{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین؛

۱۵ کمپانی ایرانی در بازار فیلم اروپا

۱۵ کمپانی ایرانی در بازار فیلم اروپا
کدخبر : 2650

۱۵ نهاد و کمپانی سینمایی ایران در دوره جدید بازار فیلم اروپا حضور خواهند داشت که در جریان برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین برپا می شود.

به گزارش هنرام‌روز، بازار فیلم اروپا که یکی از مهم ترین رویدهای جهان در عرضه فروش و بازاریابی آثار سینمایی است امسال و همزمان با هفتاد و یکمین جشنواره فیلم از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی برگزار می شود و میزبان ۱۵ نهاد و موسسه سینمایی از ایران نیز خواهد بود.

مرکز سینمای مستند و تجربی، اِلی ایمج، جشنواره بین المللی فیلم فجر، بنیاد سینمایی فارابی، هنر اول، سینمای ایران، توزیع فیلم مستقل هنر هفتم، آی فیلم پرو، سینمای هنر و تجربه ایران، موسسه هنر و تجربه سینمای ایران، تجارت رسانه صدا و سینمای جمهوری اسلامی ایران، ایرایمج، خانه فیلم و توزیع فیلم پرشیا، کمپانی و نهادهای سینمایی هستند که در این دوره از بازار فیلم اروپا (EFM) شرکت خواهند داشت.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما از جمله بازار فیلم اروپا (EFM) خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش آثار به صورت حضوری برای تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش های مختلف جشنواره نیز معرفی می شوند.

فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی امسال برلین است و  فیلم «منطقه پایانی» به کارگردانی مشترک بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، به عنوان محصول مشترک ایران و آلمان هم اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی «Encounnters» برلیناله تجربه خواهند کرد.

«اولین برف» ساخته حامی رمضان فیلمساز ایرانی-فنلاندی با بازی شهاب حسینی و شبنم قربانی نیز در بخش «نسل» جشنواره برلین نمایش خواهد داشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها