{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلمی که براساس بازی‌های کامپیوتری ساخته شدند

پنج فیلمی که براساس بازی‌های کامپیوتری ساخته شدند
کدخبر : 16605

دنیای بازی‌های کامپیوتری، جهان بسیار جذابی است که همه‌ی افراد در سن و سال‌های مختلف را جذب خود کرده‌است.

بازی‌های ویدیویی این روزها طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل در این مطلب به بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی می‌پردازیم.

دنیای بازی‌های ویدیویی در سالیان اخیر رشد و پیشرفت شگرفی داشته است و برخی از بزرگترین شاهکارهایی که در همین چندسال ساخته شده‌اند را منتقدان برترین سرگرمی‌های تاریخ خوانده‌اند. حال اما صنعت گیم در سراسر دنیا در جایگاهی ایستاده سوددهی حتی بیشتر از صنعت بزرگ سینما دارد. در ادامه به معرفی پنج تا از مشهورترین این فیلم‌ها می‌پردازیم. 

فاینال فانتزی : ارواح درون - Final Fantasy: The Spirits Within

زمین تبدیل به یک ویرانه شد

شاید امروز با وجود این همه کمال گرایی و نقدر بررسی های دقیق کمتر کسی به فکر دیدن چنین عنوانی باشد. عنوان Final Fantasy: The Spirits Within یک انیمیشن علمی تخیلی و اقتباس شده از سری بازی های فاینال فانتزی است. وقتی در سال 2001 برای اولین بار عرضه شد بخاطر نگاه بیش از حدش به فناوری و پیشرفت تکنولوژی مورد استقبال قرار گرفت.

کارگردان این اثر این جسارت رو داشته که یک اثر پیشرو در سبک علمی تخیلی خلق کنه. و این در حالیست که به منابع و مستندات علمی هم توجه شده. به طور کلی اگر به دنبال یک تقابل و مبارزه همه جانبه انسان ها و موجودات فضایی ناشناخته هستید این انیمیشن رو به هیچ وجه از دست ندید.

 بازگشت به سایلنت هیل

پس از تایید ساخت چندین بازی جدید از مجموعه سایلنت هیل، ساخت فیلم Silent Hill جدید نیز توسط کونامی تایید شده است. این فیلم ترسناک قرار است Return to Silent Hill نام داشته باشد. این فیلم هم‌اکنون وارد مراحل تولید شده است و کریستف گانس، کارگردان فیلم Silent Hill محصول سال ۲۰۰۶ وظیفه کارگردانی فیلم Return to Silent Hill را بر عهده دارد. این فیلم ترسناک قرار است دنباله فیلم Silent Hill باشد و ارتباطی به فیلم سایلنت هیل 2 ندارد. همچنین فیلم Return to Silent Hill براساس بازی Silent Hill 2 تولید خواهد شد.

فیلم خارجی

 

 

  عقیده یک آدم کش / Assassin's Creed

فیلم سینمایی بعدی مربوط میشه به یکی از بزرگترین فرانچایز های تاریخ صنعت گیم که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستش، بله این عنوان چیزی نیست جز فرانچایز بزرگ عقیده یک آدم کش! کارگردانی این فیلم بر عهده ی آقای جاستین کارزل 43 ساله هست. ایشون پیش از کارگردانی فیلم assassins creed  فیلم سینمایی بسیار زیبای مکبث رو ساخته و منتشرکرده بودن که نقد و بازخورد های بسیار خوبی رو دریافت کرد.

فیلم خارجی

از بازیگران اصلی این فیلم میتوان به مایکل فاسبندر (بازیگر فیلم هایی چون : پرومتئوس) ، آرین لیبد ، ماریون کوتیلارد ، جرمی آیرونز و سایر بازیگران اشاره کرد.سازندگان اعلام کردن که داستان فیلم در اواخر قرن پانزدهم اتفاق میفته و داستان تاریخی این فیلم ما رو وارد اتفاقات مربوط به تفتیش عقاید مذهبی در اسپانیا و تلاش برای نگهداری کلیسای کاتولیک میکنه که طبق گفته تیم سازنده، داستان فیلم کاملا جدید هست اما این داستان قطعا ارتباط هایی با سری بازی های عقیده یک آدم کش خواهد داشت و به احتمال زیاد شخصیت های آشنایی رو هم در فیلم خواهیم دید! فیلم سینمایی عقیده کیش آدم کش برای انتشار در روز چهارشنبه، یک دی ماه 1395 برنامه ریزی شده هست.

وارکرفت

Warcraft  یکی از فیلم های بر اساس بازی ویدیویی است و درواقع یک بازی استراتژیک به شمار می‌رود. تصمیم برای تبدیل آن به فیلم، کاری غیرممکن به نظر می‌رسید، اما دانکن جونز کارگردان فیلم، تمام تلاش خود را با محدود کردن فیلم Warcraft به وقایع اصلی بازی انجام داد. موضوع فیلم درباره درگیری عظیم بین اورک‌ها و انسان‌ها است که هر دو تمدن را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهند؛ اما با توجه به اینکه فیلم خیلی سطحی از مسائل می‌گذرد، توجه بسیار کمی به قهرمانان فیلم شده است.

 

فیلم خارجی

علیرغم بودجه بسیار زیاد، برخی از شخصیت‌ها خیلی ضعیف هستند، برای مثال یک زن نیمه اورک و نیمه انسان در مرکز درگیری فیلم به سادگی با رنگ سبز، رنگ‌آمیزی شده است؛ در حالی که همه اورک‌های دیگر تولید رایانه هستند. زره‌های بیش از اندازه بزرگ برای انسان‌ها که در بازی کمی احمقانه به نظر می‌رسید، حتی در فیلم مسخره‌تر نیز به نظر می‌رسند. در آخر می‌توان گفت که این فیلم برخی از لحظه‌های دراماتیک بازی را نیز از بین برده است.

هیتمن

یکی دیگر از فیلم های بر اساس بازی، هیتمن است که فیلمی اکشن محصول سال 2007 به کارگردانی خاویر گنس است و بر اساس سری بازی‌های ویدیویی به همین نام ساخته شده است. داستان فیلم حول محور یک آدمکش حرفه‌ای به نام مامور 47 است که توسط گروهی معروف به «سازمان» به عنوان یک قاتل آموزش داده و تربیت شده است. او در یک توطئه سیاسی اسیر می‌شود و سپس تحت تعقیب اینترپل و سازمان اطلاعاتی روسیه قرار می‌گیرد. این فیلم در سال 2007 اکران شد و گرچه از نظر منتقدان به خوبی مورد استقبال قرار نگرفت، اما یک موفقیت مالی برای تهیه‌کننده فیلم به شمار می‌رفت و در مقابل بودجه 24 میلیون دلاری، 101.3 میلیون دلار فروش داشت. دنباله این فیلم نیز در سال 2015 با نام Hitman: Agent 47 منتشر شد.

فیلم خارجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها