{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

با این پنج فیلم به دل جاده‌ها سفر کنید

با این پنج فیلم به دل جاده‌ها سفر کنید
کدخبر : 16616

خاطره انگیز ترین قسمت زندگی زمانی است که در سفر هستید.

گاهی مشغله‌های زندگی و یا محدودیت‌های مختلف، امکان سفر‌کردن را به تعویق می‌اندازد. دیدن یک فیلم جاده‌ای می‌تواند شما را چند ساعتی با خیال راحت به یک سفر بی‌دردسر ببرد. ده‌ها فیلم ماندگار در جهان ساخته شده‌اند که کل فیلم در شهر و جاده می‌گذرد. اگر دلتان هوس یک سفر آنی کرده است، به شما پیشنهاد می‌دهیم با خیال راحت جلوی تلویزیون بنشینید و یک فیلم پر ماجرای جاده‌ای تماشا کنید!

 
مد مکس: جاده خشمگین (Mad Max: Fury Road)

قصه فیلم در یک بیابان آخرالزمانی می‌گذرد که آب نایاب شده است و حاکمی مستبد همه را برای منافع خود به بردگی گرفته است. در این شرایط زنی جنگجو به همراه چندین زن زندانی با ماشینی زرهی فرار می‌کنند. مکس نیز که خود فراری است با این گروه همراه شود.

در طول فیلم ما شاهد یک سفر پر هیجان و پر تعقیب‌وگریز در جستجوی سرزمین مادری هستیم. سرزمینی که هنوز زندگی در آن جریان دارد و نجات‌دهنده آدمیان خواهد بود. تصاویر، موسیقی و بازیگران فضایی بسیار پر هیجان و پر تعلیق را ساخته‌اند. این فیلم یکی از فیلم‌های پر فروش سال ۲۰۱۵ شده است که می‌تواند شما را نیز حسابی سرگرم کند. تام هاردی و چارلیز ترون بازیگران اصلی این فیلم اکشن هستند.

 

large_e33ddc9d-c820-4805-9a7c-348b314cf9ac

 

تقریبا مشهور 

فیلم فوق العاده تقریباً مشهور نامه عاشقانه کامرون کرو به راک اند رول را به تصویر می کشد که سال 1970 در رولینگ استون چاپ شده بود. داستانی واقعی و در عین حال فراموش نشدنی. سفرجاده ای که لذت، هیجان و شهرت را نشان می دهد.

 داستان فیلم از آنجایی شروع می شود که پسری در 15 سالگی موفق شده با مقالات جذاب خود در مورد موسیقی راک نظر لستر بنگز (سردبیر مشهور مجله کریم) را جلب کند. پیشنهاد همکاری که .........

فیلم خارجی

 

خرگوش قهوه‌ای

خرگوش قهوه‌ای یک فیلم مستقل و تجربی با بازی وینسنت گالو و کلویی سونی در جشنواره کن سال ۲۰۰۳ سر و صدای زیادی به پا کرد. باد کلی یک موتورسوار حرفه‌ای است که برای شرکت در مسابقات موتورسواری از نیوهمپشایر به سمت کالیفرنیا حرکت می‌کند.

خرگوش قهوه‌ای از آن دسته فیلم‌هایی است که تلاش می‌کنند وارد لایه‌های پیچیده‌تری از معناسازی شوند و نگاهی هستی‌شناختی به جهان پیرامون بیاندازند.

وینست گالو علاوه بر بازیگری و کارگردانی فیلم، تهیه‌کنندگی، نویسندگی، تدوین، فیلم‌برداری، طراحی لباس را نیز بر عهده دارد. گالو توضیح نمی‌دهد که چرا باد کلی چنین افسرده است. چیزی که مهم‌تر به نظر می‌رسد ابزارهایی است که گالو از طریق آن‌ها توانسته تماشاگر را محو اثر خود کند. گرچه فیلم ریتم تندی ندارد اما تصاویر دیدنی شاعرانه همراه با موسیقی جکسون سی فرانک توانسته است حال‌وهوای تنهایی این شخصیت را در یک مسافت طولانی به بهترین شکل نشان دهد.

فیلم خارجی

 

کتاب سبز

خلاصه داستان: دان شرلی پیانیست، برای تورش باید به بخشی از ایالت‌های جنوبی آمریکا برود. او در این مسیر با راننده‌ای آمریکایی-ایتالیایی که تونی لیب نام دارد، همسفر می‌شود. تونی شخصی بوده که برای پول حاضر است دست به هر کاری بزند؛ از دزدیدن کلاه پولداران گرفته تا شرکت در مسابقه هات‌داگ‌خوری.

دان شرلی (ماهرشالا علی) تونی را استخدام می‌کند تا راننده و بادیگارد شخصی‌ او در تور کنسرت‌های جنوب آمریکا باشد.

کتاب سبز از برترین فیلمهای سینمایی جاده ای به شمار می‌آید که برگرفته از قصه‌ای واقعی درباره پیانیست آمریکایی-آفریقایی، به نام دان شرلی (Don Shirley) است.

فیلم Green Book بسیار موفق بود و توانست به فروشی بیشتر از 320 میلیون دلار برسد. همچنین جوایز اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ماهرشالا علی (Mahershala Ali) را نیز دریافت کرد.

فیلم خارجی

 

پیرو خله 

ژان لوک گدار کارگردان موج نو فرانسه با این فیلم به گفته‌ی خودش « آخرین زوج عاشقانه» را به تصویر می‌کشد. «پیرو خله» داستان مردی به نام «فردیناند گریفون پیرو» است که از ازدواج خود ناراضی است و به تازگی از یک شرکت پخش برنامه‌های تلویزیونی اخراج شده است. پس از یک مهمانی خسته‌کننده در پاریس، تصمیم می‌گیرد تا همسر و بچه های خود را ترک کند و با ماریان (با بازی کارینا) پرستار بچه‌اش، فرار کند. این دو کمی پس از فرارشان در ماجرایی رازگونه و تبهکارانه گرفتار می‌شوند که برادر ماریان در آن دست دارد. هنگامی‌که کالبدی بی‌جان در خانه‌ی قبلی ماریان پیدا می‌شود، دو دلباخته به جنوب فرانسه می‌گریزند. این فیلم پر از ارجاعات سینمایی، نقاشی و نقل‌قول‌هایی از نویسندگان بزرگ جهان است. شاید در نگاه اول فیلم عجیب و گنگ به نظر بیاید. «پیرو خله» و به‌طور‌کلی فیلم‌های این کارگردان فرانسوی، خلاف مرسومات هالیوودی ساخته شده است. برای فهمیدنش باید بیش از یک‌بار به تماشای فیلم‌هایش نشست. اما جذابیت فیلم‌های گدار نیز در همین است! شما را به مخاطبی فعال تبدیل می‌کند که برای فهمیدن حرف فیلم به تلاش و تفکر نیاز دارید.

فیلم خارجی

در این فیلم گدار از داشتن یک فیلمنامه از پیش آماده شده سر باز می‌زند و می‌کوشد که داستان فیلم در لحظه‌ی فیلمبرداری با همکاری هنرپیشه‌ها و فضای داستانی آفریده شود. همین امر باعث می‌شود که بازیگران استرس و فشار بیشتر تحمل کنند و گدار توانسته از این تنش واقعی بازیگران در فیلم به‌خوبی استفاده کند. سفر فردیناند و ماریان بیش از این‌که یک سفر جغرافیایی از جایی به جای دیگر باشد؛ گویی سفری میان مفاهیم و کتاب‌هاست. این فیلم به شما این شانس را می‌دهد که فیلمی کاملا متفاوت در بین فیلم‌های جاده‌ای ببینید. فیلمی که کارگردانش آگاهانه تلاش می‌کند به‌جای صرفا سرگرم‌شدن، شما را درگیر یک سری مفاهیم و موضوعات عمیق کند. تلاشی که آن را می‌توان در فیلم‌برداری و کارگردانی کاملا متفاوت «پیرو خله» نیز حس کرد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها