{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج رستوران در فیلم‌ها که دوست داشتیم درآن‌ها غذا بخوریم!

پنج رستوران در فیلم‌ها که دوست داشتیم درآن‌ها غذا بخوریم!
کدخبر : 16680

بسیاری مواقع مخاطبان در فیلم‌ها مکانی را می‌بینند که دوست دارند در دنیای واقعی به آنجا بروند. هرچند اکثر این مکان‌ها فقط با دکور ساخته شدند اما برخی دیگر در دنیای واقعی نیز وجود دارند. یکی از محبوبترین این مکان‌ها رستوران‌هایی خوش رنگ و لعابی هستند که در فیلم‌ها میبینیم. در ادامه به معرفی پنج تا از این رستوران‌های زیبا و جذاب می‌پردازیم. 

 

 موش سرآشپز (Ratatouille)

شخصیت اصلی این فیلم یک موش است موشی به اسم «رِمی» که در دیوارهای رستورانی در فرانسه زندگی می‌کند و عاشق آشپزی است. رمی استعداد ذاتی در خلق طعم و مزه‌های بینظیر دارد. اما مشخص است که در این مسیر با مشکلات بی شماری رو به رو است. آلفردو نیروی تازه‌ای است که در این رستوران مشغول فعالیت شده‌است و کارهای پیش پا افتاده انجام می‌دهد. ارتباط رمی و آلفردو باعث می‌شود اتفاقات خوشمزه و خاصی در این رستوران بیافتد.

سوخته

فیلم Burnt علی رغم داشتن ستارگانی چون بردلی کوپر، سیه‌نا میلر، دانیل برول، آلیسیا ویکاندر، و لیلی جیمز تنها ۲۹ درصد از منتقدان راتن تومیتوز را راضی کرد. اما خب چه کسی این فیلم را برای عملکرد فنی خوب می‌بیند؟

احتمالا شما هم به خاطر غذاهای لذیذ و عشق و علاقه به آشپزی سراغ لیست ما آمده‌اید و باید گفت Burnt یک گزینه عالی برای افرادی مثل شما است.

جان ولز کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و استیون نایت فیلم‌نامه آن را به رشته تحریر درآورده. داستان Burnt درباره یک سرآشپز حرفه‌ای (بردلی کوپر) است که در رستورانی مطرح و بزرگ کار می‌کند.

زمانی که صاحب رستوران به خاطر مصرف مواد مخدر و اشتباهات متعدد کار و زندگی و همه چیزش را از دست می‌دهد، سرآشپز رستوران نیز از کار بی‌کار می‌شود. با این حال کاراکتر اصلی ما یکی از بهترین آشپزهای دنیا است و نمی‌تواند اینگونه به زندگی خود ادامه دهد. در نتیجه تصمیم می‌گیرد زندگی حرفه‌ای خود را یک بار دیگر از نو آغاز کند.

فیلم خارجی

گرچه باید اشاره کرد وضعیت این فیلم در سایت IMDb خیلی بهتر از راتن تومیتوز است و در مجموع به هیچ وجه نمی‌توان آن را اثری بی‌ارزش و ضعیف دانست؛ مخصوصا به خاطر عملکرد خوب بازیگران مشهور و محبوب آن.

 

تهران طهران

این فیلم همانطور که از اسمش هم برمی‌آید فیلمی درباره تهران است. این فیلم قرار بود سه اپیزود داشته باشد: اپیزود اول با نام روزهای آشنایی به کارگردانی داریوش مهرجویی، اپیزود دوم با نام در جستجوی زیبایی به کارگردانی سیف الله داد و اپیزود سوم با نام سیم آخر به کارگردانی مهدی کرم پور.

سیف الله داد پیش از شروع فیلمبرداری از دنیا رفت و «طهران تهران» با دو اپیزود ساخته شد. «سیم آخر» داستان یک گروه موسیقی است که رضا یزدانی دارد، برزو ارجمند و طناز طباطبایی در آن ایفای نقش می کنند.

 

فیلم خارجی


از آنجایی که این بخش لوکیشن رستوران ندارد، یکراست می رویم سراغ همان اپیزود اول، یعنی «روزهای آشنایی». این بخش یک عالمه اطلاعات درباره تهران به تماشاچی می دهد. داستان هم از آنجا شروع می شود که نزدیک لحظه سال تحویل، سقف قدیمی یک خانواده جنوب شهری می ریزد، کجا؟ درست وسط سفره هفت سین! اما این خانواده خوشحال بعد از اینکه شب را در چادر می گذرانند، برای اینکه عیدشان خراب نشود با تورهای تهرانگردی همراه می شوند و اتفاقا می خورند به پست اهالی یک خانه سالمندان خصوصی که تهران را می گردند.

تهرانگردی با گلوی خشک که نمی شود، رستوران یاسمین در تجریش، خیابان پناه خسرو، تقاطع خیابان دربند لوکیشنی است که صحنه ناهار فیلمبرداری می شود. در فاصله سال های ۸۸ تا حالا رستوران یاسمین جایش را داده به رستوران لوشاتو و حالا هم شده دیدار نو یا به قول خودشان «ددار نو».

هر چند رستوران دیگر فرانسوی خالص نیست اما غذاهای فرانسوی در منو حفظ شده اند. اگر روزی دل به دریا زدید و خواستید به این رستوران سر بزنید و جیب تان را حسابی سبک کنید، از تفاوت دکور با فیلم غافلگیر نشوید چون با مدیریت جدید دکور هم حسابی تغییر کرده، البته آنقدر با قیمت ها غافلگیر می شوید که دیگر کار به اینجاها نمی کشد. واکنش پانته آ بهرام و همسرش (قربان نجفی) را وقتی قرار بود اینجا ناهار بخورند یادتان نرود!

کافه ترانزیت 

داستان فیلم پیرامون قهوه‌خانه و حواشی پیرامون آن است که برای زنی که اکنون مالک، آشپز و همکاره آن است اتفاق می‌افتد. این قهوه‌خانه تنها داریی این زن و ارثی است که از همسر مرحومش برای او باقی مانده است. این قهوه خانه در شهر ماکو و در مسیر ترانزیت کامیون‌ها است، کامیون‌هایی که انواع محموله‌ها را میان آسیا و اروپا جابه‌جا می‌کنند. دست پخت و هنر آشپزی این زن به قدری خوب است که اکثر کامیون‌ها برای صرف غذا پای به این قهوه خانه می‌گذارند. اما مشکلاتی در اداره این رستوران برای این خانم جسور اتفاق می افتد. این اتفاقات از جایی شروع می شوند که این خانم آشپز به جای سرو یک غذای کنسرو که متعلق به یک راننده غیرایرانی است شروع به طبخ غذایی شبیه به ان را می‌کند.

فیلم خارجی

 

سرآشپز

مشخص است که نام این فیلم خودش همه حرف‌های لازم را به مخاطب می‌گوید. آشپزی، هنر، غذاهای لذیذ و گریل‌شده (آن هم با نماهای نزدیک)… و درخشش جان فاورو و اسکارلت جوهانسون.

«سرآشپز» یک کمدی-درام به کارگردانی جان فاورو داستان یک آشپز حرفه‌ای را روایت می‌کند که پس از یک مجادله پر سر و صدا با یک منتقد، کارش در رستورانی مشهور و بزرگ (واقع در لس آنجلس) را از دست می‌دهد. پس از آن وی مجبور می‌شود با استفاده از یک کامیون به همراه پسر نوجوانش کارش را یک بار دیگر آغاز نماید.

 

فیلم خارجی

سوفیا ورگارا، جان لگویزمائو،‌ رابرت داونی جونیور، امجی آنتونی، داستین فاهمن، و اولیور پلات از جمله دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها