{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عهده سالن‌های نمایش است/ تا این لحظه دستوری مبنی بر تعطیلی تئاتر ابلاغ نشده است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عهده سالن‌های نمایش است/ تا این لحظه دستوری مبنی بر تعطیلی تئاتر ابلاغ نشده است
کدخبر : 2908

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه با عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تئاتر گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وظیفه سالن‌های نمایش بوده و اداره کل هنرهای نمایشی به همراه وزارت بهداشت بر آن نظارت می‌کنند.

به گزارش هنر ام‌روز، با توجه به قرمز شدن شرایط شهر تهران و تعطیلی مشاغل گروه دو و به‌تبع آن تئاتر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه با تعطیلی سالن‌های تئاتر گفت: در حال پیگیری ابلاغ تعطیلی تئاتر هستیم ولی تاکنون دستوری مبنی بر تعطیلی به ما ابلاغ نشده ولی به نظر تعطیلی تئاتر در این شرایط قطعی است.

لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در شرایط نارنجی مسئله مهمی است که با انتقال تئاتر به گروه دو شغلی مطرح است، قادر آشنا ضمن تأکید بر اهمیت این نکته اظهار کرد: با انتقال تئاتر به گروه دو شغلی امکان فعالیت آن در شرایط کرونایی نارنجی به وجود آمد ولی شیوه‌نامه بهداشتی جدیدی برای فعالیت در این شرایط ابلاغ نشده است.

وی در ادامه افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرا بر عهده مسئولین تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایشی بوده و اداره کل هنرهای نمایشی بر این عملکرد نظارت خواهد داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه با نظارت بر عملکرد سالن‌های تئاتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: علاوه بر این کارشناسان و بازرسان وزارت بهداشت هم به‌صورت رندمی از این سالن‌های دولتی و خصوصی سرکشی کرده و ضمن نظارت بر عملکرد آن‌ها نظرات خود را نیز اعلام می‌کنند.

وی در این رابطه ادامه داد: وزارت بهداشت هم بر شکل فعالیت و یا عدم فعالیت سالن‌ها و هم بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داد و خوشبختانه تاکنون جز یک مورد در تمامی بازدیدها ابراز رضایت کرده‌اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها