{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از بهترین فیلم‌های ژانر «سرقت» که نباید از دست بدهید

پنج تا از بهترین فیلم‌های ژانر «سرقت» که نباید از دست بدهید
کدخبر : 16796

فیلم‌های مربوط به سرقت همیشه رازآلود و هیجان انگیز بوده‌اند. کیفیت خوب این فیلم‌ها بیننده را مجذوب و همراه می‌کند. جدا از گره‌های داستان، وجود شخصیت‌های خیره کننده و دیالوگ‌هایشان است که به این فیلم‌ها جذابیت می‌بخشد. در ادامه به معرفی پنج تا از بهترین فیلم‌های ژانر سرقت می‌پردازیم.

نزدیک‌تر به ماه Closer to the Moon |

ماجرای فیلم Closer to the Moon که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، کاملاً طنزآمیز و غیرمعمول روایت می‌شود. نائه کارانفیل، کارگردان رومانیایی آثاری همچون باقی سکوت است (The Rest is Silence) و نوع‌دوستی (Philanthropy)، به شکلی سرگرم‌کننده و جالب این داستان واقعی را روایت کرده است. اگر از تماشای بازیگران آمریکایی یا بریتانیایی در نقش کاراکترهای رومانیایی که انگلیسی صحبت می‌کنند گیج نشوید، بی‌شک از بازی زیبای ورا فارمیگا و مارک استرانگ لذت خواهید برد. فارمیگا در اکثر آثار دوران کاری‌اش عملکرد موفقی داشته و این فیلم هم جزو همان آثار است اما دیدن استرانگ در نقش رهبر گروهی از سارقان که از قضا انسان آنچنان شروری نیز نیست، تازگی خاصی دارد.

Closer-to-the-Moon-768x332

از دیگر نقاط قوت فیلم نزدیک‌تر به ماه می‌توان به طراحی لباس، طراحی صحنه و انتخاب موسیقی‌های زیبا اشاره کرد. بدیهی است که این اثر متفاوت از دیگر فیلم های سینمایی سرقت حرفه ای است؛ به همین دلیل لحن آن ممکن است برای برخی از شما عجیب‌وغریب باشد اما صرف‌نظر از این موضوع، Closer to the Moon فیلمی برانگیزنده با سکانس‌های کمدی تلخ و داستانی باورنکردنی است.

 

 

 کسب و کار ایتالیایی The Italian Job

یک کمدی بریتانیایی که به کارگردانی “پیتر کالینسن” (Peter Collinson) و اجرای “مایکل کین” (Michael Caine) که از دوره خود جلوتر بود و داستن کمدی درباره یک گانگستری به نام چارلی کروکر است که می‌خواهد ایده سرقت دوست متوفی‌اش را عملی کند. در این راه باید از کمک عده‌ای استفاده نماید. این فیلم با وجود صحنه سرقت، اجرای زیبای بازیگران و عناصر طنز، از فیلم‌های دیگر متمایز است.

 

2227730

 

مکانی آن سوی کاج‌ها – The Place Beyond the Pines

مکانی آنسوی کاج‌ها دارای چندین سرقت است که آدرنالین خون شما را بالا می‌برد ولی به طور کلی این فیلم، داستانی بسیار بزرگ‌تر دارد و درد و رنج نسل‌های مختلف را بررسی می‌کند.

این فیلم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، مانند یک سریال تلویزیونی جریان دارد و در شروع خود، سرگذشت مجموعه‌ای از شخصیت‌های گوناگون را روایت‌ می‌کند و سپس قصه بر فرزندان آن‌ها متمرکز می‌شود. رایان گاسلینگ در این فیلم دوباره با کارگردان ولنتاین غم‌انگیز، درک سیانفرانس، همکاری می‌کند و نقش یک بدلکار و سارق بانک را برعهده دارد که با پلیس جوانی با بازی بردلی کوپر روبه‌رو می‌شود.

Hell or High Water

اگرچه فیلم‌های سرقتی اغلب به عنوان آثار سرگرم‌کننده تلقی می‌شوند، اما برخی فیلم‌های سرقتی مدرن به فضای اجتماعی و سیاسی کنونی می‌پردازند. برای مثال فیلمنامه تیلور شریدان برای این کار بررسی می‌کند که چگونه تسلط بانک‌های شرکتی در جوامع کوچک و روستایی تگزاس به ساکنان محلی آسیب می‌رساند، فیلمنامه تیلور شریدان محکومیت شدید وضعیت کنونی سیستم سرمایه داری آمریکا و چگونگی شکست آن در اکثریت طبقه کارگر را به نمایش می‌گذارد. البته کارگردانی زیبا و عمیق دیوید مکنزی این پیام‌های سنگین را با سکانس‌های سرقتی هیجان انگیز به بهترین شکل ترکیب می‌کند.

hell-or-high-water

این فیلم داستان دو برادر تگزاسی است که پس از مرگ مادرشان روی به سرقت از بانک می‌آورند. این اثر یکی از بهترین فیلم‌های سال 2016 است و چهار نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلمنامه اصلی، بهترین بازیگر نقش مکمل (جف بریجز) و بهترین فیلم را دریافت کرد. کریس پاین (پیشتازان فضا) و بن فاستر (مکانیک) به عنوان سارقان فراری فیلم هستند که بی‌وقفه توسط جف بریجز و شریکش گیل بیرمنگام تعقیب می‌شوند. دو کلانتر تگزاسی که نزاع و مزاح آنها برادران را شرمنده می‌کند.

 جکی براون | Jackie Brown

در سال 1997، کوئنتین تارانتینو فیلم دزدی خود را با نام جکی براون ساخت. مانند بسیاری از فیلم‌های تارانتینو در آن دوران، او ستاره‌های نمادینی را از گذشته بازگرداند که مردم تقریباً در طول زمان آن‌ها را فراموش کرده بودند.

این بار Pam Grier بود که در نقش یک مهماندار هواپیما که به قاچاق مقداری پول و مواد مخدر به کشور کمک کرد، دستگیر و به یک خبرچین تبدیل شد. این فیلم به سبک راشومون ساخته شده است که در آن ساختار روایی شکل خاص خود را می‌گیرد.

فیلم

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها