{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهار فیلم موفق با محوریت «داستان اژدها»

چهار فیلم موفق با محوریت «داستان اژدها»
کدخبر : 16589

وجود اژدهای عظیم‌الجثه و آتشین همیشه به فیلم‌های تخیلی و ترسناک جذابیت بخشیده است؛ از این‌رو بهترین فیلم‌های اژدها محور را در اینجا برایتان آورده‌ایم.

تماشای داستان‌های خیال انگیز اژدهایان و مردی که معمولا با آن‌ها وارد جنگ می‌شوند، جذابیت زیادی دارد. از آنجا که این موجودات دارای قدرت‌های افسانه‌ای از جمله توانایی تولید آتش هستند تماشای جنگدین آن‌ها و قدرت‌هایشان لذت بخش است. در ادامه به معرفی چهارتا از بهترین فیلم‌هایی که با محوریت اژدها ساخته شدند می‌پردازیم.       

سلطنت آتش – Reign Of Fire – ۲۰۰۲

داستان‌های مربوط به اژدها معمولاً در دوران باستان رخ می‌دهند، درحالی که این فیلم سال ۲۰۰۲ به آینده می‌پردازد. این فیلم سرگرم کننده پساآخرالزمانی نه تنها نیاز به رسانه پادآرمان شهری را نشان می‌دهد، بلکه نابودی انسان‌ها توسط حمله اژدها را به تصویر می‌کشد.

شاید این داستان در قرن بیستم مسخره باشد اما حضور «کریستین بیل» (Christian Bale)، «متیو مک کاناهی» (Matthew McConaughey)، و “جرارد باتلر” (Gerard Butler) آن را دیدنی کرده است. منتقدین این فیلم را نپسندیدند، اما تماشاگران از شجاعت بیل، خودخواهی باتلر و جنون مک کانهی لذت بردند. تصاویر جنگ با اژدها در فیلمی لایواکشن دیدنی و راضی کننده بود و انسان‌ها موردحمله اژدها قرار گرفتند. فیلم در گیشه موفق بود، برنده جایزه جشنواره فیلم سیتخس و نامزد ساترن شد. همچنین یک بازی ویدیویی از آن ساخته شد.

 

فیلم خارجی

Godzilla: King of the Monsters 2019

بهترین فیلم با محوریت اژدها

وضعیت گودزیلا به عنوان نوعی اژدها جای بحث دارد، اما پادشاه گیدورا، آنتاگونیست اصلی فیلم گودزیلا: پادشاه هیولاها در سال 2019، قطعا واجد شرایط است. گیدورا، موجودی عظیم و هیدرامانند که قادر به تنفس رعد و برق است؛ که به عنوان یک هیولا، خطرناک است.

این فیلم که یکی دیگر از بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها  است، هنگام نمایش، بینندگان و منتقدان را از هم جدا کرد. در حالی که نویسندگان و خبرنگاران تمایل آن را به سکانس‌های اکشن بزرگ و پر سر و صدا ابراز می‌کردند، طرفداران آن را به عنوان بهترین فیلم پاپ کورنی معرفی کردند. در حالی که گیدورا ممکن است شخصیت شرور عمیق یا پیچیده ای نباشد، پادشاه گیدورا برای فیلم مناسب است و  قطعا او یک ترسناک مطلق روی صفحه است.

Spirited Away 2001

بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها

بدون هیچ تردیدی یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اژدها محور شهر اشباح است. شاید بهترین بازنمایی یک اژدهای آسیایی در فیلم هاکو، روح رودخانه در فیلم انیمیشن هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)، Spirited Away باشد.

مانند بسیاری از شخصیت‌های میازاکی، هاکو ترکیبی از روشنایی و تاریکی است که با گرسنگی خود برای قدرت در برابر میل خود برای تبدیل شدن به یک فرد خوب مبارزه می‌کند. در شکل اژدها، او از معشوقه خود، جادوگر یوبابا، اطاعت می‌کند، در حالی که هنوز برای محافظت از شخصیت اصلی فیلم، چیهیرو می‌جنگد. در نهایت، این داستان چیهیرو است و این اوست که هر دوی آن‌ها را در پایان نجات می‌دهد.

بیشتر فیلم‌های میازاکی به قدری جادویی هستند که شخصیت‌های دو بعدی را در دیگر انیمیشن‌ها شرمنده می‌کنند و Spirited Away نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم به اندازه کافی تحسین منتقدان را برای اثبات توانایی خود جمع آوری کرده است و به اندازه کافی مورد تایید تماشاگران قرار گرفته است تا آن را به عنوان یک فیلم فوق‌العاده تمام دوران تثبیت کند. این فیلم بیش از 289 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد و به سرعت به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ فیلم‌سازی ژاپن تبدیل شد. 

فیلم هابیت: برهوت اسماگ

فیلم هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug) یکی از فیلم‌های سه‌گانه هابیت به شمار می‌رود که خود سه‌گانه هابیت نیز پیش‌درآمدی برای فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) محسوب می‌شود. هر دو سه‌گانه توسط پیتر جکسون (Peter Jackson) بر اساس نوشته‌های جی آر آر تالکین ساخته شده‌اند. فیلم «هابیت: برهوت اسماگ» به خوبی توانسته چهره مخوف و دلهره‌آوری از این اژدها به نام اسماگ به نمایش بگذارد. صداپیشگی این اژدها را نیز بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) برعهده داشته که این کار را به بهترین شکل انجام داده است.

 

فیلم خارجی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها