{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی پنج فیلمی که تصویر متقاوتی از «مادر» را نشان می‌دهند

معرفی پنج فیلمی که تصویر  متقاوتی از «مادر» را نشان می‌دهند
کدخبر : 16607

چه میشد اگر مادرت واقعا مادرت نبود ؟!

فیلم سینمایی درباره مادر فداکاری، محبت و معنای عشقی که قابل توصیف نیست اما دیدنی است را نشان می‌دهد. کارگردانان بسیاری این عشق را به پرده‌ی نقره‌ای سینما آورده‌اند و درباره مادر، فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند. اما برخی چهره‌ای دیگر از مادرها را نمایش داده‌اند و آن‌ها را از قالب همیشگی جدا کرده‌اند.

مادران می‌توانند بهترین دوست یا بدترین کابوس شما باشند و فیلم‌ها می‌توانند پیچیدگی مادر داشتن یا مادر نداشتن را به تصویر بکشند. در این مقاله ۴ مورد از فیلم‌هایی که برای مادران ساخته شده را به شما معرفی می‌کنیم و نگاهی جدید به نقش مادران در سینما می‌اندازیم.

زنان قرن بیستم

نامه‌ای عاشقانه از سوی «مایک میلز» کارگردان فیلم به مادرش که مادر متعارفی نبود، در بستر قصه‌ای که تقریبا حدیث نفس زندگی کارگردان است.

در این فیلم «انت بنینگ» در نقش «دوروتیا» ظاهر شده که مدیر پانسیونی است که شخصیت‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند: یک عکاس خانم، یک دخترک نوجوان سرکش و آزاده و پسر خودش «جیمی». «جیمی» در چنین خانه‌ای و تحت تربیت فمینسیتی این زنان عجیب پرورش پیدا می‌کند و توسط تضادهای موجود در روحیات آن‌ها احاطه می‌شود.

 

فیلم خارجی

 

ورود 

لوئیز بنکس (با بازی ایمی آدامز)، یک زبان‌شناس و یک مادر است. وضوح تفکر، خوش ذوق بودن، خلاقیت و ذهنیت باز او حتما شما را به‌‌عنوان بیننده جذب خواهد کرد.

داستان زیبای فیلم ورود، چیزی نیست که به‌راحتی توصیف شود و من توصیه می‌کنم که هر کسی حداقل یک‌بار آن را تماشا کند. این فیلم با موضوع ورود سفینه‌های فضایی و موجودات بیگانه به زمین، داستان جذابی را روایت می‌کند. در اواسط فیلم بیننده متوجه می‌شود که یادگیری زبان فضایی‌ها، بنکس را قادر به درک زمان آن‌ها کرده است. در نتیجه، وقتی او داستان زندگی دخترش را در نظر می‌گیرد، دیگر مجبور نیست که آن را در شکل خطی زمان ببیند. داستان به طور مداوم با بیماری دخترش غمگین‌تر می‌شود. این شیوه‌ی جدید تفکر، او را قادر می‌سازد که زندگی دخترش را به طور کلی مشاهده کند، که عنصری از واقع‌گرایی را به‌آرامی به رابطه‌ی آن‌ها اضافه می‌کند.

arrival3

 

خون بازی

دغدغۀ رخشان بنی اعتماد درمورد اعتیاد در فیلم‌ها او انعکاس داشته اما شاید خون‌بازی فرصتی بود تا نگاهی دقیق‌تر به این زخم دردناک بیاندازد. فیلم در مورد مادری است  که با فرزند معتادش دست به گریبان است و می‌کوشد تا او را از این دام بیرون بکشد. خون‌بازی در سال ۱۳۸۵ با بازی بیتا فرهی، باران کوثری و بهرام رادان به روی پرده رفت تا برندۀ ۸ جایزه شود نامزدی ۴ جایزه دیگر را نیز از جشنواره فجر در کارنامۀ خود ثبت کند.

 

17144678-9721-a

 

تولی 

اغلب مادران مدرن اعتقاد دارند گاهی نیاز است ابرقهرمان زندگی فرزندانشان باشند. با یکی از متفاوت‌ترین هنرنمایی‌های چارلیز ترون (شاید او را در ابتدای فیلم نشناسید) باید به تماشای یک داستان دراماتیک از درگیری‌های یک مادر چهل ساله و دو فرزندش، همسرش و سومین بچه خانواده که هنوز درون او رشد می‌کند، بنشینید.

1523989972_tully-movie_charlize-theron_jason-reitman_2

 

شب بخیر مادر 

چه میشد اگر مادرت، مادرت نبود؟ شب بخیر مامان یک فیلم فوق العاده ترسناک است که این سوال را در ذهن شما می‌اندازد. پسران دوقلو ۹ ساله با صورت بانداژ شده مادرشان که جراحی زیبایی کرده است، مواجه می‌شوند. اما بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسند که او مادرشان نیست و در پی حقیقت، همه چیز ناگهان وحشتناک می‌شود. فیلم سینمایی مامان شب بخیر، به رابطه مادر و فرزندی می‌پردازد و آن را به طرز بدی تغییر می‌دهد.

فیلم خارجی

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها