{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به کارگردانی«اسپایک لی»

از ۱۱ سپتامبر تا کرونا مستند می‌شود

از ۱۱ سپتامبر تا کرونا مستند می‌شود
کدخبر : 2704

«اسپایک لی» کارگردان برنده اسکار و سیاه پوست آمریکایی در حال ساخت مستندی درباره شهر نیویوک در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر و همچنین بحران کنونی شیوع ویروس کرونا برای شبکه HBO است.

به گزارش هنرام‌روز، این مستند با عنوان «کانون های نیویورک ۹/۱۱ تا ½ ۲۰۲۱» روایتی از زندگی، فقدان و بقای ساکنان شهر نیویورک در بیستمین سالگرد حملات تروریستی به برج های مرکز تجارت جهانی ارائه می دهد و هم اکنون در حال ساخت است. 

«اسپایک لی» کارگردان برنده اسکار و سیاه پوست آمریکایی گفت: «به عنوان یک ساکن نیویورک افتخار می کنم که در حال ساخت مستندی درباره مواجه ی شهرم به عنوان کانون حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و ویروس کرونا هستم. این مستند با بیش از ۲۰۰ مصاحبه نگاه، عمیقی به شهر نیویورک ، فوق العاده ترین شهر روی کره خاکی و همچنین ساکنان متنوع آن دارد. 

این مستتند چند قسمتی تصویری بی سابقه از ساکنان نیویورک و نحوه رویارویی و احیای آنها از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تا بحران جهانی کنونی کرونا را نیز نشان می دهد. 

 کارگردانی و تهیه کنندگی این مستند را «اسپایک لی» بر عهده دارد و قرار است این مجموعه مستند امسال  از شبکه HBO پخش و در سامانه نمایش آنلاین HBO Max  نیز عرضه شود. 

«اسپایک لی» در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «کار درست را بکن» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و در سال ۱۹۹۸، برای «۴ دختر کوچک» در بخش بهترین مستند بلند نامزد بود و در سال ۲۰۱۵ به عنوان جوان ترین فرد در تاریخ جوایز سینمایی اسکار موفق به دریافت اسکار افتخاری شد. او در سال ۲۰۱۹ نیز با فیلم «بلکلنزمن» نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

این کارگردان و فیلمنامه نویس ۶۳ ساله، سال گذشته به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن انتخاب شد اما این جشنواره سینمایی به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها