{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه تولد بازیگرِ نابخشوده؛

جین هکمن بازیگر آمریکایی و برنده دو جایزه اسکار90 ساله شد

جین هکمن بازیگر آمریکایی و برنده دو جایزه اسکار90 ساله شد
کدخبر : 2558

امروز سی‌ام ژانویه وجین آلن جین هکمن بازیگرِ فیلم‌های بانی و کلاید، ارتباط فرانسوی و مکالمه نود ساله شد.

به گزارش هرام‌روز، یوجین آلن جین هکمن  سال 1930 در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. والدین وی لیدا و یوجین ازرا هاکمن نام داشتند. خانواده وی دائماً جابجا می‌شدند تا این که سرانجام در دانویل ایالت ایلینوی اقامت گزیدند. پدر هاکمن برای یک روزنامه محلی بر روی ماشین چاپ کار می‌کرد. والدین هاکمن در سال ۱۹۴۳از یکدیگر جدا شدند و پدر وی متعاقباً آن‌ها را ترک کرد. هاکمن در سن شانزده سالگی به تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا پیوست؛ و مدت چهار سال و نیم در آن جا به عنوان گوینده رادیو خدمت کرد. پس از آن به نیویورک رفت و شغل‌های کوچک مختلفی را تجربه کرد. در سال ۱۹۶۲ مادر وی به دلیل حادثه آتش‌سوزی از دنیا رفت.

یوجین آلن جین هکمن بازیگر آمریکایی و برندهٔ دو جایزه اسکار است. از مهمترین فیلم های این غول بازیگری میتوان به بانی و کلاید، ارتباط فرانسوی، و مکالمه اشاره کرد. او برنده بفتای بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم نابخشوده در سال ۱۹۹۲ و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ارتباط فرانسوی ۱۹۷۱ و همچنین برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم نابخشوده ۱۹۹۲ است.

هاکمن در سال ۱۹۵۶ به بازیگری روی آورد و و به تئاتر پاسادنا در ایالت کالیفرنیا پیوست. در این جا بود که با داستین هافمن آشنا شد؛ و حتی مدتی نیز با هم در یک آپارتمان زندگی می کردند.هاکمن بازیگری را در چند تئاتر خارج از برادوی به صورت حرفه ای آغار کرد.در سال ۱۹۶۷ با حضور در فیلم بانی و کلاید ساخته کم نظیر آرتور پن توانست برای اولین بار، نامزدی جایزه اسکار را بدست آورد.در سال ۱۹۷۰ هاکمن بار دیگر نامزد اسکار نقش مکمل مرد برای فیلم من هرگز برای پدرم آواز نخواندم شد.در اواخر دههٔ ۸۰ هاکمن به صورت تناوبی در فیلم‌ها، نقش های اصلی و مکمل را ایفا می نمود. نامزدی اسکار نقش اول مرد برای فیلم می سی سی پی می سوزد ساخته آلن پارکر مهم ترین دستاورد وی در این دهه می باشد.فیلم خانواده اشرافی تننبام برای هاکمن موفقیت زیادی به همراه داشت و وی جوایز متعددی از جمله جایزه گلدن گلاب نقش اول مرد کمدی را دریافت کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها