{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بزرگترین و زیباترین موزه‌های سینما جهان کدامند؟

بزرگترین و زیباترین موزه‌های سینما جهان کدامند؟
کدخبر : 16594

 

موزه‌ها همواره در حفظ و انتقال فرهنگ و هنر یک کشور جایگاه بسیار مهمی دارند. موزه‌های سینما نیز به طور ویژه باحفظ آثار و فیلم‌های قدیمی، لباس‌ها و وسایل فیلم‌های ماندگار بهحفظ سنت سینمایی هر کشوری کمک فراوانی می‌کنند. در ادامه به معرفی چهارتا از مشهورترین موزه‌های جهان می‌پردازیم. 

موزه فیلم هلند 

موزه آی‌فیلم هلند با هدف حفظ و پاسداشت فیلم‌های هلندی و بیگانه، مجموعه‌ای بالغ بر ۳۷ هزار فیلم، ۶۰ هزار پوستر، ۷۰۰ هزار عکس و ۲۰ هزار کتاب دارد. همچنین در موزه می‌توان از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت فیلم هلند که قدمت آن به سال ۱۸۹۵ برمی‌گردد، دیدن کرد. با ۴ اتاق نمایش، در موزه آی‌فیلم می‌توان از تماشای گستره متنوعی از فیلم‌ها، از کلاسیک‌های تاریخی گرفته تا اولین اجراهای خانه‌های هنر، لذت برد. از دیگر مزایای موزه آی‌فیلم، فری‌های رایگانی است که بازدیدکنندگان را از عرض رودخانه عبور می‌دهد. 

فیلم خارجی

 
 
موزه ملی سینما تورین

موزه ملی سینما ، در تورین ایتالیا به نوعی نمایان‌گر تطابق ابنیه تاریخی با نگاه‌های نوین موزه‌داری است، آن هم موزه‌ای که بسته به عنوانش آثاری را معرفی و نگهداری می‌کند که دیرپای عمر آنان کمتر از یک سده است.

موزه ملی سینما که لقب بلندترین موزه جهان و بلندترین بنای سنگی- آجری دنیا را با خود به همراه دارد، دارای سابقه‌ای ۱۵۰ ساله است و یکی از ساختمان‌های موزه‌ای زیبا در جهان محسوب می‌شود.

برج مشهور شهر تورین که به نوعی نماد این شهر نیز محسوب می‌شود و عموما در مسابقات ورزشی یا هنری به عنوان نماد این شهر مورداستفاده قرار می‌گیرد، به نام معمار آن الساندرو آنتونلی نامگذاری شده و امروزه با نام La Mole Antoneliana شناخته می‌شود.

هسته اصلی موزه ملی سینما توسط مجموعه‌دار و مورخ بزرگ ایتالیایی «ماریا آدریانا پرولو» جمع‌آوری و احداث شده است.

این هسته شامل شماری از کتاب‌ها، اسلایدها و فیلم‌ها که مربوط به تاریخ سینما و برجسته‌ترین اتفاقات دنیای سینما می‌باشد، در مجموعه‌ای بی‌نظیر گردآوری شده‌اند.

فیلم خارجی

 
 
موزه سینما آلمان

موزه فیلم آلمان واقع در شهر فرانکفورت، به منظور آشنایی بیشتر با ابزارآلات قدیمی و جدید مربوط به فیلم‌سازی احداث شد. این موزه ترکیبی از نمایشگاه‌های دائمی و موقت است و اغلب نمایش‌های ویژه‌ای را در سینمای اختصاصی خود به روی پرده می‌برد. «بصیرت سینمایی» نام یکی از این نمایشگاه‌های دائمی است که از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا طرز کار و صحنه‌های سینمایی را با استفاده از اثرات نور و توهمات بینایی، مشاهده نمایند.

فیلم خارجی

 

موزه سینما فرانسه

موزه سینمای فرانسه یک ارگان نیمه خصوصی است که بخش اعظم بودجه آن را دولت فرانسه تامین می کند. ماموریت این مرکز، نگهداری، تعمیر و پخش میراث مشترک سینمایی فرانسه است. این مرکز با بیش از 40000 فیلم و هزاران سند و اشیای مربوط به سینما، بزرگ ترین پایگاه داده های جهانی درباره هنرهفتم را تشکیل می دهد.

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها