{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پوران درخشنده: با برگزاری جشنواره جهانی فجر مخالفم / اصرار به برگزاری جشنواره عجیب و غیرقابل درک است / مسئولان سینمایی هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند

پوران درخشنده:
با برگزاری جشنواره جهانی فجر مخالفم / اصرار به برگزاری جشنواره عجیب و غیرقابل درک است / مسئولان سینمایی هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند
کدخبر : 3161

پوران درخشنده با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر مخالف است، تأکید کرد که اصرار مسئولان سینمایی کشور به برگزاری جشنواره در این شرایط خطرناک عجیب و غیر قابل درک است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، اصرار مسئولان سینمایی کشور به برگزاری جشنواره‌ها به هیچ‌وجه منطقی نیست و نمی‌توان نگاهی مثبت به آن داشت. در شرایطی که مدام صحبت از کرونای جهش‌یافته انگلیسی است باید بپذیریم که هر تجمعی خطرناک است و جشنواره که محل تجمع افراد است به هیچ‌وجه نباید برگزار شود.

درخشنده تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود کرونای انگلیسی که به تازگی وارد کشورمان شده علائم خاصی ندارد و میزان تلفات آن بسیار بیشتر از قبل است، لازم است حساسیت‌ها بیشتر شود و قطعاً باید مثل روزهای اول شیوع کرونا تا مدت‌ها هرگونه برنامه‌ای که منجر به تجمع می‌شود، کنار گذاشته شده و منطقی است که برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر هم به همین دلیل لغو شود.

او افزود: اگر مسئولان اصرار دارند که این جشنواره برگزار شود، تنها راه منطقی برگزاری آنلاین است که می‌تواند از تجمعات جلوگیری کند. اگر جشنواره به صورت حضوری برگزار شود قطعاً جان سینماگران و اصحاب رسانه در خطر خواهد بود و به هیچ‌وجه با آن موافق نیستم. بهتر است مسئولان سینمایی کشور به توصیه‌ها و تذکرات جدی وزیر بهداشت توجه کنند و واقعاً عجیب است که تأکید وزارت بهداشت بر شکل‌گیری موج چهارم کرونا از سوی مسئولان سینمایی جدی گرفته نمی‌شود و همچنان می‌خواهند پس از جشنواره ملی فیلم فجر، بخش جهانی آن را هم برگزار کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» در پایان تأکید کرد: همه ما می‌دانیم که جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است اما با این حال اصرار مسئولان به برگزاری جشنواره در این شرایط واقعاً عجیب و غیر قابل درک است. در حال حاضر اکثر جشنواره‌های معتبر دنیا یا تعطیل شده‌اند و یا به صورت آنلاین برگزار می‌شوند برگزاری جشنواره تنها حاصلی که برای سینمای ما خواهد داشت به خطر انداختن جان سینماگران، اهالی رسانه و علاقه‌مندان به هنر سینما است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها