{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی چند فیلم درباره زندگی نویسندگان

معرفی چند فیلم درباره زندگی نویسندگان
کدخبر : 1919

نویسندگان بیشتر به واسطه کتاب‌هایی که نوشتند و فیلم‌های اقتباسی از آثارشان شناخته شده‌اند. در این گزارش چند فیلم که به روایت زندگی شخصی نویسندگان پرداخته است را معرفی می‌کنیم. این فیلم‌ها درباره زندگی سیلویا پلات، ویرجینیا وولف، لئوتولستوی، چارلز دیکنز، جی.ام.باری (خالق شخصیت پیتر پن)، جین آستین و ترومن کاپوتی هستند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان:

ساعت‌ها

ساعت‌ها فیلمی بر اساس رمانی به همین نام اثر مایکل کانینگهام است و در سال 2002 با بازی  نیکول کیدمن، جولین مور و مریل استریپ ساخته شد. این فیلم روایتگر یک روز از زندگی سه زن در سه مکان مختلف و در سه زمان مختلف است. ویرجینیا وولف نویسنده در سال ۱۹۲۳ در حال نگارش رمان خانم دالووی، لورا براون زنی خانه دار در سال ۱۹۵۱ در حال خواندن رمان خانم دالووی و کلاریسا واگان سال ۲۰۰۱ که به مانند خانم دالووی قرار است ترتیب یک مهمانی را بدهد. آهنگساز این فیلم نیز فیلیپ گلس آهنگسازآمریکایی است.

1215

ایستگاه آخر

فیلم «ایستگاه آخر» 2009 که در برخی کشورها به نام «تابستان روسی»  روی پرده سینماها رفت، برگرفته از آخرین سال زندگی لئو تولستوی است که بخش​‌های مرموز و ناشناخته ای از زندگی تولستوی را به تصویر می​‌کشد. همسر او به نام سوفیا آندریونا، زنی حساس، باهوش و فداکار است. سوفیا 48 سال در کنار این نویسنده بزرگ زندگی کرده، برای او 13 فرزند به دنیا آورده، خانه و زندگی او را اداره کرده، تا نویسنده با خیال راحت و آسوده رمان‌های خود را بنویسد. سوفیا علاوه بر این کارها، برای نویسنده بزرگ منشی هم بوده است: او «جنگ و صلح» را شش بار برای نویسنده بازنویسی و تصحیح کرده بود.

این فیلم به کارگردانی مایکل هافمن بر پایه رمانی از جی پرینی، نویسنده آمریکایی ساخته شده که از دفترچه خاطرات سوفیا آندریونا، همسر تولستوی نیز  استفاده شده است.

unnamed

سیلویا

سیلویا فیلمی با بازی گوینت پالترو در نقش سیلویا پلات است. این فیلم که سال 2003 ساخته شده، زندگی این شاعر آمریکایی را تصویر کرده است. فیلم بر روابط  غم انگیز بین پلات و همسرش شاعر انگلیسی تد هیوز متمرکز است. فریدا هیوز، دختر سیلویا و تد، سازندگان این فیلم را متهم کرد که از مرگ مادرش سود می‌برند.

0325055_big

زن نامرئی

زن نامرئی فیلمی است که  برمبنای زندگی چارلز دیکنز ساخته شده، رالف فاینس در نقش نویسنده مشهور ظاهر شده است. این فیلم با عنوان «زن نامرئی» محصول 2013 است و با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته کلر تومالین ساخته شده است. در این فیلم داستان رابطه عاشقانه بین دیکنز با بازیگری به نام نلی ترمن تصویر شده است.

81+a4MgYdgL._RI_

در جستجوی نا کجاآباد

جانی دپ در فیلمی از زندگی رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی جی. ام. باری خالق شخصیت مشهور پیتر پن در نقش وی بازی کرد. این فیلم با عنوان «درجستجوی ناکجاآباد» محصول 2004 بود. این فیلم رابطه دوستانه بری را با خانواده لولین دیویس که الهام‌بخش او برای خلق شخصیت پیتر پن شدند، تصویر می‌کند. کیت وینسلت بازیگر نقش سیلویا لولین دیویس بود.

Finding-Neverland

جِین شدن

«جین شدن» محصول 2007 فیلمی است که در آن زندگی جین آستن توسط آن هاتاوی در نقش او تصویر شده است. این فیلم بر مبنای کتابی به همین نام نوشته ان هانتر اسپنس ساخته شده و سال‌های اولیه زندگی نویسنده مشهور انگلیسی را تصویر کرده است. این در حالی است که رمان‌های جین آستن نیز الهام‌بخش ساخت فیلم‌های متعددی شده و «غرور و تعصب»، «اما»، «حس وحساسیت» و «مانسفیلد پارک» همه به فیلم‌های سینمایی درآمده‌اند.

Becoming-Jane

ترومن کاپوتی

کاپوتی نام فیلمی آمریکایی ساختهٔ سال 2005 میلادی و در ژانر زندگی‌نامه‌ای دربارهٔ ترومن کاپوتی نویسندهٔ آمریکایی به کارگردانی بنت میلر است. داستان به وقایعی که حول محور نوشتن کتاب در کمال خونسردی اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. فیلیپ سیمور هافمن برای ایفای نقش اصلی این فیلم، چندین جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام را برد. فیلم بر اساس کتابی به همین نام اثر جرالد کلارک ساخته شد.

20062771.jpg-r_1280_720-f_jpg-q_x-xxyxx

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها