{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جوایز سینمای ایران از جشنواره فیلم ونیز

جوایز سینمای ایران از جشنواره فیلم ونیز
کدخبر : 2046
خبرنگار:

مراسم اهدای جوایز بخش جنبی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز دیشب برگزار شد که سهم سینمای ایران، سه جایزه ارزشمند بود.

هنرام‌روز: «جنایت بی‌دقت» به ‌نویسندگی نسیم احمدپور و شهرام مکری، کارگردانی مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر، جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال را از انجمن منتقدان مستقل دریافت کرد. فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی جایزه فیپرشی (جایزه انجمن جهانی منتقدان) را در این بخش دریافت کرد.

EBD96064-F81F-4223-A43D-55E8684F86D7

همچنین جایزه فانوس طلایی این جشنواره نیز به فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی رسید.

در بیانیه نهاد اجتماعی فرهنگی سینه سرکولی که اهدا کننده این جایزه است، آمده است: «خورشید وفادارانه جهان دزدیده شده کودکی را روایت می‌کند. این فیلم تضاد میان دنیای کودکی و بزرگسالان را به خوبی نشان می‌دهد. این تضاد به روشنی توسط این کودکان و راهی که قرار است بروند تا تبدیل به چهره های بالغی شوند نشان داده می شود.

از این مهم تر پرداختن به بدسرپرستی یا بی سرپرستی کودکان کار و نبود آموزش و نگرش سرکوب کننده رفتارهایی که باعث میشود، این کودکان به نوعی از کودکی خود محروم شوند جالب توجه است.

در این راستا توجه خاصی شده به مسئله بازی که به حالت عادی تعریف کننده بخشی از کودکی است و اینجا بازی ناچارا تبدیل به زنجیره کار می شود که توسط بچه ها برنامه ریزی می شود. نقطه اوج این داستان از طریق یک کارگردانی بسیار خوب اجرا شده که تمرکزش روی جزییات است.موسیقی فیلم احساس درستی ایجاد می کند بدون اینکه خودش را تحمیل کند.

باید به بازی فوق العاده بازیگران نوجوان اشاره شود که خارق العاده احساسات را بیان می‌کنند. پیروزی نهایی فیلم واقع بینانه است زمانی که صدای زنگ مدرسه در فضای خالی مدرسه می پیچد.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها