{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زادروز جک لمون؛ کامیاب‌ترین بازیگر در دریافت جایزه اسکار

زادروز جک لمون؛ کامیاب‌ترین بازیگر در دریافت جایزه اسکار
کدخبر : 2601

جک لمون هنرپیشه نامدار هالیوود، 8 فوریه سال 1925 در نیوتون آمریکا به دنیا آمد. او طول حیات هنری‌اش در بیش از 82 فیلم به ایفای نقش پرداخت؛ لمون در زمان خود از کامیاب ترین بازیگران سینما در کسب جایزه اسکار بود.

به گزارش هنرام‌روز، جان اولِر لِمونِ سوم  با نام شناخته شده جک لمون،(2001-1925)  هنرپیشه نامدار آمریکایی هالیوود در فیلم‌های زیادی نقش آفرینی کرد؛ که کمدی های متنوع و حتی اسلپ استیک را شامل می شد او در کارهای درام نیز شرکت کرد ولی اوج مهارت وی در کمدی هایی بود که پیرامون آدم هایی عادی ساخته می شد.لمون از ۱۹۴۹ وارد سینما شد اما به سال ۱۹۵۴ و با بازی در دو فیلم با جودی هالیدی به نام های ممکن است برای تو اتفاق بیفتد و پففت! نزد سینماروها شناسایی شد.

جک لمون نقش‌های درخشان بسیاری در سینما ایفا کرده و هم اکنون به صورت یک افسانه سینمایی درآمده است. لمون برای اولین بار در سال 1949 و در یک سریال تلویزیونی با عنوان "اشخاص شگفت انگیز" به ایفای نقش پرداخت.

لمون طی سالهایی که به فعالیت سینمایی پرداخته در آثار درخشان زیادی بازی کرده و هم اکنون به صورت یک افسانه سینمایی ماندگار درآمده است. لمون در طول کارنامه‌ی هنری‌اش دوبار در سالهای 1955 برای فیلم "خواهرم این لین" و سال 1972 برای فیلم‌ "جنگ بین مردان و زنان" جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول و مکمل را گرفته است.

از مهمترین فیلم‌هایی که جک لمون با حضورش در آنها غنای خاصی به اثر بخشیده است می‌توان به آپارتمان (بیلی وایلر)، آقای روبرت (1955)، شیرینی شانس (بیلی وایلر)، ایرما خوشگله (بیلی وایلر)، بعضی ها داغشو دوست دارند هملت (1966)، هواپیمای 77 اشاره کرد. آخرین فیلمی که لمون در آن به ایفای نقش پرداخته است‌ "افسانه‌ای از بیگر وانس" 2000 نام دارد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها