{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آخر هفته با این پنج فیلم به «فضا» سفر کنید

آخر هفته با این پنج فیلم به «فضا» سفر کنید
کدخبر : 16688

فیلم‌های علمی تخیلی از همان ابتدای تاریخ سینما مورد توجه بوده‌اند.

فیلم های علمی تخیلی همواره یکی از ژانرهای بسیار پرطرفدار سینما بودند. از آنجا که دراین فیلم‌ها همواره پدیده‌های علمی‌ و تخیلی‌ای به تصویر کشیده می‌شوند که اغلب برای تماشاگران غریب و غیر آشنا هستند، همگی از تماشای آن لذت میبرند.  پدیده‌هایی مانند وجود زندگی در خارج از زمین، دنیای بیگانه‌ها، حس ششم و سفر در زمان. در این فیلم‌ها، عموما شاهد وسایلی پیشرو مانند سفینه‌های فضایی، روبات‌ها و تکنولوژی‌های دیگر هستیم. برترین فیلمهای علمی و تخیلی اغلب برای نشان‌دادن مسائل سیاسی و اجتماعی به‌کار می‌روند و موضوعات فلسفی مانند وضعیت بشر.

در ادامه به معرفی پنج تا از بهترین فیلم‌های علمی و تخیلی می‌پردازیم. 

بالارا نگاه نکن

فیلم علمی تخیلی 2021 بالا رو نگاه نکن یکی از پر سرو صدا ترین فیلم های سال گذشته میلادی بود. این فیلم علمی تخیلی به خاطر استفاده از چندین بازیگر بزرگ و گیشه ای! به عنوان یکی از گزینه هایی مطرح شد که می تواند سینمای کرونازده هالیوود را رونقی دوباره ببخشد. البته پس از اکران فیلم دوباره سینماها در سراسر آمریکا به خاطر کرونا تعطیل شدند.

فیلم خارجی

یک دانشجوی نجوم در تحقیقاتش متوجه می شود که یک دنباله دار بزرگ در حال حرکت به سوی زمین است. او این موضوع را با استادش میندی در میان می گذارد. دکتر میندی تخمین می زند دنباله دار در حدود 6 ماه دیگر به کره زمین برخورد می کند و باعث نابودی آن می شود. این دو برای این که چنین اتفاقی نیفتد به کاخ سفید می روند و رئیس جمهور آمریکا را از این موضوع باخبر می کنند. اما رئیس جمهور و سایر رسانه ها به آنها بی توجهی می کنند و آنها را به سخره می گیرند.

 

Alien Planet

سیاره بیگانه، نام اثر Alan Maxson است، که در تاریخ June 22, 2022 اکران می‌شود. در این فیلم، که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، Alexandra Bokova, Naiia Lajoie, Hunter C. Smith حضور دارند.

فیلم خارجی

 

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، به روایت داستان بروشیت، جنگ‌جوی کامین، می‌پردازد. بروشیت، به دنبال ویال، برای برگرداندن زندگی دوباره، به خانه‌اش، به روکاچی، سفر می‌کند. اما ساکنان این سیاره خطرناک، با برپا کردن میدان جنگ گسترده‌ای، نمی‌گذارند او راحت، از آنجا عبور کند.

مکعب

با خبر بودن از مرگ خود مفهومی واقعا ترسناک است. اما حتی بدتر این است که بدانید هر لحظه ممکن است کاری کنید که به قیمت جان‌تان تمام شود و مطمئن نباشید آن کار چیست.  درست همانطور که سری فیلم‌های «اره» روی «شرکت‌کنندگانی» تمرکز کرده‌اند که باید از مجموعه‌ای از چالش‌های مختلف جان سالم به در ببرند، فیلم مکعب هم افرادی را نشان می‌دهد که در هزارتوهایی مکعب‌شکل گیر افتاده‌اند. هیچ‌وقت هم نمی‌توانند مطمئن باشند که آیا در اتاق بعدی هم زنده می‌مانند یا خیر.

همین‌طور که گروهی از زندانیان درون مکعب باهم ملاقات می‌کنند، تنش هم بیشتر می‌شود و تله‌هایی که در ادامه برای آن‌ها کاشته شده هم شکلی مرگبارتر پیدا می‌کنند. این فیلم در مجموع یک رولر کوستر (احساسی) روان‌شناختی است که تمام عاشقان بهترین فیلم های علمی تخیلی باید آن را یک‌بار تماشا کنند.

فیلم خارجی

ورود

زمانی‌که یک فضاپیمای عجیب و اسرارآمیز روی زمین فرود می‌آید، یک تیم از نوابغ مختلف از سرتاسر دنیا جمع می‌شوند تا درباره آن تحقیق کنند. درحالی‌که بشریت در آستانه جنگ جهانی قرار دارد، اعضای این تیم تمام تلاش خود را می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان به یک پاسخ خوب برسند. رهبر این گروه که لوئیس بنکس است، تصمیم می‌گیرد که برای رسیدن به پاسخ هر چیزی را امتحان کند؛ حتی چیزی که زندگی و شاید کل بشریت را در معرض خطر قرار می‌دهد. تمام چیزهایی را که از فیلم‌های علمی تخیلی دیگر تجربه کردید، کنار بگذارید و با دیدی باز این فیلم را تماشا کنید. مطمئن باشید که این فیلم شما را با روایت، جلوه‌های ویژه و مهم‌تر از همه بازی بازیگران، به درون خودش می‌کشد.

 

فیلم خارجی

 

منطقه ۹ (District 9)

در سال ۱۹۸۲ یک سفینه فضایی، حامل گروهی از موجودات فضایی که به آن‌ها «میگو» می‌گویند، در آفریقای جنوبی ظاهر شد. پس ازسال‌‌ها منطقه‌ای که موجودات فضایی در آن فرود آمدند به یک منطقه نظامی بنام «ناحیه ۹» تبدیل شده است، این موجودات در مکان در شرایط سختی به سر می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک شرکت مهمات چند ملیتی قصد دارد، برای بهره برداری از این موجودات، آن‌ها را به منطقه‌ای جدید بنام «ناحیه ۱۰» انتقال دهد، و از اینجاست که ماجرای اصلی آغاز می‌شود.

 

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها