{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اکران‌های نوروزی مشخص شدند:

ردپای فجر در اکران نوروزی

ردپای فجر در اکران نوروزی
کدخبر : 1728

سه فیلم سینمایی که در جشنواره فجر امسال حضور داشتند در کنار چهار سینمایی دیگر از اکران‌های نوروزی هستند.

هنر ام‌روز-زهرا ره‌گشای: "محسن امیریوسفی" مدیر شورای صنفی نمایش فیلم‌هایی را که قرار است در ایام نوروز نمایش داده شوند با نزدیک شدن به  این روزها اعلام کرد. سه فیلم سینمایی "شنای پروانه، پسرکشی و خوب، بد جلف2: ارتش سری" که در سی و هشتمین جشنواره فیلم حاضر بودند به همراه چهار فیلم "لامینور، لاله، بازیوو و زن‌ها فرشته‌اند2" که برای نخستین بار به اکران می‌شوند از فیلم‌های نوروزی هستند.

1. فیلم "شنای پروانه" به کارگردانی "محمد کارت" و تهیه‌کنندگی "رسول صدرعاملی" در سرگروهی مگامال

این فیلم که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد توانست در 5 رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگر کسب کند. در این فیلم بازیگرانی چون "امیر آقایی، جواد عزتی، طنازطباطبایی، پانته‌آ بهرام، ناهید مسلمی و علی شادمان" بازی می‌کنند.

"شنای پروانه" درباره زنی به نام پروانه در حین شنا در استخر فیلمی از او در فضای مجازی منتشر می‌شود. حالا هاشم شوهر پروانه و برادرش حجت به دنبال انتقام گرفتن از کسی که این فیلم را منتشر کرده هستند.

 

637084736385895066_md

 

2. فیلم "لامینور" به کارگردانی "داریوش مهرجویی" و تهیه‌کنندگی "رضا درمیشیان" در سرگروهی کوروش

این فیلم را داریوش مهرجویی پس از شش دوری از سینما کارگردانی کرد که از غایبین بزرگ جشنواره فجر امسال بود. در این بازیگرانی ازنسل ذیروز و امروز مانند "علی نصیریان، بیتا فرهی، علی مصفا، سیامک انصاری، مهرداد صدیقیان و پردیس احمدیه" حضور دارند.

"لامینور" که بیست و ششمین فیلم بلند "داریوش مهرجویی" است مانند سنتوری از موسیقی می‌گوید.

3296919

 

3.فیلم "لاله" به مارگردانی "اسدالله نیک‌نژاد" و تهیه‌کنندگی "پروانه پرتو" در سرگروهی ماندانا

در این فیلم بازیگرانی چون "نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، آزیتا حاجیان و لیلا اوتادی" ایفای نقش می‌کنند.

لاله درباره زندگی "لاله صدیق" قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش‌ها و مشکلاتی که این راننده حرفه‌ای با آن مواجه بوده است را به تصویر می‌کشد.

95c1c2bd-4616-4658-b860-c74d920d39b3

 

4. فیلم "بازیوو" به کارگردانی "امیرحسین قهرایی" و کارگردانی "غلامرضا موسوی" در سرگروهی باغ کتاب

در این فیلم بازیگرانی چون "برزو ارجمند، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، لیندا کیانی، رضا شفیعی جم و سحر زکریا" بازی می‌کنند.

بازیوو که در حوزه کودک و نوجوان تولید شده، می‌گوید: "سرزمین بازی ها واقعی تر از چیزی هست که شما فکر می کنین. شما در مقابل دروازه های بازیوو هستید، لطفاً وارد شوید".

3184408

 

5. فیلم پسرکشی به کارگردانی "محمدهادی کریمی" و تهیه‌کنندگی "صادق یاری" در سرگروهی ایران مال

این فیلم که در جشنواره فجر امسال از فیلمهای رزرو بود با اعلام این مسئله که فیلم خورشید به جشنواره نمی‌رسد جایگیزین آن شد اما در نهایت فیلم‌‌‌ خورشید هم در جشنواره حاضر شد و باعث شد که پسرکشی آنچنان که باید دیده نشود.

 در این فیلم بازیگرانی مانند "ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی و فرخ نعمتی" حضور دارند.

"پسرکشی" که در دو دهه 40 و 70 می‌گذرد، داستان ‌معمایی دارد که از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای حرف می‌زند که به‌خاطر یک باور غلط، دهه ها دچار بحران هستند.

پسرکشی

 

6. "خوب، بد جلف2: ارتش سری" به کارگردانی "پیمان قاسم‌خانی" و تهیه‌کنندگی "محسن چگینی"

این فیلم از سی بهمن ماه در سینماها اکران شد و همچنان از اکران‌های موروزی خواهد بود.

در این فیلم لازیگرانی مثل "سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا و گوهر خیراندیش" بازی می‌کنند.

خوب، بد جلف2: ارتش سری که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، درباره یک گروه سینمایی است که در کنار هم جمع می‌شوند. قرار معارفه گروه در رستوران گذاشته شده و سام و پژمان پس از مدت‌ها یکدیگر را می‌بینند و همان مجادلات کلامی همیشگی را در لحظات اول آغاز می‌کنند. قرار است کارگردانی که از آمریکا آمده، فیلمی درباره حضور نازی‌ها در ایران در دوران جنگ جهانی دوم بسازد. اما مخاطب خیلی زود متوجه می‌شود که ماجرا چیز دیگری است و آن‌ها در واقع مامورین سی‌آی‌ای هستند که برای انجام یک عملیات خرابکارانه در پوشش یک گروه فیلمسازی وارد ایران شده‌اند.

139811231409127619668734

 

7. "زن‌ها فرشته‌اند 2" به کارگردانی "حسین فرح‌بخش" در سرگروهی ایران

این فیلم نسخه دوم زن‌ها فرشته‌اند به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی "حسین فرح‌بخش" است که این‌بار فرح‌بخش خود کارگردانی آن را برعهده گرفته است. در نسخه قبلی این فیلم بازیگرانی چون "امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهتاب کرامنی و نیکی کریمی" بازی کی‌کردند. اما اطلاعاتی از این نسخه "زن‌ها فرشته‌اند" منتشر نشده است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها