{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتقادهای کارگردان «خواهران غریب» و «اتوبوس شب»

کیومرث پوراحمد:تنها ۳ سال از ۱۰ سال اخیر را کار کرده ام/ متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد!

کیومرث پوراحمد:تنها ۳ سال از ۱۰ سال اخیر را کار کرده ام/  متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد!
کدخبر : 2414

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: متولیان فرهنگی می خواهند سر به تن ما نباشد! بنده در ۱۰ سال گذشته تنها ۳ فیلم ساختم این به آن معنا است که نهایتاً بنده فقط ۳ سال از ۱۰ سال اخیر عمرم را کار کرده ام و بقیه سال ها بیکار بوده ام! این ها همه به دلیل اهمیت هنرمندان برای متولیان و مسئولان است، این اتفاقات و بیکاری ما نشانگر احترام ویژه ای است که آن ها برای ما قائل هستند!

به گزارش هنرام‌روز، کارگردان فیلم های سینمایی «خواهران غریب» و «کفش هایم کو؟» در گفت‌وگو با سینماپرس مطرح کرد: برای بنده و امثال بنده که سال ها است بیکار و خانه نشین هستیم بود و نبود کرونا چندان تفاوتی ندارد. الآن نزدیک به یک سال از شیوع و گسترش ویروس کرونا می گذرد خیلی ها می گویند در این ایام سینماگران بیکار و خانه نشین و گرفتار شده اند در صورتی که این بیکاری و خانه نشینی تنها مربوط به این یک سال نیست و ما چند سالی است که در بیکاری به سر می بریم.

وی ادامه داد: برای من در این روزهای کرونایی وضعیت عادی است چرا که قبل از کرونا هم همینطور در خانه بودم و فیلم می دیدم و کتاب می خواندم و موزیک گوش می دادم و حالا هم که کرونا آمده وضعیت برای من همین است. مشکل ما این است که هنرمندان اصلاً برای متولیان و مدیران اهمیتی ندارند!

پوراحمد سپس با کنایه اظهار داشت: متولیان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با همین فرمان که تاکنون جلو رفته اند باز هم جلو بروند. آن ها روز به روز همه چیز را شکوفاتر کرده اند. ثروت و شادی و خوشی و زیبایی از سر و روی همه ما پایین می ریزد و این به دلیل زحمات و دلسوزی های آن ها است پس باز هم با همین فرمان جلو بروند تا ببینیم که می خواهیم به کجا برسیم!؟

کارگردان فیلم های سینمایی «اتوبوس شب» و «شب یلدا» در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا متولیان سینمایی هیچ گوش شنوایی برای شنیدن درد دل ها، انتقادها و تذکرات سینماگران ندارند اظهار داشت: این را خودشان باید پاسخ بدهند. آن ها هستند که نمی بینند و نمی شنوند و چیزی برایشان مهم نیست. من چه کار می توانم بکنم وقتی آن ها نمی شنوند؟ ما دیگر به این مسائل عادت کرده ایم!

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها