{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی: فیلم‌هایی که در نوروز اکران شدند نمی‌توانند فروش چندانی داشته باشند / صداوسیما با تبلیغات و اطلاع‌رسانی به کمک سینما بیاید

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی:
فیلم‌هایی که در نوروز اکران شدند نمی‌توانند فروش چندانی داشته باشند / صداوسیما با تبلیغات و اطلاع‌رسانی به کمک سینما بیاید
کدخبر : 3036

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه فیلم‌های اکران شده در نوروز 1400 آثار ضعیفی در حلب نظر مخاطب بودند تأکید کرد که در این شرایط صداوسیما باید با تبلیغات و اطلاع‌رسانی به کمک سینما بیاید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، حسن پهلوانی مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: از اول فروردین که اکران نوروزی آغاز شد سینماهای مشهد از جمله سینما آفریقا و سینما هویزه باز بودند و ما از ساعت 10 صبح تا ساعت 21 سانس داشتیم. در خصوص وضعیت فروش در شهر مشهد می‌توان گفت که سینما هویزه وضعیت خوبی داشت و ما بقی سینماهای حوزه هنری نیز وضعیت نسبتاً خوبی داشتند.

پهلوانی خاطرنشان کرد: سینما هویزه جزو سینماهای پر فروش کشور است و تقریباً هر سال در بین استان‌های کشور اولین سینمای پرفروش است و در کل کشور با در نظر گرفتن سینماهای تهران سومین سینمای پرفروش کشور به حساب می‌آید. بیشترین میزان فروش بلیت در سینماها طی این روزها معمولاً ساعت 18 به بعد بود؛ به طوری که از این ساعت به بعد تقریباً 50 درصد فروش روزانه صورت می‌گرفت و البته یکی از اصلی‌ترین دلایل کم بودن میزان فروش در کل نسبت به سال‌های گذشته همین شیوع ویروس کرونا و محدودیت تردد بود که باعث شد استقبال چندانی هم شاهد نباشیم.

او افزود: ما برای رونق گرفتن سینماها و بیشتر شدن میزان فروش آثار سینمایی برنامه‌های بسیاری در نظر گرفتیم که یکی از این برنامه‌ها در نظر گرفتن اکران مردمی با حضور عوامل فیلم‌ها بود. چند روز پیش اکران مردمی فیلم «تکخال» را در سینما هویزه برگزار کردیم که با استقبال خوبی روبرو شد. بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که سینماها باز هستند و می‌توانند به دیدن آثار سینمایی بروند، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای این موضوع داشت که مردم از باز بودن سینماها مطلع شوند و به سینما مراجعه کنند. صداوسیما باید با پخش تیزر فیلم‌ها از آثار سینمایی و سینماها حمایت کند و خبرگزاری‌ها هم می‌توانند در این مورد اطلاع‌رسانی کنند تا سینماها از رکودی که به آن دچار شده‌اند نجات پیدا کنند.

پهلوانی تصریح کرد: متأسفانه وضعیت اقتصادی بسیار بدی را شاهد هستیم و سینماهای خصوصی بسیاری هستند که تعدیل نیرو داشته‌اند و بسیاری به این فکر می‌کنند که تغییر کاربری داشته باشند. در این وضعیت صاحبان آثار نیز حاضر نیستند فیلمشان را اکران کنند و اگر فکری برای این وضعیت نداشته باشیم هر روز شاهد وخیم‌تر شدن شرایط خواهیم بود.

او درباره فیلم‌هایی که در نوروز اکران شدند گفت: فیلم‌هایی که اکران شدند آثار ضعیفی بودند، سه فیلم که حتی در جشنواره فیلم فجر حضور نداشتند و کیفیت‌شان در حد حضور در این رویداد نبوده، از طرفی دو فیلم دیگر «خون شد» و «خورشید» مربوط به جشنواره سال 98 هستند که مخاطبان خاصی دارند. در این بین تنها دو فیلم طنز «تکخال» و «هفته‌ای یکبار آدم باش» فروش نسبتاً خوبی داشتند و فیلم «لاله» که بسیار طولانی است ضعیف‌ترین فروش را داشته است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان اتفاق چندان مثبتی را برای سینماها پیش‌بینی کرد و باید منتظر بمانیم تا اکران عید فطر ببینیم چه فیلم‌هایی در نظر گرفته می‌شوند. البته تغییر سطح شغلی سینما اتفاق بسیار مثبتی است اما باید بپذیریم که همچنان بار روانی ترس از ابتلا به کرونا در جامعه وجود دارد و باید این دوره را پشت سر بگذاریم. قطعاً مردم با مراجعه به سینما متوجه می‌شوند که در سالن‌های سینما هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و می‌توانند با خیال راحت فیلم ببینند. متأسفانه مسئولان کشور برای اینکه بگویند کاری در برابر تهدید شیوع کرونا انجام داده‌اند در اولین اقدام سینماها را همیشه تعطیل کردند.

پهلوانی درباره بالا رفتن قیمت بلیت سینماها گفت: افزایش هزینه سینما واقعاً اتفاق افتاده و دستمزد کارگران هم 40 درصد افزایش پیدا کرده و قیمت هر وسیله‌ای که بخواهیم عنوان کنیم در یک سال گذشته چند برابر شده است اما قیمت بلیت تغییری نکرده است. اگر قیمت بلیت منطقی نباشد قطعاً سینماهای خصوصی در این وضعیت ورشکست می‌شوند و درآمد آن‌ها به حدی نمی‌رسد که بتوانند از پس مخارج خود بربیایند.

او در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: اما از طرفی مردم هم شاید توان پرداخت هزینه‌ افزایش بلیت را نداشته باشند و به همین دلیل میزان مخاطبان به شدت کاهش پیدا کند. به نظر من با کم شدن محدودیت‌ها و تبلیغات بالا می‌توان به بیشتر شدن مخاطبان سینما امیدوار بود تا سینماهای خصوصی هم بتوانند به حیات خود ادامه دهند. فیلم یکی از اقلام فرهنگی است که نیازمند حمایت دولت و ارگان‌های مختلف است و صداوسیما، خبرگزاری‌ها، دولت و سایر ارگان‌ها باید در این شرایط به هر نحوی که می‌توانند از سینما حمایت کنند.

 
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها