{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نعیمه نظام دوست: از کارنامه کاری خودم راضی نیستم/ احساس می‌کنم به عنوان یک بازیگر از من استفاده درست نشده است!

نعیمه نظام دوست:
از کارنامه کاری خودم راضی نیستم/ احساس می‌کنم به عنوان یک بازیگر از من استفاده درست نشده است!
کدخبر : 2911

نعیمه نظام دوست تاکید دارد: فکر می‌کنم تا به امروز به عنوان یک بازیگر، استفاده درست از من نشده است.

به گزارش هنر ام‌روز، او از سال ۱۳۷۰ کار بازیگری را در گروه‌های آزاد تئاتر آغاز کرد، سپس در مجموعه «نوروز ۷۲» بازی کرد. نظام‌دوست به‌طور حرفه‌ای با «ساعت خوش» و در سال ۱۳۷۳ وارد عرصه بازیگری شد. نظام دوست تا به امروز در آثارمتعددی ایفای نقش کرده است و از مجموعه‌هایی که در آن ایفای نقش کرده است می‌توان به: «هزارپا»، «توفیق اجباری»، «سن پترزبورگ» و «بچه محل» اشاره کرد به بهانه نوروزگفتگویی با این هنرمند انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

از فعالیت‌های اخیر خود برایمان بگویید؟

امسال کارهای زیادی پیشنهاد شد اما به دلیل درگیری برای سریال «بچه محل» نتوانستم قبول کنم اما این اواخر برای یک سریال که قرار است از شبکه پنج پخش شود قرار داد بسته‌ام که خبرهای آن با صلاح دید تیم سازنده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

شرایط کرونا چه مقدار باعث افت کاری شما شد؟

به دلیل شرایط کرونا سعی می‌کردم کارهای تک لوکیشن را انتخاب کنم یا اینکه کاری را قبول نکنم و دلیل حضورم در بچه محل به همین دلیل تک لوکیشن بودنش بود. اما شرایط کرونا نه تنها برای صنف ما بلکه برای تمام مردم آسیب زننده بود اما خب باید این را در نظر می‌گرفت تعطیلی کامل به خیلی از عزیزان صدمه می‌زد وام باید یاد بگیریم چگونه در این شرایط کار کنیم تا حداقل خطر کمی کمتر شود و به طور کل باید با این شرایظ کنار آمد زیرا بازیگری برای ما امرار معاش محسوب می‌شود.

کدام مدیوم و کدام ژانر برای شما الویت دارد؟

ژانر کمدی را دوست دارم زیرا برای این موضوع که می‌توانم حال دل مردم را کمی خوب کنم هر بازیگری دوست دارد در تمام ژانرها کار کند من در کار کمدی بیشتر بوده‌ام. مدیم‌ها هرکدام در جایگاه خود قشنگ و جذاب است ما از تلویزیون آمده‌ایم و باید به آن احترام بگذاریم.

از نظر شما کرونا چه مزایا و معایبی برای عرصه هنر داشت؟

معایب که به شدت داشت همین کم کاری و تعطیل شدن یک عیب است اما فکر می‌کنم مزایا خاصی نداشت و صرفاً فکر می‌کنم کرونا باعث شد انسان‌ها قدر داشته‌ها خود رابیشتر بدانند کرونا ثابت کرد ما به عنوان یک انسان در مقابل یک ویروس کوچک خیلی ضعیف هستیم و باید از لحظه به لحظه زندگیمان استفاده کنیم.

مهم‌ترین پروژه‌ای که درطول عمر هنری خود انجام داده‌اید؟

کارهایی که انتخاب می‌کنم پشت هرکدام یک علاقه است اما خب در سینمایی‌ها کاری که دوست دارم و توانستم مردم را با آن شاد کنم فیلم سینمایی «هزارپا» بوده است و در ژانر کودک «بچه محل» خوشحال که در این سریال حضور داشتم زیرا با رده سنی در ارتباط بودم که آیندگان سرزمین من را می‌سازند اما خب مثلاً سریال «پلیس جوان» و یا «توفیق اجباری» را هم خیلی دوست دارم

یک خاطره از فضای نوروز برایمان بگویید؟

این نورز که در این سال‌ها اتفاق می افتد را خیلی دوست ندارم زیرا خیلی با گذشته فرق دارد زیرا ما در دوران بچگی خیلی حس و حال خوبی برای نوروز داشتیم و روزگار خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم هیچ زمانی آن نوروزها تکرار نمی‌شود و شاید موضوعی که همیشه خاطرم می‌ماند پیک نوروزی بود که هیچ وقت آن را حل نمی‌کردم

می‌خواهید وارد فضای فیلمسازی شوید یا خیر؟

دغدغه فیلمسازی را دارم و به آن فکر می‌کنم امیدوارم در سال جدید بتوانم به سمت این حوزه بروم.

رکن اصلی انتخاب یک نقش برای شما چیست؟

من بیشتر دوست دارم نقش یک لایه‌هایی از من را داشته باشد و دوست دارم نقش را به خودم نزدیک ببینم واگر به من نزدیک نباشد نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم و فکر می‌کنم مردم این سبک انتخابم را بشتر دوست دارند مثلاً کارهای تاریخی کمی ازمن دور هستند و دوست ندارم زیاد این ژانر را تجربه کنم زیرا فکر می‌کنم زندگی در آن جریان ندارد.

شرایط کاری تلویزیون چه مقدار قابل دفاع است؟

به نظرم هنوز اگر کار خوب ساخته شود تلویزیون مانند گذشته مخاطب دارد اگر مدیری، عطاران و تیم‌های سازنده گذشته بازگردند می‌توان مانند گذشته مخاطب داشت. از مسئولین خواهشمند کمی دست سازندگان را باز بگذارند تا تلویزیون مجدد به دوره اوج خود بازگردد و بودجه خوبی را در اختیار فیلمساز ها قرار بدهند.

رزومه کاری خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

احساس می‌کنم به عنوان یک بازیگر از من استفاده درست نشده است و خودم از کارنامه‌ام راضی نیستم.

به عنوان صحبت پایانی هرچه می خواهید بگویید؟

امیدوارم سال جدید برای مردم فوق العاده باشد و این ویروس دست از مردم ما بردارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها