{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به مناسبت روزجهانی زن؛ معرفی پنج فیلم درباره‌ی زنان قدرتمند

به مناسبت روزجهانی زن؛ معرفی پنج فیلم درباره‌ی زنان قدرتمند
کدخبر : 16803

به مناسبت روزجهانی زن؛ در طول تاریخ سینما زنان همواره شخصیت‌های بسیار جذابی برای فیلمسازان بودند. از محدودیت‌ها تا توانایی و قدرت فوق العاده آ‌ن‌ها برای تغییر زندگیشان بارها دستمایه ساخت فیلم‌های درخشان شده است. امروز به مناسبت روز جهانی زن قصد داریم تا پنج فیلم با محوریت شخصیت‌های زن قدرتمند که با اراده به زندگی خود ادامه دادند و کارهای بزرگ کرده‌اند، را معرفی خواهیم کرد.

(Fried Green Tomatoes (1992

فیلم درباره‌ی پیدا کردن قدرت درون است. بازیگر فیلم کتی بیتس با پیر زنی در خانه سالمندان آشنا می‌شود و به داستان‌های او درباره روابط قدرتمند زنان گوش می‌دهد و همین باعث می‌شود تا وی سعی کن برخلاف جریان رودخانه شنا کند و هنجارشکن باشد. این داستان‌ها زندگی شخصیت اصلی فیلم تغییر می‌دهد.

film

 

عزیز میلیون دلاری – Million Dollar Baby

مگی که همیشه با دنیای بیرون در کشمکش است عزم و اراده قوی دارد و بیش از هرچیز دوست دارد دیگران به او ایمان بیاورند. در ابتدا مربی به نام فرانکی از آموزش دادن به او خودداری می کند اما با اصرار مگی تسلیم می شود. پس از مدتی متوجه می شوند هردو یک هدف دارند و آن فراموش کردن گذشته و تشکیل خانواده است.

film

 

آدم‌کش The Assassin

فیلم روایتگر داستان زندگی نیه اینیانگ دختر ربوده شده‌ی یک ژنرال است که به‌عنوان یک آدم‌کش حرفه‌ای آموزش می‌بیند. او در آخرین مأموریتش به زادگاهش برمی‌گردد و باید بین کشتن معشوق سابقش و خیانت به سازمانی که برایشان کار می‌کند یکی را انتخاب کند.

نیه اینیانگ یکی از منحصربه‌فردترین زنان یک فیلم اکشن آسیایی است. جسارت، بی‌رحمی و حرکات سریع و ماهرانه او لحظات نفس‌گیری را خلق می‌کند و در نوع خود بسیار تماشایی است.

film

 

 

جاذبه Gravity

جاذبه به کارگردانی آلفونسو کوارون، یکی از فیلم‌های فضایی بزرگ قرن بیست و یکم و یک دستاورد بزرگ در زمینه فیلم‌سازی فنی و سینمایی است. همچنین این فیلم ساندرا بولاک را در یکی از تاثیرگذارترین و هیجان‌انگیزترین اجراهایش به نمایش می‌گذارد. بولاک نقش فضانورد دکتر رایان استون را بازی می‌کند که پس از تخریب شاتل خود در فضا سرگردان مانده است. طرح ساده اما در اجرا استادانه است، با تصاویر و صداهایی که مخاطب را مستقیماً با بولاک به فضا می‌کشاند و به ما اجازه می‌دهد انزوا و اراده او برای زنده ماندن را احساس کنیم. ساندرا بولاک در این اثر اجرای خارق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که می‌توانید وحشت او را در حالی که ناامیدانه در فضا می‌چرخد و ناامیدانه در تلاش برای زنده ماندن است، احساس کنید.

film

 

 Still Alice من هنوز آلیس هستم

یک پرفسور زبان شناسی یک روز از خواب بیدار می شودو متوجه می شود که کلمات را به یاد نمی آورد. او شروع به فراموشی نام اعضای خانواده و دوستانش می کند- که تمام این ها به دلیل پیشرفت سریع بیماری آلزایمر است. اما آلیس همچنان به خاطر دارد که او فرد شادی بوده است. این فیلم بسیار زیبا است و باید به تماشای آن بنشینید تا به خود یادآور شوید که هر دقیقه از زندگی ارزشمند است.

film

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها