{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

Titanic در اکران ۲۵ سالگی باردیگر پرفروش شد

Titanic در اکران  ۲۵ سالگی باردیگر پرفروش شد
کدخبر : 16727

Titanic پس از ۲۵ سال دوباره پرفروش شد.

در فاصله یک هفته مانده تا اکران فیلم «مرد-مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» مارول و دیزنی، فرصت خوبی برای اکران فیلم‌های کوچک‌تر مهیا بود. هفته گذشته فیلم «۸۰ برای بریدی» پارامونت و «کوبیدن در کلبه» (Knock at the Cabin) «دیو باتیستا» افتتاحیه متوسطی داشتند، اما این هفته «آخرین رقص مایک جادویی» به کارگردانی «استیون سودربرگ» پس از اکران در ۱۵۰۰ سالن سینما به ۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی نزدیک شد.

«آخرین رقص مایک جادویی» در روز جمعه ۴.۱ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروخت و با افتتاحیه ۸.۲ میلیون دلاری رکوردی شبیه به فیلم «با من ازدواج کن» (Marry Me) «جنیفر لوپز» و «اوون ویلسون» با ۷.۹ میلیون دلار و «لوگان خوش‌شانس»  سودربرگ با ۷.۶ میلیون دلار به جا گذاشت.

«مرده شریر برمی‌خیزد» (Evil Dead Rises) به تهیه‌کنندگی «سم ریمی» فیلم دیگری از اچ‌بی‌او مکس است که انتظار می‌رود فروش بهتری نسبت به «آخرین رقص» داشته باشد چرا که ژانر وحشت در چند سال اخیر در سالن‌های سینما احیا شده و فروش آن‌ها با فیلم‌هایی چون «لبخند» (Smile) پارامونت همچنان ادامه دارد.

فیلم خارجی

«آخرین رقص مایک جادویی» با بودجه ۴۰ میلیون دلاری به تولید رسیده و برادران وارنر ۲۰ میلیون دلار برای بازاریابی دیجیتال و غیردیجیتال هزینه کرده است. «آی‌اسپات» گزارش داده است که وارنرها نزدیک به ۹ میلیون دلار روی تیزرهای تلویزیونی «آخرین رقص» سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پارامونت فیلم «لبخند» را به یک رویداد سینمایی تبدیل کرد اما برادران وارنر بیشتر به دنبال بازگرداندن سرمایه در شبکه نمایش خانگی است.

این شایعه نیز شنیده شده است که سودربرگ و «چنینگ تیتوم» مخالف اکران فیلم در سالن‌های سینما بوده‌اند. «آخرین رقص مایک جادویی» با امتیاز ۴۶ درصد «راتن تومیتوز» بدترین عملکرد را در میان همه قسمت‌های سه‌گانه داشته اما مخاطبین به آن امتیاز ۷۴ درصد دادند.

از سوی دیگر «ددلاین» گزارش می‌دهد که کشمکش‌هایی میان استودیوهای پخش‌کننده در گزارش فروش فیلم‌ها به «کام‌اسکور» به وجود آمده است. این تنش وقتی به وجود آمد که برادران وارنر تصمیم گرفت فروش «تنت»  به عنوان اولین فیلم پرخرجی که پس از پاندمی اکران می‌شد را به «کام‌اسکور» گزارش نکند تا استودیوهای رقیب آن را با رسانه‌ها به اشتراک نگذارند و روایت خودشان را از موفقیت یا شکست فیلم خلق نکنند. وارنرها فروش «آخرین رقص مایک جادویی» را گزارش نکرده‌اند همان‌گونه که پارامونت هفته پیش فروش «۸۰ برای بریدی» را تا دومین روز اکران گزارش نکرد. برخی پخش‌کنندگان می‌گویند وقتی آمازون و نتفلیکس فروش فیلم‌های خود در سالن‌های سینما را گزارش نمی‌کنند چرا آن‌ها باید گزارش کنند؟ نگرانی وارنرها این است که فروش «آخرین رقص» با افتتاحیه ۳۹.۱ میلیون دلاری قسمت اول و ۱۲.۸ میلیون دلاری قسمت دوم مقایسه شود.

این هفته فیلم «تایتانیک» از «جیمز کامرون» توسط استودیوی پارامونت به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اکران بار دیگر به نمایش در آمد و با فروش ۶.۱ میلیون دلاری رتبه چهارم را به دست آورد. سینماروها به این فیلم امتیاز بسیار خوب ۹۶ درصد داده‌اند در حالی که ۶۳ درصد از خریداران بلیت زن و ۵۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. حدود ۵۲ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۹ درصد لاتین تبار، ۵ درصد آفریقایی تبار و ۱۴ درصد آسیایی تبار بودند.

«آواتار: راه آب»  دیگر فیلم کامرون در نهمین هفته اکران به فروش آخر هفته ۷ میلیون دلاری رسید و از فروش داخلی ۶۴۷ میلیون دلاری گذر کرد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها