{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج نکته‌ی جالب درباره سریال نوستالژیک «قصه‌های جزیره»

پنج نکته‌ی جالب درباره سریال نوستالژیک «قصه‌های جزیره»
کدخبر : 16829

سریال «جاده ای به اونلی» (Road to Avonlea) در ایران با نام قصه های جزیره شناخته می شود.

سریال «قصه‌های جزیره یکی از خاطه انگیزترین و محبوبترین سریال‌های دهه شصت در ایران است.این سریال در مدت کوتاهی به دلیل داستان زیبا و ساده‌ی خود توئانست مخاطبان یزیادی را جذب کند.

سریال قصه های جزیره یک سریال کانادایی است با تهیه کنندگی کوین سالیوان که سابقه ساخت مجموعه های زیادی از جمله سریال"رویای سبز" یا همان آن شرلی را دارد. این سریال بر اساس رمانی از لوسی ماد مونتگمری ساخته شده است . بازیگران سریال خیلی معروف نیستند و معروف ترین آنها "سارا پلی" و "جکی باروس" هستند.

این اثر روایتگر داستان سارا استنلی است که برای زندگی نزد خاله‌هایش می‌آید و کم‌کم با شرایط جدید خو می‌گیرد و در جزیره ماندگار می‌شود.

در ادامه به بررسی چند نکته‌ی جالب درباره این سریال می‌پردازیم.

قصه های جزیره در سال ۱۹۰۸ متولد شد

لوسی ماد مونتگومری کتاب «آن از گرین گیبلز» (Anne of Grenn Gables) را در سال ۱۹۰۸ نوشت. او چندین کتاب دیگر هم با محوریت این شخصیت منتشر کرد. در سال ۱۹۸۵ شرکت فیلمسازی سالیوان سریالی به همین نام ساخت. سالیوان تصمیم گرفت این پروژه را یک گام جلوتر برد و سریالی تلویزیونی بر اساس این کتاب بسازد. اینگونه بود که سریال «جاده ای به اونلی» یا همان قصه های جزیره متولد شد. تعدادی از شخصیت های «آن از گرین گیبلز» به قاب تلویزیون بازگشتند. دو مورد از شناخته شده ترین آن ها پاتریشیا همیلتون در نقش راشل لیند و کالین دوهرست در نقش ماریلا کاتبرت بود.

 بارانی از جوایز برای قصه های جزیره

سریال قصه های جزیره بیشتر از ۵۰ جایزه بین المللی دریافت کرده است. دو مورد از آن ها جایزه معتبر امی هستند. بیشتر جوایزی که این سریال دریافت کرده در بخش بهترین سریال هستند، که البته جای تعجب ندارد و حتماً شما هم موافق هستید.

بازیگر نقش فلیسیتی فکر می کرد این سریال بیشتر از چند هفته ادامه پیدا نکند

جما زامپرونا بازیگر نقش فلیسیتی کینگ در سریال قصه های جزیره اولین باری که برای بازی در این سریال انتخاب شد هیجان زیادی داشت. با این حال، او تصور می کرد این پروژه چند هفته بیشتر طول نکشد. اما این سریال به چنان موفقیت عظیمی دست یافت که در نهایت تا ۷ فصل ادامه پیدا کرد.

چهره های مشهوری که به عنوان بازیگر مهمان در آن حضور پیدا کردند

فیلم

با افزایش محبوبیت سریال در زمان پخشش در کانادا و آمریکا، بازیگران مشهور رفته رفته به حضور در آن علاقمند شدند. مایکل یورک، کریستوفر ریو (سوپرمن)، فی داناوی (بانی و کلاید)، ند بیتی (آهنگ من را بشنو) و رایان گاسلینگ (لالا لند) در سریال قصه های جزیره حضور داشته اند. تنها بازیگر مهمان این سریال که در دو اپیزود آن نقش آفرینی کرد مایکل یورک (آستین پاورز) بود. او در سریال نقش کاپیتان ازکیل کرین را برعهده داشت.

کریسمس اونلی

فیلم

پخش سریال قصه های جزیره یا همان «جاده ای به اونلی» که محصول کانادا بود از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و در سال ۱۹۹۶ به پایان رسید. این سریال در مجموع ۷ فصل و ۹۱ اپیزود دارد. در سال ۱۹۹۸ فیلمی با حال و هوای کریسمس بر اساس سریال «جاده ای به اونلی» پخش شد که «کریسمس اونلی» (An Avonlea Christmas Movie) نام داشت. این فیلم تلویزیونی بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها