{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا استفاده از کلمه زامبی در سریال The Last of Us ممنوع است؟!

چرا استفاده از کلمه زامبی در سریال The Last of Us ممنوع است؟!
کدخبر : 16742

دنیای The Last of Us دنیایی فوق العاده عجیب، ترسناک و هیجان انگیز مملو از «زامبی» است؛ خیر، اشتباه است! از این پس کلمه زامبی را برای موجودات درون این دنیا استفاده نکنید! به گفته فیلم بردار سریال، استفاده از کلمه زامبی در سریال The Last of Us و بازی آن ممنوع بوده است!

ابن بولتر (Eben Bolter) فیلم بردار سریال The Last of Us طی پادکستی اعلام کرد که استفاده از کلمه زامبی به طور کلی در زمان فیلم برداری سریال ممنوع بوده است. به گفته بولتر، ممنوع کردن کلمه برای افزایش تمرکز تمام دست اندر کاران سریال از جمله بازیگران بر شخصیت‌های اصلی درون سریال بوده است. همانطور که می‌دانید، سریال The Last of Us سریالی اقتباسی از سری بازی با همین نام بوده که در سال ۲۰۱۳ توسط استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) توسعه یافته و توسط شرکت سونی به انتشار رسیده است.

در دنیای د لست آف آس، بشریت پس از رویارویی با نوعی قارچ با نام کوردیسپس (Cordyceps) که بر اثر برخی اتفاقات تکامل یافته دست و پنجه نرم کرده و در نهایت سقوط می‌کند. این قارچ باعث شده انسان‌ها تبدیل به موجوداتی فوق العاده وحشی و خشن شده و اشخاصی که زمانی هم نوع آن‌ها بودند را بخورند. پدرو پاسکال (Pedro Pascal) در نقش یکی از شخصیت اصلی این فرنچایز با نام جوئل (Joel) وظیفه دارد دختری مصون در برابر این قارچ با نام الی (Ellie) با بازیگری (Bella Ramsey) را به سوی دیگر کشور آمریکا برده تا گروهی به نام فایر فلایز بتوانند با استفاده از او راهی برای نجات بشریت کشف کنند.

ابن بولتر، مدتی پیش طی پادکستی در The Credits، اعلام کرد که استفاده از کلمه زامبی در صحنه فیلم برداری چهار قسمت از سریال که او در آن‌ها حضور داشته به طور کامل ممنوع بوده است. در حالی که موجودات تسلیم شده در برابر قارچ‌های کوردیسپس شباهت بسیار زیادی با زامبی‌ها دارند، استفاده از کلمه زامبی ممنوع بوده و با پیشگیری این روش، دست اندر کاران تلاش کردند تمرکز خود را بر شخصیت‌های اصلی داستان، تا موجودات مبتلا شده قرار دهند.

 

فیلم خارجی

در حالی که قربانیان قارچ‌های کوردیسپس شباهت زیادی با زامبی‌ها داشته و برای مثال دقیقا مانند زامبی‌ها بدون تفکر و بی هوا به سوی شکار و طعمه رفته و با خشونت کامل آن‌ها را تکه و پاره می‌کنند، دست اندر کاران سریال تلاش کردند با ایجاد برخی تغییرات در آن‌ها و رفتارشان، مبتلا شدگان را از زامبی‌ها متمایز کنند.

در قسمت دوم سریال The Last of Us که با نام Infected اکران شد، تس (Tess) تلاش می‌کند نحوه رفتار و ارتباط مبتلا شدگان با همدیگر را برای الی شرح دهد. این مبتلا شدگان با استفاده از کوردیسپس‌های قرار گرفته بر سطح زمین یا دیوارها با همدیگر در ارتباط بوده و این احتمال وجود دارد که درگیری با یک مبتلا شده، دیگر مبتلا شده در سوی دیگر آمریکا را با خبر کرده و به سوی درگیری ابتدایی بکشاند!

در حالی که مبتلا شدگان سریال، با مبتلا شدگان سری بازی نیز متفاوت هستند، ارتباط آن‌ها در سریال پیش زمینه علمی داشته و آن‌ها با استفاده از کرودیسپس‌های متصل به یکدیگر بر زمین و دیوارها، با همدیگر ارتباط بر قرار می‌کنند.

ما در قسمت‌های مختلف سریال چیزهای بسیاری از ماهیت اصلی مبتلا شدگان متوجه شدیم. طی قسمت‌هایی که در زمان حال رخ می‌دهند، زمان بسیار زیادی از سقوط اولیه انسان و پخش قارچ‌های کوردیسپس گذشته است. به همین دلیل، قارچ‌های کوردیسپس به شدت قوی‌تر شده، تکامل یافته و به شدت کشنده‌تر و ترسناک‌تر شده‌اند. این تکامل باعث شده قربانیان قابلیت‌های جدید به دست آورند.

قسمت دوم سریال ما را با کلیکرها (Clicker) آشنا کرد. کلیکرها در حقیقت مبتلا شدگانی هستند که رشد و تکامل بیش از حد کوردیسپس جلوی بینایی آن‌ها را گرفته و آن‌ها با پژواک صدا مسیر و طعمه خود را می‌یابند. در قسمت پنجم سریال با نوعی دیگر از مبتلا شدگان با نام بلوتر (Bloater) آشنا شدیم. بلوترها زمان بیشتری نسبت به کلیکرها مبتلا بوده و قارچ‌های کوردیسپس که حال تمام داخل و بیرون بدن آن‌ها را در بر گرفته، برای آن‌ها سپری ضد گلوله و قدرتی بیش از حد که به آن‌ها اجازه تکه و پاره کردن انسان‌ها در آن واحد را می‌دهد قراهم کرده است!

فیلم خارجی

همانطور که یکی از فیلم برداران سریال اعلام کرد، هدف اصلی سریال شخصیت‌های اصلی، رابطه میان آن‌ها و البته مفهوم انسانیت در این دنیای پسا آخرالزمانی است. از همین رو، شاید مبتلا شدگان به دنبال جوئل، الی و دیگر انسان‌های حاضر در سریال باشند، اما اغلب زمان سریال به نمایش انسان‌ها و شکل گیری رابطه میان آن‌ها اختصاص یافته است. با توجه به این موضوع که هدف اصلی سریال The Last of Us شخصیت‌های اصلی است، انتظار داریم در قسمت‌های پیش رو شاهد قوی‌تر شدن هر چه بیشتر ارتباط میان جوئل و الی باشیم.

سریال The Last of Us به طور کلی مفاهیم بسیاری را پیش روی ما قرار داده و آن را تبدیل به یکی از پر طرفدارترین سریال‌های سال‌های گذشته کرده است. حال اطلاع ما از ممنوعیت استفاده کلمه زامبی در سریال The Last of Us و بازی آن باعث شده در بزرگی دیگر از این دنیا به روی ما باز شود.

 

منبع : وبسایت Sargame

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها