{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

با وجود شیوع کرونا و آسیب به صنعت سینما؛

رقابت ۹۳ فیلم در اسکار ۲۰۲۱ رکوردشکن است

 رقابت ۹۳ فیلم در اسکار ۲۰۲۱ رکوردشکن است
کدخبر : 2453

با وجود شیوع کرونا و آسیب به صنعت سینما، تعداد فیلم‌هایی که از سوی کشورها برای حضور در اسکار نود و سوم به ثبت رسیده رکوردشکن شد.

به گزارش هنرام‌روز به نقل از رپ، آکادمی اسکار به تازگی ۹۳ فیلمی که در شاخه بهترین فیلم بین المللی رقابت خواهند کرد را به رأی دهندگان خود معرفی کرده است. آن‌ها حدود ۴ هفته با دیدن این فیلم‌ها مشغول خواهند بود و رأی‌گیری‌ها از یکم فوریه (۱۳ بهمن) آغاز می‌شود.

همان طور که این سایت در ماه دسامبر گزارش داده بود، با تغییر موقت قوانین جوایز به منظور تسهیل پذیرش فیلم‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، فیلم‌های ثبت شده امسال بالاتر از رکورد قبلی که ۹۲ مورد در سال ۲۰۱۷ بود، قرار گرفت. ۳۴ مورد از این فیلم‌ها توسط کارگردان‌های زن ساخته شده اند که در مقایسه با رکورد قبلی که ۲۷ کارگردان بود، افزایش داشته است.

هنوز مشخص نیست که این فیلم‌ها جزو لیست رسمی که انتظار می‌رود در ماه ژانویه توسط آکادمی اسکار منتشر شود، هستند یا خیر. تمام این ۹۳ اثر برای اعضای آکادمی به صورت آنلاین نمایش داشته است و بعید به نظر می‌رسد که فیلمی از این بین حذف و یا رد صلاحیت شود.

البته سال گذشته دو فیلم پس از انتشار لیست مدعیان، رد صلاحیت شدند و تعداد فیلم‌های ثبت شده در سال ۲۰۱۹ از ۹۳ به ۹۱ نزول کرد.

امسال تا کنون ۳ فیلم سینمایی  «پسر بامزه» از کانادا، «گوش کن» از پرتغال و «درس‌های فارسی» از بلاروس از سوی آکادمی اسکار رد صلاحیت شده اند. دو کشور پرتغال و کانادا پیش از آنکه مهلت ثبت به پایان برسد، فیلم‌های دیگری را جایگزین کردند. البته مشکلات دیگری نیز باعث شد کشورهای دیگری مثل بوتان، ازبکستان و الجزایر با وجود معرفی نماینده از رقابت در این بخش بازبمانند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها