{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رویدادهای هنری که قربانی ویروس کرونا شدند

رویدادهای هنری که قربانی ویروس کرونا شدند
کدخبر : 1707

نگرانی‌‌های جهانی حاصل از پدید آمدن کرونا، شبیه به این ویروس در حال شیوع است. این بیماری که از شهر ووهانِ کشور چین برآمده، از ماه دسامبر تا کنون جان هزاران نفر انسان را در 20 کشور و در سطح جهان گرفته و به خطر انداخته است، همین باعث شده شبیه به یک اپیدمی، تلاش همه بر این باشد تا برای دور ماندن از این ویروس اقداماتی انجام دهند. اتفاقات فرهنگی و هنری نیز از این قائده مستثنا نبوده‌ است و این روزها شاهد برنامه‌ریزی‌ مدیران هنری و هنرمندان سطح جهان به خصوص در کشورهای آسیایی هستیم که راهبردهایی را برای هرچه دور ماندن از این ویروس پیش می‌گیرند.

هنر ام‌روز- فرزانه شهریاری: در پی شیوع ویروس کرونا، در برخی از کشورها، جشنواره و رویدادهای فرهنگی و هنری که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود،  لغو و یا به زمان دیگر موکول شده است و این میان برخی از متولیان هنر نیز اقدامات احتیاطی را برای مقابله با آن انجام داده‌اند، بی شک این تصمیمات و تغییر در برنامه‌های از پیش تعیین شده، با ضررهای مالی و معنوی پیش‌بینی شده‌ و نشده‌ای همراه است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم بر برخی از این رویدادها  که به ناچار و تحت تاثیر شیوع این ویروس و مقابله‌ی با آن، متحمل تغییراتی در زمان و نحوه‌ی برگزاری‌شان شده‌اند

جشنواره فیلم برلین 2020؛ لغو ورود بیش از 50 مهمان چینی و تغییر در بازار فیلم اروپایی
جشنواره فیلم برلین قرار است 1 تا 20 مارس ( 1 تا 11 اسفندماه) برگزار شود، سخنگوی این جشنواره اعلام کرده‌ است برلین 2020 طبق برنامه برگزار خواهد شد و برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات احتیاطی انجام خواهند داد. اقداماتی که توسط این جشنواره اجرا می‌شود شامل تجهیز تمامی سرویس‌های بهداشتی در طول جشنواره و محل‌های برگزاری بازار فیلم با مواد ضدعفونی کننده و آماده کردن کارکنان و شرکت کنندگان در جشنواره در صورت شیوع بیماری در طول این رویداد است؛ همچنین انستیتو ویروس‌شناسی برلین و واحد ویژه قرنطینه در بیمارستان "چریتی"نیز برای مقابله با هر نوع شرایط اضطراری در این دوره آماده خواهند بود. در عین حال اعلام شده ورود بیش از 50 مهمان چینی به این مراسم لغو شده و شماری از مدیران بین‌المللی به این جشنواره نخواهند رفت. ماتیج ووتر کنول مدیر بازار فیلم اروپایی تایید کرده که یک هیات نماینده از شرکت‌های بزرگ چینی نتوانسته‌اند ویزاهای لازم برای سفر به آلمان را به دست آورند. تاکنون ورود ۵۹ نفر از چین برای حضور در بخش بازار لغو شده و ۱۳ نفر نیز از دیگر کشورها در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

Berlinale-3
نمایشگاه هنر بازل هنگ کنگ یک بار برای 11 سپتامبر و حالا برای کرونا لغو شد
نمایشگاه بین‌المللی هنری بازل که به عنوان یکی از معتبرترین  و پردرآمدترین رویدادهای هنری، هنر مدرن و معاصر جهان  را به نمایش می‌گذارد و قرار بود از 19 تا 21 مارس (29 اسفند تا 2 فروردین)  برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. آرت‌بازل در بیانیه‌ای اظهار داشت: تصمیم به لغو نمایشگاه هنگ‌کنگ پس از آن صورت گرفته است که سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را یک اورژانس جهانی بهداشت اعلام کرده است.در سال 2001 هم برگزار کنندگان این رویداد به مناسبت حملات تروریستی 11 سپتامبر، مراسم تحلیف ساحل هنر بازار میامی را به تعویق انداختند. و در آن زمان برگزار کنندگان پیش‌بینی کردند که حدود 4 میلیون دلار ضرر خواهند کرد و هنوز مشخص نیست لغو این دوره چه میزان ضرر برای آن‌ها در بر خواهد داشت. این رویداد 25 تا 27 مارس سال 2021 برگزار خواهد شد.

2018_03_27_42958_1522148024._large

جشنواره فیلم هنگ کنگ به تعویق افتاد
جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ تاریخ برگزاری‌اش را به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه مارس تا تابستان 2020 عقب انداخت. این فستیوال قرار بود از 24 مارس تا 6 آوریل (5 تا 18 فروردین 1399) برگزار شود. همچنین اعلام شده مجمع تامین مالی فیلم آسیایی هنگ کنگ نیز که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود، به جای مارس، از 27 تا 29 آگوست (6 تا 8 شهریور 1399) انجام می‌شود. با این حال گفته شده این مجمع در جشنواره فیلم کن که در ماه می برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

1319225_hongkongfilmfestival_652356
نمایشگاه بین المللی کتاب تایپه به عنوان بزرگترین رویداد ادبی سالانه تایوان و چهارمین نمایشگاه بزرگ جهان شناخته شده است. برگزاری این رویداد نیز از تاریخ از 4 تا 9 فوریه، به تاریخ 7 تا 12 ماه مه تغییر یافت.

2008TIBE_PreShow_Hall1_Entrance (1)

زیان یک میلیارد دلاری ویروس کرونا به سینمای چین
سینمای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان حداقل ۱۰ درصد از فروش سالانه خود را به سبب شیوع ویروس کرونا از دست داده است. چینی‌ها که در چند سال اخیر تلاش‌های فراوانی برای غلبه بر هالیوود و رسیدن به صدر بزرگترین بازار سینمایی جهان انجام داده بودند، پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از ۷۰ هزار سالن‌ سینمایی تاکنون حداقل با ضرر یک میلیارد دلاری مواجه شده است.

5e44757b3b62b7227f7d3fa5
اکران "جیمز باند" در چین لغو شد
 به سبب شیوع ویروس کرونا در چین، اکران آغازین جدیدترین قسمت‌ از سری فیلم‌های جیمز باند در پکن و همچین تور تبلیغاتی هنرمندان این فیلم در ماه آوریل لغو شد. سینماهای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان از زمان شیوع ویرس کرونا از آغاز سال نوی چینی درهای خود را بر روی مخاطبان سینمایی بسته است و بنابر اعلام مسئولان چینی اکران آغازین فیلم اکشن "جیمز باند: زمانی برای مردن نیست" که برای ماه آوریل در این کشور برنامه‌ریزی شده بود نیز لغو شده است. چین یکی از مهم ترین بازارهای خارجی فیلم‌های "جیمز باند" است و پرفروش‌ترین بازار بین‌المللی فیلم "شبح" قسمت قبلی مجموعه "جیمز باند" نیز بود که ۸۴ میلیون دلار از مجموع ۸۸۱ میلیون دلار فروش خارجی خود را از سینماهای چین کسب کرد. 
1398112911184518219715514

لغو چند تور کنسرت آسیایی
موسیقی‌دان اهل انگلستان، ستاره رپ جنوب لندن استورمزی در توییتر خود نوشت که به دلیل نگرانی‌های مداوم درباره ویروس کرونا، تور کنسرت خود را در آسیا لغو کرده است. همچنین ارکستر سمفونیک بوستون، ارکستر امریکایی، با استناد به "سلامتی و سلامتی نوازندگان و کل مهمانان تور" تورهایی را که قرار بود این هفته آغاز شود را لغو کرد. ارکستر فلارمونی بوستون ایالات متحده امریکا اعلام داشت که تور آسیایی شان را لغو کرده‌اند و ارکستر فلارمونی هنگ کنگ نیز پنج کنسرت خود را به تعویق انداخته است.اندی لو، لئن لائی و میریام یونگ از خواننده های پاپ هنگ کنگ نیز کنسرت‌هایی که طی ماهی جاری در هنگ کنگ، ماکائو و سنگاپور داشته اند را لغو کردند و جولین تسائی هنرمند موسیقی پاپ تایوانی نیز تور چین را به تعویق انداخته است. گروه‌های Kpop نیز که از انواع موسیقی مشهور در کره جنوبی هستند، اعلام داشتند کنسرت‌هایشان در سنگاپور، ماکائو و تایلند را لغو کرده‌اند.

1494046539148_798
کرونا و جشنواره موسیقی فجر
گروه پلوان حمیداف از کشور ترکمنستان در سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر، حضور پیدا نکرد و کنسرت این گروه که قرار بود روز شنبه 26 بهمن ماه در تالار رودکی برگزار شود، لغو شد. بنا بر اعلام وزارت خارجه، وزارت فرهنگ کشور ترکمنستان به دلیل شیوع بیماری کرونا در منطقه و با توجه به مسدود شدن مرز زمینی ترکمنستان با ایران، به گروه پلوان حمیداف برای اعزام به ایران و حضور در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر مجوز نداده است.

1920-620

اعمال ممنوعیت سفر و تعطیلی اداره‌های هالیوود بخاطر کرونا
با وحشت از کشور چین و ترس در سرتاسر جهان از گسترش تشدید شیوع ویروس کرونا، استودیوهای هالیوود و شرکت‌های تولید محتوا تلاش های خود را برای پاسخ به تأثیرات انسانی و اقتصادی یک بیماری همه گیر بالقوه در حال افزایش می‌دهند.شرکت سرگرمی سونی پیکچرز پس از موفقیت اسکاری فیلم‌های "روزی روزگاری در هالیوود"، "زنان کوچک" و "عشق مو" اعلامیه‌ای از سوی بخش منابع انسانی خود مبنی بر محدودیت سفر پرسنل ژاپنی و آمادگی کامل برای رعایت روش‌های محافظت و پیشگیری سازمان بهداشت جهانی صادر کرد.
کمپانی یونیورسال، دیگر شرکت فیلم‌سازی هالیوود به کارکنان اعلام شده که به کشور چین سفر نکنند. تنها در مواردی که سفری بسیار ضروری و با موافقت و دستور مدیر ارشد باشد می‌تواند به این کشور صورت گیرد.
کمپانی پارامونت هم چنین محدودیت‌هایی برای کارکنانش اعمال کرده که با راهنمایی سازمان بهداشت جهانی پیگیری می‌شود.همچنین به کارکنان چینی کمپانی آی‌مکس دستور داده شده که در منزل کارهایشان را انجام دهند و در محل کار حضور نیابند.

فیس‌بوک نیز نشست بازاریابی خود را که قرار بود در ماه مارس و با حضور و مشارکت 4 هزار نفر از سراسر جهان در سانفرانسیسکو برگزار کند، لغو کرد.

1_BWCKcTpYmDMa4O7ErHuYag

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها