{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهار فیلم جذاب که در اسفند و فروردین باید منتظرشان باشیم

چهار فیلم جذاب که در اسفند و فروردین باید منتظرشان باشیم
کدخبر : 16806

سال گذشته دوران بسیاز پرباری برای سینمای جهان بوده است و شاهکارهای زیادی از جمله نهنگ، بابیلون و... اکران شدند و توانستند مخاطبان فراوانی را جذب کنند.  در این‌جا، شماری از فیلم‌های مورد انتظار سال 2023 را به شما معرفی می‌کنیم که در ماه‌های مارس و آوریل (اسفند و فروردین) امسال به اکران می‌رسند.

Shazam! Fury of the Gods

قسمت قبلی شزم! (محصول 2019) یک کمدی-اکشن بامزه بود که بیلی باتسون (اشر آنجل)، نوجوان مشکل‌داری که قدرت‌های عرفانی پیدا می‌کند، را به عنوان شخصیت اصلی خود داشت. جیمز گان و پیتر سافران، سران جدید استودیو DC، ظاهرا به دنبال آن هستند که فرنچایزهای موجود این استودیو را گسترش و ارتقا دهند. این شروع تازه، به‌ویژه پس از حاشیه‌هایی که پیرامون فیلم بلک آدام شکل گرفت، حرکتی قابل تحسین است.

مانند قسمت قبلی، قسمت جدید را هم دیوید اف سندبرگ کارگردانی می‌کند. هنری گیدن نیز دوباره نویسنده‌ی فیلمنامه است. در این قسمت، بیلی و سایر اعضای خانواده‌ی شزم در برابر دختران اطلس یعنی هسپرا (هلن میرن) و کالیپسو (لوسی لیو) قرار می‌گیرند. آن‌ها قصد دارند نقشه‌ی دختران اطلس را که استفاده از یک سلاح ویرانگر است، خنثی کنند.

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

شکی نیست که فرانچایز سیاهچال‌ها و اژدهایان (Dungeons & Dragons) در آزمون سخت زمان، سربلند بوده است. چنان‌که با نزدیکی به پنجاهمین سالگرد خود در سال 2024 هنوز هم پیشتاز میدان است، حتی اگر نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت نکرده باشد. حالا پارامونت قصد دارد که قسمت جدیدی از آن را به روی پرده ببرد.

این فیلم را جاناتان گلدشتاین و جان فرانسیس دالی (هواداران بازی معروفی به همین نام که منبع اقتباس این فیلم نیز بوده) کارگردانی کرده‌اند. هدف آن‌ها این بوده که روش کاملا متفاوتی اتخاذ کنند و یک رویکرد فانتزی اما جدی را به کار بگیرند. البته آن‌ها هم‌چنان به داستان بازی سیاهچال‌ها و اژدهایان که مورد احترام‌شان است، وفادار مانده‌اند.

کریس پاین، میشل رودریگز و هیو گرانت از جمله بازیگران فیلم هستند. نخستین تریلر این فیلم که ابتدا با خوش‌بینی محتاطانه در کامیک کان سن‌دیگو در سال 2022 به نمایش درآمد، مملو از حیوانات و مکان‌های متعددی است که طرفداران با آن‌ها آشنایی دارند و احتمالا دوست‌شان خواهند داشت. بنابراین می‌شود مطمئن بود که فیلم از چیزی که بازی را عالی کرده است، زیاد فاصله ندارد.

Renfield

یک فیلم کمدی-ترسناک با بازی نیکلاس کیج و نیکلاس هولت که برداشت مدرنی از افسانه‌ی دراکولا، اثر برام استوکر، است. شاید نکته‌ی امیدوارکننده این باشد که داستان را رابرت کرکمن نوشته است؛ کسی که با کتاب‌های کمیک مردگان متحرک شناخته می‌شود. این فیلم، داستان خدمتکار کنت دراکولا را تعریف می‌کند که عاشق پلیس جذاب نیواورلئان (آکوافینا) می‌شود و تصمیم می‌گیرد از کار خود کناره‌گیری کند. کریس مک کی (که کارگردان انیمیشن لگو بتمن بوده) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد.

بازی در نقش دراکولا می‌تواند یکی از چالش‌های بزرگ نیکلاس کیج در طول زندگی کاری او باشد. بازیگران زیادی تا کنون عهده‌دار این نقش بوده‌اند. مانند بلا لاگوسی، کریستوفر لی، گری اولدمن و حتی لوک ایوانز. موضوعی که نشان می‌دهد دراکولا هم مثل سایر هیولاهای معروف در تاریخ سینما (از جمله فرانکنشتاین و مرد گرگ نما) هنوز قادر است که تماشاگران را بترساند و به کابوس شبانه‌ی آن‌ها بدل شود.

John Wick: Chapter 4

کیانو ریوز در نقش مرد سیاه‌پوش به مجموعه‌ی جان ویک بازگشته است. چه کسی فکرش را می‌کرد که وقتی فیلم جان ویک با بودجه‌ای متوسط در سال 2014 اکران شد، ناگهان به چنین شهرتی برسد و با سه دنباله‌ی مهیج ادامه پیدا کند؟ کدام فرانچایز اکشن را سراغ دارید که فروشی بیش از نیم میلیارد دلار در گیشه کسب کرده باشد؟

قطعا یکی از دلایل موفقیت فیلم‌های جان ویک را باید حضور مرد متعهد و کاریزماتیک آن و نیز کارگردانی شیک چاد استاهلسکی (متخصص ژانر اکشن) دانست. آن‌ها کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند، زیرا امروز این مجموعه در همه‌ی سطوح به موفقیت رسیده است. پس عجیب نیست که انتظارات ما از قسمت جدید آن بالاتر باشد و همین هم کار استاهلسکی را سخت‌تر می‌کند.

آن‌طور که مشخص است، فیلم جان ویک 4 همان فرمولی را دنبال می‌کند که باعث محبوبیت و درخشش قسمت‌های قبلی شد. آیا موفقیت قسمت چهارم نیز اینگونه تضمین خواهد شد؟ آیا باید منتظر قسمت پنجم آن هم باشیم؟ هنوز معلوم نیست. پیش‌بینی‌ها می‌گویند که این مجموعه ادامه خواهد یافت، اما به قول ریوز: «[فقط] تا جایی که تماشاگران می‌خواهند پیش برود.»

 

 

منبع: وبسایت گیم نیوز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها