{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج کفش به یاد ماندنی سینما با قیمت میلیون دلاری!

پنج کفش به یاد ماندنی سینما با قیمت میلیون دلاری!
کدخبر : 16722

یکی از مهمترین بخش‌های طراحی لباس برای فیلم مربوط به کفش شخصیت‌هاست. بسیاری از مواقع کفش‌ها در فیلم نقش اساسی دارند و روند داستان به واسطه‌ی آن‌ها جلو میرود. گاهی اما کفش‌ها تنها برای کمک به کاراکتر اصلی هستند تا نقش خود را به خوبی ایفا کند. در ادامه به معرفی پنج تا از به یادماندنی‌ترین کفش‌های سینما که قیمت میلیون دلاری دارند می‌پردازیم. 

فیلم «جادوگر شهر اوز»

در جادوگر شهر اوز، دوروتی یک جفت کفش جادویی می‌پوشد که به عنوان یکی از افسانه‌ای‌ترین کفش‌های سینما در تاریخ ثبت شده است. دمپایی‌های یاقوتی با بیش از 2000 پولک قرمز پوشانده شده‌اند و آنقدر معروف و ارزشمند هستند که در سال 2005 از موزه جودی گارلند به سرقت رفتند. مقامات 13 سال طول کشید تا آنها را پیدا کنند. کارشناسان تخمین می‌زنند که این دمپایی های زیبا و نمادین 1 میلیون دلار بیمه شده‌اند.

فیلم خارجی

«فیلم جوجوربیت»

یکی دیگر از مواردی که در آن یک جفت کفش به عنوان ابزار اصلی داستان مطرح می شود، رزی بلتزر (با بازی اسکارلت جوهانسون) به عنوان مادر قهرمان داستان جوجو در فیلم JoJo Rabbit اثر تایکا وایتیتی بازی می کند، که یک کمدی سیاه جالب است که جنبه هایی از آلمان نازی را هجو می کند. از جمله نهاد جوانان هیتلر.

شخصیت اصلی هنگامی که اعدام می‌شو آن کفش خاص را به پا کرده‌است. این لحظه یکی از غم انگیزترین لحظات در فیلم‌های کمدی است که کفش‌های رزی را در این فهرست قرار داده است.

فیلم خارجی


 
فیلم «بیل را بکش» 

پس از تماشای Kill Bill، همچنان می‌توانیم اوما تورمن را در حال تکان دادن کفش‌های ورزشی نمادین Onitsuka Tiger México 66 تصور کنیم. کفش‌های کتانی مخصوص برای فیلم طراحی نشده بودند. اولین بار تیم ژاپنی از این طرح در المپیک 1968 مکزیک استفاده کرد و چند سال بعد به لطف فیلم کوئنتین تارانتینو به یک نماد تبدیل شد.

فیلم خارجی

 
 
فیلم «سیندرلا» 

کفش‌های شیشه‌ای سیندرلا یکی از به یاد ماندنی‌ترین کفش‌های فیلم‌های دیزنی است. در سال 2015، زمانی که نسخه لایو اکشن فیلم منتشر شد، Swarovski خانه جواهراتی بود که برای ساختن کفش‌های کریستالی افسانه‌ای انتخاب شد.

این کفش‌ها با 1.7 میلیون کریستال سواروسکی تزئین شده بودند. سواروسکی می‌خواست از این کفش اثر هنری بی‌نقص بسازد و یک گروه 8 نفره را برای انجام این کار منصوب کرد. پس از 150 ساعت کار و 6 طرح مورد بررسی، تیم این قطعات مجسمه سازی را کاملاً شایسته این داستان افسانه‌ای تولید کردند.

فیلم خارجی

 

فیلم « بی سرنخ»

Clueless که در سال 1995 منتشر شد، بر اساس رمان «جین آستن» ساخته شد. این فیلم به تنهایی الهام‌بخش مد لباس‌ها است و پر از لباس‌هایی است که بسیاری از دختران دهه 90 می‌خواستند بپوشند. یکی از صحنه های به یاد ماندنی، نمای نزدیک از پاهای چر، پوشیدن این کفش های سفید زیبا با بند تی است که به نام مری جینز نیز شناخته می شود، که کاملاً شخصیت و استایل چر را خلاصه می‌کند.

فیلم خارجی

 
 
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها