{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آخر هفته شاد با پنج سریال کمدی بی‌نظیر

آخر هفته شاد با پنج سریال کمدی بی‌نظیر
کدخبر : 16713

مینی سریال طنز ایرما وپ Irma Vep (2022)

مینی سریال کمدی خارجی ایرما وپ (به انگلیسی: Irma Vep) یک مینی سریال کمدی آمریکایی فرانسوی است که توسط اولیویه آسایاس برای شبکه HBO ساخته، نویسندگی و کارگردانی شده است. این مجموعه بر اساس فیلمی به همین نام از آسایاس در سال 1996، اولین بار در جشنواره فیلم کن 2022 در 22 مه 2022 به نمایش درآمد. اولین نمایش آن در 6 ژوئن 2022 آغاز شد و در 25 ژوئیه به پایان رسید که شامل هشت قسمت بود. این سریال یکی از بهترین مینی سریال های خنده دار دننیا در سال 2022 بشمار می رود.

سریال خارجی

آلیشیا ویکاندر در نقش میرا، ستاره سینمای آمریکایی که به فرانسه می‌آید تا در نقش ایرما وپ در یک سریال تلویزیونی اقتباسی از سریال فیلم‌های صامت فرانسوی خون‌آشام‌ها بازی کند، و وینسنت مکاین در نقش رنه، کارگردان این اقتباس، بازی می‌کند.

ایرما وپ حول محور میرا، یک ستاره سینمای آمریکایی می‌چرخد که از حرفه‌اش و جدایی اخیرش سرخورده شده است، که به فرانسه می‌آید تا در نقش ایرما وپ در یک سریال تلویزیونی اقتباسی از سریال فیلم‌های صامت فرانسوی Les Vampires بازی کند. میرا که در پس زمینه یک تریلر جنایی ترسناک می گذرد، در حالی که تمایزات بین خودش و شخصیتی که بازی می کند شروع به محو شدن و ادغام می کند، مبارزه می کند.

 سریال Big Bang Theory

پرطرف‌دارترین سریال کمدی در حال پخش. (که البته چند قسمت بیش‌تر به پایانش نمانده.) این سریال یک شروع معمولی داشت ولی کم‌کم کاراکترهای خاصش را در دل همه جا کرد و حتی به عقیده‌ی بعضی‌ها جای Friends را میان سریال‌های در حال پخش گرفت. در واقع هم ساختار داستانی Big Bang Theory شباهت زیادی به Friends دارد. هر قسمت، داستان خاص خودش را دارد اما داستان کلی کاراکترها هم به مرور زمان و در طول همین قسمت‌ها شکل می‌گیرد. و این شکل‌گیری آرام شخصیت‌ها و اتفاقات است که بیننده را پای صفحه‌ی مانیتور (یا تلویزیون) نگه می‌دارد.

 

سریال خارجی

 

این سریال -بیش از هر چیز دیگر- داستان چند فرد تحصیل‌کرده و اصطلاحا گیک (Geek) را به تصویر می‌کشد و آن‌ها را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که برای خیلی از ما آشنا هستند. دو شخصیت اصلی فیزیک‌دان‌اند، دو نفر دیگر مهندس و ستاره‌شناس. اما شخصیت‌های مکمل‌شان با خودشان تفاوت دارند و شاید به واسطه‌ی همین تفاوت‌هاست که داستان سریال برایمان جذاب‌تر می‌شود.

شاید Big Bang Theory برای هر کسی نباشد، اما اگر براساس تجربه‌ی شخصی‌تان با کاراکترها ارتباط برقرار کنید، دیگر آن‌ها را رها نخواهید کرد. در هر صورت، Big Bang Theory هر چیزی که باید در یک سریال کمدی وجود داشته باشد را دارد.

 فالتی تاورز، ۱۹۷۵ (Fawlty Towers)

در این کمدی انگلیسی، با «بازیل فالتی» همراه می‌شویم، مدیر دمدمی‌مزاج و زمختی که تلاش می‌کند زیر رگبار غرولندهای همسرش و با خدمتکار اسپانیایی نابلدشان، هتلی را بگرداند. او پیوسته در آرزوی پذیرایی از آدم‌های معروف و مهم در هتلش است؛ اما خراب‌کاری‌هایش چنین چیزی را ناممکن می‌کند. «فالتی تاورز» سرشار از حماقت است؛ درحالی‌که از شوخی‌های هوشمندانه بهره می‌برد.

سریال خارجی

 

سریال اداره The Office

سریال اداره نیز یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ محسوب می‌شود که در طول 9 سال انتشار توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال های کمدی تبدیل شود. این سریال، طنز موقعیت و مستندنما است که برای اولین بار در سال 2005 از شبکه NBC آمریکا پخش شد.

سریال خارجی

سریال اداره اقتباسی از یک سریال بریتانیایی با همین نام است که با انتشار فصل اول نتوانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. اما با انتشار فصل دوم، این روند به یکباره تغییر پیدا کرد و سریال اداره توانست جایگاه ویژه‌ای در سریال‌های تلویزیونی بدست آورد.

سریال بی شرم Shameless

سریال بی‌شرم نیز یکی دیگر از بهترین سریال های کمدی خارجی است که در طول سال‌های پخش مخاطبان بسیاری داشت. اولین فصل این سریال در سال 2011 از شبکه Showtime آمریکا منتشر شد و آخرین فصل آن نیز پس از گذشت 8 سال و با انتشار فصل دهم به پایان رسید. این سریال اقتباسی از یک سریال بریتانیایی با همین نام است که در زمان انتشار توانست بسیار خوش بدرخشد و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این عنوان از سوی منتقدان نیز مورد تحسین قرار گرفت و نقدهای مثبتی از سوی آنان دریافت کرد. 

سریال خارجی

داستان این اثر از سریال های کمدی روایتگر زندگی یک خانواده از قشر ضعیف آمریکا است که دارای 6 فرزند است. پدر خانواده «فرانک گلکر» فردی دائم‌الخمر و معتاد است که برای خانواده خود دردسرهای زیادی درست می‌کند. این سریال در قالب کمدی به اثرات منفی اعتیاد بر بنیان خانواده اشاره می‌کند و بهترین سریال کمدی خارجی در این مورد است

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها