{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مستند HBOبا موضوع اتهامات جنسی علیه وودی آلن

مستند HBOبا موضوع اتهامات جنسی علیه وودی آلن
کدخبر : 2598

شبکه HBO سریال مستندی ۴ قسمتی با موضوع اتهامات جنسی علیه وودی آلن و با عنوان «آلن علیه فارو» را از روز ۲۱ فوریه پخش می‌کند. داستان سوءاستفاده جنسی علیه کارگردان معروف هالیوود وودی آلن که در طول چند سال اخیر مطرح شده‌بود، در مجموعه مستند تلویزیونی HBO مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هنرام‌روز: در این مستند شواهد پلیس، مدارک دادگاه، فیلم‌های خانوادگی و نوارهای صوتی شنیده نشده ای از روند بررسی اتهامات مربوط به سوءاستفاده جنسی وودی آلن در قضیه دیلان فارو مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارگردانی این اثر را کربی دیک، امی زیه رینگ و امی هردی که پیش از این فیلم «شکارگاه» که بر مساله تجاوز در یک کالج مشهور در آمریکا متمرکز بود کارگردانی کرده‌بودند بر عهده دارند. 

در مستند «آلن علیه فارو» مصاحبه های اختصاصی با دیلان فارو، میا فارو و رونان فارو و همینطور دوست خانوادگی آنها کارلی سیمون انجام شده است. در این مجموعه به زندگی کاری وودی آلن و تاثیر این مساله بر آن نیز پرداخته شده است.

وودی آلن کارگردان صاحب نام سینمای جهان سال گذشته کتابی با عنوان «درباره هیچ» منتشر کرد و یک بار دیگر اتهام آزار و اذیت جنسی دیلان فارو در دهه ۹۰ میلادی را رد کرد. او گفت این اتهامات بخشی از انتقام «اهب گونه» میا فارو از اوست. (ناخدا اهب شخصیت لجوج رمان مشهور «موبی دیک» است که خود و اطرافیانش را قربانی انتقام از یک نهنگ سفید می کند.)

ماجرای اتهامات جنسی علیه وودی آلن موجب شد تا او شرکت پخش مناسبی برای فیلم‌هایش پیدا نکند و بسیاری از بازیگرانی که قبلا با آلن همکاری کرده بودند او را تحریم کردند و گفتنه‌اند که هرگز با او همکاری نخواهند کرد: مایکل کین، پیتر اسکارسگارد، الن (الیوت) پیج، ربکا هال، گرتا گرویگ، کالین فرث، ریچل برازنان و تیموتی شلمی افرادی هستند که در سال گذشته و با بالاگرفتن جریان #metoo به صورت عمومی از بازی در فیلم‌های آلن ابراز پشیمانی کردند یا گفته‌اند که هرگز با او همکاری مجدد نخواهند داشت.

مشکلات آلن به همینجا ختم نمی‌شود، بعد از این اتفاقات کمپانی آمازون همکاری‌اش را با این فیلمساز معروف متوقف کرد که حالا به شکایت آلن از آمازون منجر شده است و ناشر کتاب خاطرات او هم از انتشار این کتاب خودداری کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها