{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلمنامه قسمت جدید فیلم «مرد عنکبوتی » در دست نگارش است

فیلمنامه قسمت جدید فیلم «مرد عنکبوتی » در دست نگارش است
کدخبر : 16741

کوین فایگی جزئیاتی جدید از پروژه‌های آینده‌ی دنیای سینمایی مارول را با هواداران به‌اشتراک گذاشته است.

در حاشیه‌ی تور تبلیغاتی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania و در مصاحبه با مجله‌ی اینترتینمنت ویکلی، کوین فایگی، رئیس مارول استودیو علاوه‌بر انتشار اطلاعات جدید درباره‌ی فیلم‌ها و سریال‌های فازهای بعدی MCU، رسما تایید کرد فیلم‌نامه‌‌ فیلم‌ مرد عنکبوتی ۴ با بازی تام هالند در حال حاضر در دست نگارش است. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ اکران شد، اولین فیلم سینمایی اکران شده پس از همه‌گیری کرونا به‌حساب می‌آید که توانسته است به فروش جهانی بیش از یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

فایگی با تایید اینکه در حال حاضر نمی‌تواند هیچ جزئیات تازه‌ای از این فیلم منتشر کند، درباره‌ی بازگشت هالند به جهان مارول می‌گوید: «داستان آن آماده است؛ این تنها چیزی است که می‌توانم در حال حاضر به شما بگویم. ما ایده‌های بسیار بزرگی [برای این فیلم] داریم، و نویسندگان ما از همین حالا نوشتن آن را آغاز کرده‌اند».

البته هنوز مشخص نیست که آیا هواداران بار دیگر شاهد اتحاد هالند با توبی مگوایر و اندرو گارفیلد برای ایفای نقش پیتر پارکر خواهند بود یا خیر، هرچند هر دوی این بازیگران بارها از تمایل خود به بازی در یک فیلم مرد عنکبوتی دیگر خبر داده بودند. البته باتوجه‌به پیوستن جان واتز، کارگردان پیشین سه فیلم قبلی Spider-Man در MCU به دنیای جنگ ستارگان برای کارگردانی سریال Skeleton Crew، مارول استودیو از کارگردان دیگری برای هدایت و ساخت Spider-Man 4 استفاده خواهد کرد.

واتز پیش از این با جدایی از روند پیش‌تولید فیلم ریبوت Fantastic Four، مسئولیت کارگردانی این پروژه را نیز به مت شکمن، کارگردان و شورانر سریال WandaVision واگذار کرده بود و این فیلم قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه‌ی ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳) اکران شود.

سه نسخه متفاوت مرد عنکبوتی در فن آرت فیلم Spider-Man: No Way Home

در این مصاحبه فایگی همچنین تایید کرد Deadpool 3 که مراحل پیش‌تولید آن از مدتی پیش به‌همراه رایان رینولدز و هیو جکمن آغاز شده است، اولین فیلم با رده‌سنی بزرگسال در دنیای سینمایی مارول خواهد بود. این فیلم اولین پروژه از فاز ششم دنیای سینمایی مارول خواهد بود و در حال حاضر برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۸ آبان ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است.

هرکدام از دو فیلم قبلی ددپول با درجه‌ی سنی R حداقل ۷۸۰ میلیون دلار برای استودیوی سازنده سودآوری داشته‌اند و بنابراین اگر قسمت سوم این فیلم بتواند انتظارات هواداران را پس از افت کیفی قسمت دوم این فیلم نسبت به قسمت اول برآورده کند، مارول استودیو می‌تواند به عملکرد قدرتمند آن در گیشه امیدوار باشد.

فایگی که یکی از دستیاران تهیه‌کننده در اولین فیلم X-Men در سال ۲۰۰۰ محسوب می‌شود، بازگشت و همکاری دوباره با جکمن پس از ۲۳ سال را به یک دایره‌ی کامل تشبیه می‌کند. فایگی در این‌باره می‌گوید: «فرصت دیدار و توافق با هیو برای این پروژه واقعا شگفت‌انگیز بود. به یاد دارم که در زمان تست اولیه‌ بازیگری هیو برای به‌دست آوردن این نقش در سال ۲۰۰۰، من کمی دورتر از سایر اعضای ساخت فیلم، پشت دوربین‌ها نشسته بودم. این اجرای آزمایشی اولیه‌ی او [برای این نقش] به‌حساب می‌آمد. برای هیو، برای من و فکر می‌کنم برای تمامی هواداران مارول، اتفاق‌هایی که در این ۲۳ سال افتاده، واقعا باورنکردنی و شگفت‌انگیز است».

wolverine - logan - ولورین - لوگان

در بخش دیگری از این مصاحبه، فایگی سرانجام تایید کرد مراحل تصویربرداری فیلم Blade با بازی ماهرشالا علی که برای اولین‌بار در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ ساخت آن به‌صورت رسمی اعلام شد، به‌زودی و از چند ماه دیگر آغاز می‌شود. مراحل پیش‌تولید بلید در سال ۲۰۲۲ با موانع متعددی روبه‌رو شد و پس از جدایی باسم طریق، کارگران پیشین این پروژه در ماه سپتامبر، حالا قرار است سرانجام در ماه‌های آینده مراحل ابتدایی فیلم‌برداری این پروژه با کارگردانی یان دیمانج در استودیوی فیلم‌سازی تریلیث در ایالت جورجیا کلید بخورد.

فیلم Blade در ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) اکران می‌شود. فایگی درباره‌ی این فیلم توضیح می‌دهد: «شرایط واقعا خوب پیش می‌رود. کارگردان جدید ما [یان دیمانج] در حال حاضر در آتلانتا مستقر است و قرار است دوربین‌ها حداکثر تا ۱۰ هفته‌ی آینده، مراحل ضبط را آغاز کنند».

فایگی در این مصاحبه همچنین به حضور هریسون فورد برای اولین ایفای نقش او در دنیای سینمایی مارول اشاره‌هایی داشت و به هواداران این اطمینان را داد که در آینده اطلاعات هیجان‌انگیز بیشتری از تاندربولت راس در فیلم اپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی منتشر می‌شود. فیلم Thunderbolts برای اکران در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ (۵ مرداد ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است و این فیلم پایانی بر فاز پنجم دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

فایگی در این‌باره می‌گوید: «با میزان تلاش و کاری که برای این نقش انجام می‌دهد، او [فورد] خستگی‌ناپذیر است. این قطعا مرحله‌ی بزرگی برای ژنرال راس خواهد بود. در این فیلم، او مقام ریاست جمهوری ایالات متحده را به‌دست آورده است و با حضور هریسون، شما بدون شک به فکر فیلم‌هایی مانند Air Force One و روبه‌رو شدن او با رئیس جمهور در فیلم Clear and Present Danger می‌افتید. می‌توانم بگویم که تنش خاصی میان سم ویلسون [آنتونی مکی] و پرزیدنت راس وجود دارد. آن‌ها گذشته‌ای با یکدیگر دارند، اما در این فیلم، ما شاهد بالا گرفتن تنش میان کاپیتان آمریکا و رئیس جمهور ایالات متحده‌ آن‌هم در شرایطی که بسیار شگفت‌انگیز است، خواهیم بود».

اعضای گروه تاندربولتز در کانسپت آرت فیلم Thunderbolts

در بخش پروژه‌های تلویزیونی آینده‌ی دنیای سینمایی مارول هنوز به‌صورت رسمی ساخت فصل دوم سریال مون نایت با بازی اسکار آیزاک را اعلام نکرده‌اند؛ اما فایگی می‌گوید فرصت‌های بیشتری برای این شخصیت در آینده وجود دارد. او همچنین دنباله‌ی فیلم کاپیتان مارول با نام The Marvels که قرار است در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ (۶ مرداد ۱۴۰۲) اکران شود، از جهت‌هایی به اولین فیلم اونجرز در سال ۲۰۱۲ تشبیه کرد.

فایگی توضیح می‌دهد: «نیروی شدیدا قدرتمندی در تماشای مونیکا [تیونا پریس]، کامالا [ایمان ولانی] و کارول [بری لارسون] درکنار یکدیگر در یک قاب وجود دارد. برای من، سکانس حلقه‌زدن ۶ عضو انتقام‌جویان درکنار همدیگر در نخستین اونجرز، نزدیک‌ترین چیزی است که به این قاب وجود دارد. این [اتفاق] واقعا مورمورکننده و باورنکردنی است».

فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 برای اکران در ۵ می (۱۵ اردیبهشت) و سریال Secret Invasion برای انتشار روی دیزنی پلاس در بهار ۲۰۲۳، دو پروژه‌ی موردانتظار بعدی فاز پنجم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شوند.

منبع: وبسایت زومجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها