{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هوش مصنوعی «دیزنی» بازیگران را در عرض چند ثانیه پیر یا جوان می‌کند! + ویدئو

 هوش مصنوعی «دیزنی» بازیگران را در عرض چند ثانیه پیر یا جوان می‌کند! + ویدئو
کدخبر : 16842

محققان «دیزنی» ابزار جدید هوش مصنوعی با نام « FRAN» توسعه داده‌‌اند که می‌تواند بازیگران را به تناسب نیاز، پیر یا جوان کند.

محققان «دیزنی» ابزار جدید هوش مصنوعی با نام « FRAN» توسعه داده‌‌اند که می‌تواند چهره بازیگران را به تناسب نیاز فیلم یا سریالی که در آن بازی می‌کنند، پیر یا جوان کند. این ابزار تغییر سن، چهره را در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی FRAN که سرواژه‌های عبارت face re-aging network است، از طریق پایگاه داده‌ بزرگی از انواع چهره‌ها آموزش دیده است و می‌تواند براساس نیاز، تغییراتی روی چهره بازیگر مورد‌نظر ایجاد کرده و وی را پیرتر یا جوان‌تر کند. برای راه‌اندازی این ابزار جدید، هزاران تصویر از افراد واقعی در سنین مختلف با حالت‌های چهره متفاوت و ژست‌های متنوع استفاده شده است.

هوش مصنوعی FRAN از داده‌های مربوطه استفاده می‌کند و تصمیم می‌گیرد کدام قسمت‌های صورت فرد مورد‌نظر باید تغییر کند تا چهره وی پیرتر یا جوان‌تر به نظر برسد. این ابزار با اضافه‌کردن چین و چروک‌ها و خطوطی روی قسمت‌هایی از صورت، چهره را پیرتر می‌کند و با برداشت برخی خطور و چروک‌ها می‌تواند فرد مورد‌نظر را جوان‌تر نشان دهد.

نمونه‌های اولیه‌ای از کار با این ابزار جدید هوش مصنوعی در قالب ویدیو و تصاویری از سوی دیزنی به اشتراک گذاشته شده است. این فناوری، نسبت به نمونه‌های ابتدایی مشابه خودش، از قدرت و دقت بالاتری برخوردار است. با این وجود، دیزنی اعلام کرده ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدش هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و باید برخی تغییرات به آن اعمال شود.

برای مثال وقتی FRAN چهره فردی را بسیار پیر می‌کند، نمی‌تواند متناسب با آن تغییراتی روی موی سر وی اعمال کند و این تغییرات تنها روز چهره فرد منعکس می‌شود. در‌واقع ابزار جدید هنوز قادر نیست موهای فرد را نیز سفید کرده و به صورت کلی وی را پیرتر نشان دهد، بلکه این تغییرات تنها روی صورت اعمال می‌شود.

باید دید در ادامه این ابزار هوش مصنوعی جدید تا چه اندازه می‌تواند جایی برای خود در صنعت سینما باز کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها