{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از مشهورترین انیمیشن‌هایی که با دست کشیده شدند!

پنج تا از مشهورترین انیمیشن‌هایی که با دست کشیده شدند!
کدخبر : 16591

در دنیای انیمیشن شیوه‌های گوناگونی برای تولید اثر وجود دارد که برخی از آن‌ها از جمله کشیدن فریم به فریم انیمیشن از روش‎های بسیار پر زحمت هستند.

انیمیشن روند به نمایش گذاشتن سریع تصاویری است که از یکدیگر تفاوت‌های جزئی دارند. امروزه اکثر فیلم‌های انیمیشن با رایانه ساخته می‌شوند، اما در گذشته این چنین نبوده و بیشتر آن‌ها با استفاده از نقاشی با دست ساخته و پخش می‌شدند. با این حال این تکنیک هنوز در برخی از فیلم‌ها و تبلیغات استفاده می‌شود.

تغییر شیوه ساخت انیمیشن‌ها از روش سنتی به رایانه‌ای در سال 1995 با انتشار فیلم داستان اسباب بازی توسط پیکسار، پایه‌گذاری شد که بعد از آن تعداد زیادی انیمیشن با این روش طراحی و تولید گردید. با این وجود همچنان برخی از انیمیشن‌ها که به روش سنتی ساخته شده‌اند، در لیست بهترین‌های تاریخ قرار دارند.

 

غول آهنی (The Iron Giant)/محصول 1999

The Iron Giant

انیمیشن غول آهنی از کارتون‌های کلاسیک تاریخ سینما است. این فیلم نمونه‌ای از خلاقیت کارگردان است که به جای ساخت یک مرد آهنی و استفاده از جلوه‌های ویژه و هزینه‌های چند صد میلیونی، توانسته صرفا با تصویر و نقاشی، یک اثر بی‌نظیر را بسازد. انیمیشن غول آهنی دوستی یک پسربچه به نام هوگارت را که با یک غول بزرگ چهل متری برحسب اتفاق آشنا می‌شود، به تصویر می‌کشد. هوگارت که تلاش می‌کند برای دوستش غذا پیدا کند با مشکلات و دغدغه‌های زیادی روبرو می‌شود….

101 سگ خالدار (101 Dalmatians)/ محصول 1996

 

101 Dalmatians

این انیمیشن محصول سال 1996 است که بر اساس رمان صد و یک سگ خالدار نوشته دودی‌اسمیت، تهیه و کارگردانی شده است. انیمیشن سگ خالدار روایت یک دسته سگ است که توسط شخصی بدذات به نام کروئلا ربوده شده‌اند. او قصد دارد آن‌ها را بکشد و از پوستشان برای خود پالتو درست کند. در میانه‌های داستان پدر و مادر سگ‌ها برای نجات فرزندانشان اقدام و به طور اتفاقی 84 توله دیگر را پیدا وآزاد می‌کنند که در مجموع تعدادشان به 101 توله می‌رسد…

 زیردریایی زرد (Yellow Submarine)/محصول 1968

Yellow Submarine

انیمیشن زیردریایی زرد یک فیلم موزیکال و فانتزی به کارگردانی جرج دانینگ است که بازیگرانی همچون کلایو، جفری هیوز و بیلتز در آن هنرنمایی کرده‌اند.

این فیلم موفق داستان گروهی است که همراه کاپیتان خود به وسیله زیردریایی زردش به سرزمین پپرلند سفر می‌کنند تا تنفر مردم را از موسیقی از بین ببرند….

دیو و دلبر (Beauty And The Beast)/محصول 1991

Beauty And The Beast

دیو و دلبر انیمیشن جذاب برای مخاطبان خردسال و بزرگسال است که توانسته موسیقی فیلم را با تصاویر و نقاشی‌های به کار برده شده در آن مطابقت دهد.

این فیلم نوستالژیک تصویر دختری است که بر حسب اتفاق وارد یک قصر مسحور می‌شود و در آنجا با صحنه‌های جذاب و ترسناکی که برایش اتفاق می‌افتد، نظر مخاطبان را به خودش جلب می‌نماید.

همین دیروز (Only Yesterday)/محصول 1991

Only Yesterday

همین دیروز، انیمیشن برتر به نویسندگی و کارگردانی ایسائو تاکاها است که در سال1991 در ژاپن تهیه و پخش شد.

این انیمیشن درباره زنی 27 ساله است که برای تعطیلات به یک روستا می‌رود. در طی این سفر وی خاطرات کودکی‌اش را مرور می‌کند. او با یادآوری خاطراتش به این فکر می‌کند که آیا این همان زندگی و سرنوشتی بوده که او در دوران کودکی آرزویش را می‌کرده و چگونه می‌تواند آن را تغییر بدهد.

 

منبع : دیجی یارو 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها