{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«نیکی کریمی» در جشنواره برلین: امیدوارم هنر و هنرمند در ایران دوران جدیدی تجربه کنند

«نیکی کریمی» در جشنواره برلین: امیدوارم هنر و هنرمند در ایران دوران جدیدی تجربه کنند
کدخبر : 16764

کریمی این هفته در جشنواره برلین حاضر شد.

«نیکی کریمی» که این هفته در جشنواره فیلم برلین حضور پیدا کرده، در مصاحبه با «لوموند» از وضعیت ایران گفته است. این بازیگر ۵۲ ساله پس از مستند «داشتن و نداشتن» (To Have or Not to Have) اولین فیلم بلندش را در سال ۲۰۰۶ ساخت و سال گذشته «تا فردا» (Until Tomorrow) را کارگردانی کرد که در جشنواره برلین سال گذشته اکران شد.

کریمی که به جشنواره برلین هفتاد و سوم دعوت شده بود تا جوایزی به فیلمسازان جوان اهدا کند، در مورد وضعیت کنونی ایران می‌گوید: «از ابتدای اتفاقات در تهران بودم و از آنچه در حال وقوع بود تحت تأثیر قرار گرفتم. چرا جوانان نباید بتوانند در مورد آینده خود و آنچه می‌خواهند اظهار نظر کنند؟ امید را هم در چشم آن‌ها دیدم.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا از نزدیکان او کسی بازداشت شده یا نه می‌گوید: «بله، بازیگران زن و مرد، کارگردانان و هنرمندان زیادی همراه شدند: آن‌ها می‌خواهند صدای خودشان داشته باشند، تا بتوانند نظر خودشان را بیان کنند.»

کریمی در مورد آزادی «جعفر پناهی» پس از اعتصاب غذا می‌گوید: «جعفر پناهی یک فیلمساز است، باید بتواند در شغلی که دوست دارد فعالیت کند. او در فیلم‌هایش از ارزش‌هایی که به ‌آن‌ها باور دارد حرف می‌زند. یکی از دوستان من است، با او همکاری داشته‌ام و او در فیلم من همکاری کرده. اما در سیاست تخصص ندارم. برای بیان خود از زبان سینما استفاده می‌کنم، و این بیان نباید از سیاست لطمه ببیند. این خصوصیتی است که در آثار کیارستمی دوست دارم، با روش بیانی که همیشه ساده و شاعرانه است.»

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها