{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج کارتون نوستالژیک که شما را به دوران کودکی بازمی‌گردانند

پنج کارتون نوستالژیک که شما را به دوران کودکی بازمی‌گردانند
کدخبر : 16758

یکی از فعالیت‌هایی که برای کودکی اکثر نسل‌های مختلف کشور ما مشترک بوده، تماشای کارتون های قدیمی و نوستالژیک است. تعدادی از این کارتون ها چندین دهه است که مدام در حال پخش هستند؛ از افراد پنجاه و شصت ساله تا کودکان با این آثار آشنا هستند و از آن‌ها خاطره دارند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا با هم نگاهی به تعدادی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین کارتون های قدیمی داشته باشیم و یاد آن‌ها را زنده کنیم. 

لونی تونز

مجموعه خاطره‌انگیز لونی تونز متشکل از تعداد زیادی از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ تلویزیون است که نزدیک به یک قرن کودکان سراسر دنیا را سرگرم کرده‌اند. کمتر کسی رو می‌توان پیدا کرد که کودکی خود را پای تلویزیون گذرانده باشد و با شخصیت‌هایی مثل باگز بانی، دافی داک، سیلوستر، توییتی و اسپیدی گونزالس آشنا نباشد.

مجموعه انیمیشن‌های کوتاه لونی تونز از سال 1930 کار خود را شروع کردند و ابتدا به شکل سیاه و سفید پخش می‌شد، تا اینکه بعد از چند دهه به شکل آشنا و رنگی خود تغییر یافتند. شهرت سریال به قدری زیاد بود که بعد از به اتمام رسیدن کارتون اصلی، در دهه 1980 میلادی ساخت آن‌ها دوباره از سر گرفته شد و تعداد زیادی هم فیلم از روی شخصیت‌های مختلف این کارتون قدیمی ساخته شده است.

سریال خارجی

 

کارتون آقای خط (La Linea)

آقای خط نشان می‌دهد که در اوج سادگی می‌توان به شهرتی جهانی رسید. یک خط ساده و صاف در صفحه‌ای یک دست و یک رنگ وجود دارد که همین خط تبدیل به یک مرد می‌شود که همه ما او را با نام آقای خط می‌شناسیم. آقای خط که خودش جزیی از آن خط صاف و ساده به‌شمار می‌رود همواره روی این خط صاف درحال راه رفتن است که موانعی جلوی راه او سبز می‌شوند و معمولا از آقای طراح می‌خواهد تا با مدادش برای او راه‌حلی بکشد یا اینکه راهش را هموار کند. همین ایده بسیار ساده دو بعدی توسط آقای اوسوالدو کاواندولی برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۱ پخش شد و خیلی سریع محبوبیتی جهانی پیدا کرد. تابه‌امروز ۹۰ قسمت از آقای خط منتشر شده که هر قسمت از آن زمانی ۲ تا ۴ دقیقه‌ای دارد.

  • mr-line-character

پرفسور بالتازار 

بعید است کسی کارتون پروفسور بالتازار را دیده باشد و آن را فراموش کرده باشد؛ یکی از آن کارتون های قدیمی متفاوت که همه‌چیز آن حالتی عجیب و غریب داشت. از شخصیت اصلی که پروفسوری کوتاه‌قامت با ریشی بلند و سری کم‌مو بود، تا جلوه‌های صوتی و تصویری آن که حالتی بسیار شلوغ و آشفته داشتند و اتمسفری خاص را برای این اثر جذاب فراهم می‌کردند.

در هر قسمت از مجموعه‌ی پروفسور بالتازار شاهد اختراع چیز جدیدی بودیم و او بعد از حرکت دادن تعدادی اهرم و راه‌اندازی ماشین‌های پیچیده، به دستاوردی عجیب می‌رسید و راوی مجموعه با صدای شنیدنی مرحوم امیرهوشنگ قطعه‌ای هم کمک بزرگی به تماشایی‌تر شدن آن می‌کرد.

 

فیلم خارجی

 

 

 

وروجک و آقای نجار

مجموعه وروجک از انیمیشن های قدیمی اثری 52 قسمتی است که بین سال‌های 1361 تا 1368 در کشور آلمان ساخته شد. وروجک یک موجود خیالی و مهربان است که در کارگاه نجاری گیر افتاده و دردسرهای زیادی در آن جا خلق می‌کند.

ماجراهای وروجک و آقای نجار یکی از بهترین کارتون های قدیمی خارجی محسوب می‌شود که بچه‌های دهه 70 خاطرات خوبی از تماشای آن دارند. آقای علی اصغر خواجه افضلی صداپیشگی شخصیت وروجک را انجام داده است.

 

vorojack

 
 
رد پای آبی

اگر بخواهیم یکی از بهترین کارتون های قدیمی آموزشی برای کودکان خردسال را انتخاب کنیم، رد پای آبی می‌تواند یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها باشد. این برنامه جذاب برای مخاطبانی که هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند، بسیار مناسب است. این اثر در کشور آمریکا هم به عنوان بهترین اثر برای این سنین شناخته شده و بسیار محبوب است.

در این برنامه، سگی به اسم آبی با قرار دادن ردپای خود روی بخش‌های مختلفی از خانه، سعی می‌کند تا معمایی مطرح کند و مجری که تنها شخصیت انسان داستان است، آن را حل می‌کند. با اینکه در طول سال‌ها مجری برنامه تغییر کرده، اما معروف‌ترین آن‌ها برای ما مخاطبان ایرانی «استیو برنز» (Steve Burns) است.

Blues-Clues

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها