{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درخواست کارگردان انگل از همکارانش: نسبت به خشونت علیه آسیاتباران واکنش داشته باشید

درخواست کارگردان انگل از همکارانش: نسبت به خشونت علیه آسیاتباران واکنش داشته باشید
کدخبر : 3046

«بونگ جون هو» کارگردان برنده‌ اسکار فیلم «انگل» گفت سازندگان و فیلمسازان می‌توانند در برخورد با مسائل جسارت بیشتری داشته باشند و نباید از رویارویی با آنها ترس داشته باشند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بونگ جون هو» کارگردان برنده‌ اسکار فیلم «انگل» گفت: کارگردانان و فیلمسازان در برخورد با مسائلی مانند خشونت علیه آسیاتباران باید جسورتر باشند.

این فیلمساز آسیایی که چهارشنبه شب در مصاحبه‌ای به صورت مجازی در دانشگاه چپمن آمریکا گفت‌وگو می‌کرد در واکنش به خشونتی که علیه آسیاتباران در آمریکا انجام می‌شود یادآوری کرد که باتوجه به اینکه از شما دور هستم باید اخبار را مانند یک خارجی ببینم اما به عنوان یک انسان و عضوی از بشریت دیدن رفتار‌های جنایت‌کارانه‌ از روی نفرت علیه آسیایی‌های آمریکایی و جنبش «جان سیاهان مهم است» ترسناک است. او در ادامه بیان کرد که به این فکر می‌کنم که صنعت فیلم در این موقعیت چه کار می‌تواند بکند؟ فیلم ساختن زمان و هزینه بسیار زیادی را می‌برد و مجموعه بزرگی است که نمی‌تواند به سرعت به مشکلاتی که در جامعه در حال وقوع است واکنش نشان دهد. ما از قضا و  به همین دلیل  فکر می‌کنیم سازندگان و فیلمسازان می‌توانند در برخورد با مسائل جسارت بیشتری داشته باشند و نباید از رویارویی با آنها ترس داشته باشند.

او سپس فیلم «کار درست را انجام بده» ساخته «اسپایک لی» را مثل می‌زند و می‌گوید که این فیلم نمونه عالی واکنشی یک کارگردان  است که این روزها یک فیلمساز می‌تواند نشان دهد. این فیلم در سال 1989 و سه سال قبل از شروع حوادث لس‌آنجلس ساخته شد و در حقیقت پیش‌بینی کرد که این اتفاقات رخ خواهد داد. به عقیده من این نقشی است که هنرمندان می‌توانند خلق کنند نه اینکه لزوماً حوادث جامعه را پیش‌بینی کنند، بلکه از بصیرت خود استفاده کنند تا مشکلاتی که در لایه‌های زیرین جامعه در حال جوشش است و می‌تواند بعدها به انفجار بینجامد را به نمایش درآورد.»

این کارگردان کره‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان می‌کند که فیلم انگل چنین رویکردی داشته است و با این سؤال آغاز می‌شود که «فقیر یا ثروتمند بودن در زمانه‌ حاضر به چه معناست؟» باید به عنوان هنرمند و سازنده، مسائل مهمی که در جامعه وجود دارد را درک کنید و با اثرتان پاسخی به آن بدهید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها