{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

صحبت‌های نامتعارف کارگردان «قلاده‌های طلا» درباره زنان سینماگر! +ویدئو

صحبت‌های نامتعارف کارگردان «قلاده‌های طلا» درباره زنان سینماگر! +ویدئو
کدخبر : 16711

هیات مدیره خانه سینما در بیانیه‌ای پیرامون اظهارات "خارج از عُرف" مطرح شده در برنامه "هفت" و همچنین اظهارات یکی از مدیران سازمان سینمایی، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

برنامه تلویزیونی «هفت» که مدت هاست به عنوان برنامه ای در خصوص سینمای ایران از تلویزیون پخش می شود، گاهی اوقات بستری می شود برای جنجال آفرینی برخی اهالی سینما. این بار هم ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلاده های طلا»، از فرصت حضور در آنتن زنده صدا و سیما استفاده کرد تا با اظهاراتی توهین آمیز به زنان، یا به گفته وی «زنان سلبریتی» حمله کند.

طالبی در این اظهارات عجیب درباره زنان سینماگر می‌گوید: «برخی از زنان سلبریتی، یائسگی خود را به گردن جمهوری اسلامی می‌اندازند». طالبی در ادامه، آنها را از بورس افتاده می خواند و می‌گوید: «این بازیگران زن تا از مرز پنجاه سالگی رد می‌شوند، روسری برمیدارند و منتقد جمهوری اسلامی می‌شوند».

ویدیوی این بخش از صحبت های ابوالقاسم طالبی به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش های بسیاری را به دنبال داشت. 

 

این فیلمساز، در برنامه «هفت» به تمسخر سینماگران زن می‌پردازد و عبارات زننده‌ای را در مورد بانوان به کار می‌برد. نکته جالب این است که نه تنها هیچ گونه مخالفتی از مجری این برنامه، بهروز افخمی در واکنش به این توهین صورت نمی گیرد، بلکه وی، صرفا به این توهین آشکار می خندد.

ابوالقاسم طالبی،بعد از صحبت های جنجالی خود در برنامه «هفت»  عنوان کرد: «از چهار نفر از افرادی که در فضای مجازی، مطالب بی شرمانه ای گفتند و نوشتند شکایت می‌کنم. همچنین از شش رسانه که آن‌ها به واسطه همین گفتگویم در رسانه ملی که با تیتر دروغ و افترا فضاسازی ایجادکرده اند، شکایت خواهم کرد».

در پی واکنش‌های متعدد به اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه هفت، این کارگردان سینما گفت: از توهین کنندگان شکایت می‌کنم.

 

فیلم خارجی

در پی پخش این صحبت‌ها تعداد افرادی زیادی نقد و اعتراض خود را به برنامه «هفت» بیا کردند. از جمله مهمترین آن‌ها «خانه سینما» است که با منتشر کردن بیانیه‌ای مخالفت خود را با این موضوع مطرح کرد.

هیات مدیره خانه سینما در حمایت از خانواده سینمای ایران از صدا و سیما خواست تا عذرخواهی کند.

به گزارش تابناک، پس از اظهارنظر عجیب ابوالقاسم طالبی درباره بازیگران زن سینمای ایران در برنامه هفت که با لبخند و همراهی بهروز افخمی مجری این برنامه انجام شد، ابتدا کانون کارگردانان و اکنون هیات مدیره خانه سینما واکنش نشان دادند.

در بیانیه هیات مدیره خانه سینما آمده است: «اظهارنظر بی شرمانه و خارج از عرف و اخلاق عمومی در یک برنامه تلویزیونی نسبت به زنان فرهیخته سینمای ایران، در کنار تهدید یکی از مدیران سازمان سینمایی به محرومیت از فعالیت سینماگرانی که در جشنواره فیلم فجر شرکت نکرده‌اند، رویه‌ای ست که پاسخ انتقاد را در توهین و تهدید جستجو می‌کند.

در زمانی که بحران سینمای ایران هر روز ابعاد گسترده تری بخود می‌گیرد، این اظهارنظرهای بی‌منطق، هیچ راه حلی برای عبور از بحران‌ها پیشنهاد نمی‌کند.

خانه سینما (جامعه ی اصناف سینمای ایران) در حمایت از تمامی اعضا خود، می‌خواهد تا صدا و سیما نسبت به انتشار این برنامه از زنان سینماگر عذرخواهی کرده و سازمان سینمایی نیز به جای تهدید سینماگران به راه حل های واقعی برای عبور از رکود سینمای ایران بیاندیشد.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها