{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نماینده کشور بلاروس و بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱

«درس‌های فارسی» از طرف «آکادمی اسکار» رد صلاحیت شد

«درس‌های فارسی» از طرف «آکادمی اسکار» رد صلاحیت شد
کدخبر : 2454

صلاحیت فیلم سینمایی «درس‌های فارسی» نماینده کشور بلاروس برای حضور در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ تأیید نشد.

به گزارش هنرام‌روز به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «درس‌های فارسی» به کارگردانی وادیم پرلمان با موضوع جنگ جهانی دوم که نماینده بلاروس در بخش اسکار بین المللی بود، از طرف آکادمی اسکار برای حضور در این بخش رد صلاحیت شد.

طبق روند ثبت فیلم‌های بین المللی، هیئت انتخاب یک کشور ملزم است که لیستی از اعضای فیلم در بخش‌های اصلی تهیه کند. ورایتی تایید کرد که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی این فیلم را به دلیل عدم تطابق با شرایط لازم این فیلم را رد کرده است. بخش زیادی از عوامل فیلم باید از کشوری باشند که فیلم را به اسکار ارسال کرده است.

این درام با موضوع جنگ جهانی دوم که سال گذشته برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین به نمایش گذاشته شد، در دوران اشغال فرانسه در سال ۱۹۴۲ روایت می‌شود و نائول پرز بیسکایارت (بازیگر فیلم ضربه در دقیقه) بازیگر اصلی آن است.

فیلمنامه این اثر در ابتدا به روسی نوشته شد و در نهایت به انگلیسی و آلمانی ترجمه شد. سازنده این اثر گفته بود نسخه تقلبی زبان فارسی که در فیلم از آن استفاده شده در همکاری با یک زبانشناس روسی ابداع شده است.

این فیلم سینمایی قرار است در نخستین فصل سال ۲۰۲۱ در آمریکا و اروپا اکران شود. «درس‌های فارسی» بعد از «پسر بامزه» از کانادا دومین فیلمی است که در بخش رقابت‌های بین المللی اسکار رد صلاحیت می‌شود.

یک لیست اولیه و ده تایی از فیلم‌های بخش بین المللی اسکار در تاریخ ۹ فوریه (۲۱ بهمن) منتشر خواهد شد و ۵ نامزد نهایی هم در ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) مشخص می‌شوند. نود و سومین دوره جوایز سالانه آکادمی در تاریخ ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها