{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تغییر در قانون بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار

تغییر در قانون بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار
کدخبر : 2239
خبرنگار:

هیئت مدیره نود و سومین جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، قوانین بخش فیلم بلند بین‌المللی را اصلاح کرد. 

هنرام‌روز: مهمترین تغییرات در قوانین و زمان ارسال فیلم ها که فقط مربوط به این دوره از اسکار است.

تغییرات شامل موارد زیر می‌شود:

الف) ارسال اطلاعات و تکمیل مراحل ثبت نام فیلم انتخابی با دو ماه تمدید تا اول دسامبر۲۰۲۰

ب) فیلم‌های حائز شرایط با در نظر گرفتن دو ماه تمدید باید بین تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۹ تا پایان دسامبر۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۱۳۹۸ تا ۹ مهر ۱۳۹۹) اکران تجاری شوند. بر این اساس، فیلم‌های منتخب هر کشور که در صف اکران تجاری قرارداشتند، اما اکنون به دلیل شرایط موجود در پلتفرم‌های ویدئوهای درخواستی یا وی.او.دی VOD شناخته شده یا از طریق اکران‌های آنلاین یا سرویس‌های پخش اینترنتی به نمایش در می‌آیند، طبق شرایط ذیل واجد بررسی و دریافت احتمالی جایزه خواهند بود:

۱. ارائه مدارک و مستندات به آکادمی به زبان اصلی و با ترجمه انگلیسی مبنی بر تاریخ‌های رسمی تعطیلی سالن‌های سینما و ارائه قرارداد اکران تجاری از پیش طرح‌ریزی شده و نیز قراردادها و توافق‌نامه‌های مربوط به پخش اینترنتی و یا پخش روی پلتفرم‌های وی. او. دی

۲. پس از اعلان رسمی فیلم از سوی کمیته انتخاب، فیلم در اتاق‌های مخصوص اعضای آکادمی به مدت ۶۰ روز قابل دسترس خواهد بود.

۳- به منظور سهولت در امر اکران تجاری و احراز شرایط مربوط به آن، آکادمی اکران تجاری در کشوری غیر از کشور مبدإ خارج از ایالات متحده و قلمرو تحت‌پوشش آن را نیز به رسمیت می‌شناسد با این شرط که فیلم درسالن سینما با فروش بلیط به مدت حداقل ۷ روز پیاپی بر روی پرده باشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها