{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج مینی سریال هیجان انگیز برای تماشا در ایام عید

پنج مینی سریال هیجان انگیز برای تماشا در ایام عید
کدخبر : 16849

در ایام نوروز فعالیت‌های زیادی می‌توان انجام داد که همگی آن‌ها بسیار لذت بخش هستند از جمله دید و بازدید اقوام و یا گردش و سفر به نقاط مختلف برای تفریح. در این میان بسیاری از افراد دوست دارند در خانه بمانند و استراحت کنند و زمان خود را به تماشای فیلم و سریال اختصاص دهند. ما در مقاله امروز به معرفی پنج مینی سریال جذاب برای این افراد می‌پردازیم.

مینی سریال ماجراجویی The Night Of

بهترین مینی سریال‌ها پیمان معادی

شبی در نیویورک، دانشجوی کالج مسلمان آمریکایی به اسم نصیر خان یواشکی ماشین پدرش را می‌دزدد. او در راه رفتن به میهمانی‌ای که تصمیم شرکت در آن را گرفته بود، آندریا را می‌بیند، دختر پر شر و شور پولداری که او را برای مصرف مواد و کارهای خاک بر سری به خانه‌اش دعوت می‌کند. هیچ‌کدام این ماجراجویی‌های برای جوانان نامحتاط کار غیر معمولی نیست اما وقتی نصیر صبح روز بعد بیدار می‌شود جسد آندریا را در حالی که تا حد مرگ چاقو خورده بود پیدا می‌کند.

دستگیری نصیر غیرقابل اجتناب است و به خاطر مصرف مواد مخدر در آخرین باری که مقتول را زنده دیده بود، خودش هم کامل از بیگناه بودنش مطمئن نیست. پس وقتی که یک وکیل ارزان (با بازی جان ترتورو در نقش شخصیت همزادپنداری برانگیزاننده‌ای که از اگزما و تنهایی رنج می‌برد) از روی غریزه‌اش این پرونده را بر عهده می‌گیرد، اولین وظیفه‌اش کشف حقیقتی است که آن شب اتفاق افتاده.

سریال The Night Of در پس داستانی معمایی با ریتمی بی نقص و دو شخصیت اصلی که جنایی نویس کهنه‌کار، ریچارد پرایس (Richard Price) و استیون زالیان (Steven Zaillian) برنده اسکار آن را نوشته‌اند، در واقع نمایاندن مسائلی چون اسلام‌هراسی، نابرابری اقتصادی و طبعات حبس یک مرد جوان قابل قبول در جریان است. در دهه 2010 سریال‌های زیادی به ما تصویری از سیستم عدالت خراب ارائه کردند و این یکی آنقدری در ماجرا دقیق شد که تمام جزئیات تلخ را ضبط کند.

 

مینی سریال عاشقانه 11.22.63

این مینی سریال هشت قسمت است و در سال 2016 با اقتباسی از رمان استیفن کینگ تولید شد. امتیاز این سریال نیز در IMDB برابر با 8.1/10 بوده و مخاطبان زیادی دارد. ژانر آن نیز درام، علمی-تخیلی و هیجانی است که در هر لحظه از قسمت‌ها مشاهده می‌شود.

مینی سریال 11.22.63 برای علاقمندان تم سفر در زمان، داستان‌های عاشقانه، داستان ترور جان اف کندی، دهه 60 میلادی پیشنهاد می‌شود و داستان جالبی را به تصویر می‌کشاند. در این سریال جیمز فرانکو، سارا گدون، لوسی فرای، جرج مکای، کریس کوپر، چری جونز، دنیل وبر و غیره ایفای نقش کرده‌اند.

یک معلم دبیرستان هنگامی که با یکی از دوستانش صحبت می‌کند، متوجه می‌شود می‌تواند در زمان سفر کند و به گذشته برود. او تصور می‌کند با برگشت به گذشته چه کاری می‌تواند انجام دهد. در نهایت، او قصد دارد آینده بهتری بسازد، در نتیجه، برای جلوگیری از قتل جان اف کندی به گذشته می‌رود.

اما همیشه همه چیز آنطور که انتظارشان را داریم، پیش نمی‌روند. او حتی دیگر نمی‌خواهد به دنیای خود بازگردد. با اینکه داستان کمی خسته کننده پیش می‌رود، اما در قسمت‌های پایانی، ماجرای مینی سریال به اوج خود می‌رسد.

در آن زمان، بیننده با یکی از پرهیجان‌ترین سریال‌های سفر در زمان روبرو می‌شود. این مینی سریال نیز مانند دیگر سریال‌های سفر در زمان نقاط ضعف خود را دارد.

 

مینی سریال تاریخی جنگ و صلح

فیلم

تقریبا هیچ رمان و نمایشنامه کلاسیکی نیست که تا به حال بی‌بی‌سی به فکر اقتباس ازش نیفتاده باشد و از طرف دیگر جنگ و صلح حداقل چهار تا اقتباس سینمایی و تلویزیونی موفق دارد. پس چرا این اقتباس بی‌بی‌سی از رمان سترگ تولستوی در دهه گذشــته چنین محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده؟ از متن تا اجرا، همه چیز موثر بوده.

به طور کلی چگونه میشود بین یک رمان قطور که از شاهکارهای ادبیات در قرن نوزدهم است با یک سریال عامه‌پسند تلویزیونی درباره ارتباط بین چند تا خانواده اشــرافی و درگیری‌های عشقی و عاطفی‌شان تفاوت قائل شد؟ ربطی به عظمت و گســتردگی دنیای اثر ندارد؛ تفاوت را عمق تعیین میکند. در این مینی‌سریال شش اپیزودی هم که اندرو دیویس نوشته و تام هارپر کارگردانی کرده، فراتر از زیبایی‌شناسی و سبکی که بین کلاسیک و مدرن به تعادل رسیده، مهمترین ویژگی تلاش برای عمیق شدن در احساسات و عواطف شخصیتهاست که به ارتباط، انگیزه و تصمیمات آنها معنا میدهد.

خیلی از کسانی که در اصل جنگ و صلح را به واسطه اقتباسهای قبلی میشناختند، از دیدن نسخه جدید جا خوردند، چون به نظرشان یک جای کار می‌لنگید و خیلی شبیه قبلیها نبود. این را باید بگذارید به حساب خوانش به روز و متفاوتی که سازندگان سریال از رمان داشته و خیلی سعی نکرده‌اند که با قراردادها و معیارهای رایج در سینمای کلاسیک همسان‌سازی انجام دهند. مثلا نقش پیر بزوخوف را قبلا هنری فوندا و آنتونی هاپکینز بازی کرده بودند و اینجا رسیده به پل دینو؛ همین برای بیان تفاوت رویکرد کفایت میکند.

مینی سریال ترسناک «شیطان در اوهایو» – Devil in Ohio

سریال های کوتاه ترسناک 2022

مینی سریال Devil in Ohio بر اساس کتابی به همین نام نوشته داریا پولاتین برای پلتفرم نتفلیکس ساخته شده است. این مینی سریال ژانر وحشت درباره روانپزشکی است که بیمار تازه‌اش یک نوجوان به نام می است. می از یک فرقه فرار کرده و زندگی خود و خانواده‌اش را در معرض خطر قرار داده است. تماشای این عنوان از سریال های کوتاه ترسناک 2022 را از دست ندهید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها