{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم متفاوت درباره «زلزله»

پنج فیلم متفاوت درباره «زلزله»
کدخبر : 16757

بلایای طبیعی همواره پیامدها و آسیب‌های بسیاری به دنبال دارند و موقعیت های دراماتیکی ایجاد میکنند، از این رو یکی از موضوعات مورد علاقه فیلمسازان هستند. این اتفافاقات همیشه در غیرمنتظره‌ترین حالت ممکن رخ می‌دهند و حتی اگر ویرانی و خسارتی به‌جای نگذارند، تا چند سال با یادآوری‌شان لرزه به تنمان می‌افتد. زلزله یکی از این بلایا است که در چند سال اخیر جان بسیاری از هم‌وطنانمان را گرفته است. به بهانه زمین‌لرزه خوی که چند روز گذشته رخ داد، نگاهی به پنج فیلم برتر دراین‌باره انداختیم. 

فیلم The Great Los Angeles Earthquake

از فیلم های زمین لرزه ای باید به اثر قدیمی The Great Los Angeles Earthquake اشاره کنیم. داستان این فیلم سینمایی زلزله درباره این است که پس از بروز زمین‌لرزه‌هایی متعدد در لس آنجلس، زمین شناسی به نام دکتر کلر وینزلو تصمیم به تحقیق درباره علت این زمین‌لرزه‌ها می‌گیرد. پس از تحقیق و بررسی‌های لازم، دکتر وینزلو موفق به پیش‌بینی محل و زمان دقیق زمین‌لرزه‌­ای بزرگ در جنوب کالیفرنیا می‌شود. او تلاش می‌کند تا به مسئولین شهری درباره این اتفاق هشدار دهد، اما ادعای او از طرف مسئولین مورد بی‌اعتنایی کامل قرار می‌گیرد. چالشی که پیش روی وینزلو قرار گرفته، متقاعد کردن مسئولان برای اطلاع‌رسانی گسترده و نجات جان مردم شهر و خانواده‌اش است. این اثر از فیلم های سینمایی زمین لرزه ارزش تماشا دارد.

فیلم خارجی

 

توکیو 8 ریشتر (Tokyo Magnitude 8.0 2009)

نوبتی هم باشد نوبت یکی از بهترین انیمه های ژاپنی یعنی توکیو 8 ریشتر است. ویرانی در یک‌لحظه اتفاق می‌افتد و نیرویی معادل هزاران بمب اتمی یکی از ابرشهرهای دنیا یعنی توکیو را می‌لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به حدی است که ساختمان‌های ضد زلزله ویران می‌شود، خطوط انتقال گاز شعله‌ور شده و بخش عظیمی از زیرساخت‌های حیاتی توکیو نابود می‌شود. 

فیلم خارجی

در این گیرودار خواهر و برادری بانام‌های «میاری» و «یوکی» باید به خانه و جایی که پدر و مادر منتظرشان هستند بازگردند. آن‌ها در این سفر ادیسه وار با پیک موتوری به نام «ماری» آشنا می‌شوند که او هم به دنبال مادر و فرزندش است.

قهرمان‌های داستان ما باید برای آگاهی از سرنوشت عزیزانشان از موانع دلهره‌آوری عبور کنند. چاره‌ای نیست در جهان توکیو 8 ریشتر، داشتن اراده و شجاعت رمز پیروزی است. در هر حال تماشای توکیو هشت ریشتر برای علاقه‌مندان به انیمه، انتخاب جذابی در این ژانر است.

فیلم And Life Goes On - زندگی و دیگر هیچ

فیلم زندگی و دیگر هیچ ساخته‌ عباس کیارستمی، در سال ۱۹۹۲ ساخته‌ شد. این فیلم با الهام از داستانی واقعی و در سبک مستند فیلمبرداری شده است.

این فیلم درباره زلزله دهه ۱۹۹۰ که در گیلان ایران رخ داده و در آن هزاران نفر جان خود را از دست دادند، ساخته شده است.

فیلم خارجی

 

فیلم مینای شهر خاموش | امیرشهاب رضویان

«دکتر بهمن پارسا، پس از ۳۳ سال از آلمان به ایران برمی‌گردد. او با یکی از دوستان قدیمی پدرش (پیرمردی به نام قناتی)، به زادگاه‌شان (بم) می‌روند. دکتر پارسا در پی یافتن عشق گمشده‌اش، مینا در بم می‌رود و رابطه‌اش با قناتی عمیق‌تر می‌شود.»

امیرشهاب رضویان در مینای شهر خاموش نیز روایتی عاشقانه را بر بستر رخدادی تراژیک به تصویر کشید. ماجرای یک عشق قدیمی که در سفری به شهر زلزله زده بم پس از چند سال که از واقعه گذشته است به روابطی می‌رسد که تبدیل به یک عشق گمشده می‌شود.

فیلم خارجی

 فیلم Nature Unleashed: Earthquake

یک فیلم سینمایی زمین لرزه خوب دیگر که در این لیست جای دارد فیلم زلزله: خشم طبیعت است. این فیلم های سینمایی زمین لرزه درباره جاش مهندسی است که برای بازدید و سرکشی از یک نیروگاه اتمی به روسیه اعزام می‌شود. ریچل همسر سابق جاش نیز یکی از مهندسین ارشد همان نیروگاه اتمی در روسیه است. جاش با مدارکی مبنی بر افزایش دمای بیش از حد هسته راکتور به آپارتمان ریچل رفته تا به او هشدار بدهد؛ اما پس از مشاجره شدید، ریچل جاش را از خانه‌اش بیرون می‌کند. روز بعد یکی از فرزندان ریچل و جاش برای دیدن پدرش از مدرسه فرار کرده و با قطار شهری راهی نیروگاه اتمی می‌شود. در سویی دیگر جاش، ریچل و گروهی از مهندسین که مشغول بررسی ایراد موجود در سیستم خنک‌کننده هسته بودند، با وقوع زلزله‌ای 8 ریشتری با چالشی دیگر رو به رو می‌شوند.

فیلم خارجی

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها