{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهاتا از بهترین فیلم‌ها درباره خاندان‌های سلطنتی

چهاتا از بهترین فیلم‌ها درباره خاندان‌های سلطنتی
کدخبر : 16587

تماشای داستان‌های پرفراز و نشیب خانواده‌های سلطنتی و همچنین کاخ‌های پرزرق و برق آن‌ها یکی از لذت بخش‌ترین تفریحاتی است که به لطف فیلم و سریال‌های مختلفی که درباره این موضوع ساخته شده‌است، فراهم شده. برای مثال، انگلستان را در نظر بگیرید. کسی نیست که صادقانه ادعا کند که تا به حال مجذوب اتفاقات پیرامون یکی از پادشاهان یا ملکه‌های گذشته یا حال این کشور نشده باشد. همه دوست دارند داستان‌هایی درباره ملکه الیزابت اول با اراده و قوی، پادشاه هنری هشتم و شش همسرش، پادشاه برازنده فعلی، ملکه الیزابت دوم و هر یک از اعضای خانواده سلطنتی جالب انگلیس بشنوند.

در ادامه به معرفی چهارتا از بهترین آثار با این موضوع می‌پردازیم. 

ملکه‌ی سفید (The White Queen)/ پرنسس سفید (The White Princess)/ پرنسس اسپانیایی (The Spanish Princess)

در اینجا سه سریال در یک گزینه ترکیب می‌کنیم تا در فضا صرفه‌جویی شود. ملکه سفید و دو سریال اسپین‌آف آن، بر اساس رمان‌های تاریخی فیلیپا گرگوری ساخته شده‌اند. ملکه سفید، اولین سری که در ابتدا قرار بود یک پروژه سربسته و واحد باشد، محصول سال ۲۰۱۳ است و داستان الیزابت وودویل، ملکه انگلستان با بازی ربکا فرگوسن، در کنار پادشاه ادوارد چهارم با بازی مکس آیرونز را در قرن ۱۵ میلادی روایت می‌کند. این سریال حول محور جنگ رزها و با محتوای درام و دسیسه‌های سیاسی شدید است و پس از اکران با استقبال بسیار خوبی مواجه شد که منجر به ساخت سریال بعدی، پرنسس سفید گردید که در آن، جودی کامر برنده امی، در نقش دختر ملکه الیزابت و پادشاه ادوارد چهارم، الیزابت یورک، باری می‌کند که جنگ رزها اندکی پس از ازدواجش با پادشاه هنری هفتم با بازی جیکوب کالینزلوی اتفاق می‌افتد. جدیدترین مجموعه این فرنچایز، سریال پرنسس اسپانیایی در سال ۲۰۱۹ است که در آن، شارلوت هوپ نقش کاترین آراگون، ملکه انگلستان را بازی می‌کند که در دوران خودش، همسر اول پادشاه هنری هشتم (روایری اوکانر) بود اما همان‌طور که از عنوان سریال پیداست، این مجموعه در واقع بر آغاز رابطه کاترین با پادشاه هنری هشتم و تاج و تخت انگلیس، قبل از ازدواجشان تمرکز دارد. 

 

فیلم خارجی

 

گریس موناکو Grace of Monaco

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه سلطنتی است. این فیلم داستان بازیگر محبوب گریس کلی و عاشقانه او با شاهزاده رینیر سوم موناکو را روایت می کند. پس از ازدواج، بازیگر مشهور احساس می کند در آداب و رسوم و قصر سلطنتی دور از زندگی دوست داشتنی اش محبوس شده است ، که تمرکز فیلم را تشکیل می دهد.

 

فیلم خارجی

 

فیلم «سخنرانی پادشاه» ـ (The King’s Speech)

«سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) یک درام تاریخی و بیوگرافی است که در سال ۲۰۱۰ با بازی کالین فرث و هلنا بونهام کارتر منتشر شد. این فیلم چهار جایزه اسکار و هفت جایزه بفتا را به دست آورده و مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفته است. «سخنرانی پادشاه» ماجرای به سلطنت رسیدن جرج ششم و ارتباط او با دو دخترش به ویژه الیزابت که ولیعهد او شد را به نمایش می‌گذارد.

فیلم خارجی

 

دانتون ابی – Downtown Abbey – ۲۰۱۰-۲۰۱۵

بدون این سریال از جولیان فیلوز هیچ لیستی از سریال های سلطنتی نمی تواند کامل باشد. یک سریال جنگی، حماسی عاشقانه، شایعاتی، تراژدی و هرآنچه که بخواهید. این سریال سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۶ را نشان داده و درباره داستان خانواده سلطنتی تخیلی کراولی در بریتانیاست که بر دانتون ابی در یورک شایر سلطنت می کردند. جنگ جهانی اول، استقلال ایرلند و حتی کشتار جلیان‌والا باغ از مسائلی بودند که در این سریال نمایش داده شده و بر زندگی کراولی ها تاثیر گذاشتند. این سریال بازیگرن مطرحی دارند، از جمله مگی اسمیت از فیلم “هری پاتر” (Harry Potter) که نقش ویولت کراولی را ایفا کرد. این سریال دوران اشرافیت بریتانیا و خروج اشرافیت از بریتانیا را نشان می دهد. این سریال علاوه بر دریافت جایزه امی و گلدن گلوب بهترین سریال ها، به عنوان برترین سریال منتخب منتقدین در سال ۲۰۱۱ در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

 

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها