{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حق پخش یک فیلم به کمپانی فرانسوی رسید

«قصیده گاو سفید» در بازار فیلم اروپایی جشنواره برلین عرضه می‌شود

«قصیده گاو سفید» در بازار فیلم اروپایی جشنواره برلین عرضه می‌شود
کدخبر : 2611

کمپانی فرانسوی «Totem Films» امتیاز پخش بین المللی فیلم «قصیده گاو سفید» نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین را به دست آورد.

به گزارش هنرام‌روز، فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها و با بازی مریم مقدم، علیرضا ثانی فر و پوریا رحیمی سام، امسال به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شده و حالا کمپانی «Totem Films» که در پاریس مستقر است اعلام کرده امتیاز پخش بین المللی این فیلم را در اختیار گرفته و آن را در بازار فیلم اروپا (EFM) جشنواره برلین عرضه خواهد کرد. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مینا زنی سی و پنج ساله که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده ، اکنون زندگی سخت و بی رمقی را می گذراند. این شرایط زمانی پیچیده تر می شود که مردی نزد پلیس آمده با ارائه شواهد ، اعترافاتی می کند که زندگی مینا را در مسیری جدید قرار می دهد.

سینمای ایران به لطف فیلم های «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی (۲۰۱۱)، «تاکسی» به کارگردانی جفر پناهی (۲۰۱۵) و «شیطان وجود ندارد» از محمد رسول اُف (۲۰۲۰)، بیش از هر کشور دیگر در جهان موفق به کسب جایزه خرس طلای بهترین فیلم برلین طی یک دهه اخیر شده است. 

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان نمایش فیلم های برلیناله خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و با معرفی برندگان اصلی جشنواره نیز همراه خواهد شد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها