{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم «حقیقت و عدالت» از منظر حسین معززی‌نیا

 فیلم «حقیقت و عدالت» از منظر حسین معززی‌نیا
کدخبر : 3356

حسین معززی‌نیا: یک فیلم مهجور دیدم از کشور استونی با اسم غیرجذاب حقیقت و عدالت که ۱۶۵ دقیقه هم زمان دارد!

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از کانال تلگرامی فیلم دیدن با حسین معززی‌نیا، فیلم «حقیقت و عدالت» فیلمی نیست که بشود به همه توصیه‌اش کرد، اما برای من دیدنی بود. حال‌و‌هوایش یادآور رمان‌های قرن هجدهمی است که یک موقعیت محدود، یک داستان کوچک درباره‌ی زندگی یک خانواده در گذر زمان را سر صبر و باحوصله روایت می‌کنند. اگر وسط شتاب‌زدگی و فشرده‌گویی این روزگار به آن نوع روایت‌‌گری دلبستگی دارید شاید این فیلم را بپسندید.

حقیقت و عدالت درباره‌ی زن و مردی است که به امید شروع یک زندگی بهتر راهی سرزمین تازه‌ای می‌شوند، یک مزرعه می‌خرند در همسایگی آدمی بدذات و مردم‌آزار. موقعیت ابتدای داستان مشابه شرایط زن و مرد فیلم میناری است که رفته‌اند وسط دشت، زمینی خریده‌اند تا آبادش کنند. اما این‌جا با آدم‌هایی در انتهای قرن نوزدهم سر و کار داریم ساکن روستایی کوچک در استونی.

فیلم، زندگی این خانواده را در مقطعی بیست‌وچهارساله دنبال می‌کند تا درنهایت برسد به موقعیتی که آن جمله‌ی ترسناک نیچه را به یادمان بیاورد: آن کس که با اهریمن در پیکار است باید مراقب باشد خودش به اهریمن تبدیل نشود.

فضای بصری فیلم، بسیار دیدنی است و کارگردان (که اولین فیلم بلندش را ساخته) نشان می‌دهد توانایی قابل اعتنایی در فضاسازی دارد. در سرچ‌هایم خواندم پیش‌تولید فیلم تازه‌اش را که یک تریلر علمی‌خیالی است آغاز کرده! مشتاقم ببینم در ژانری کاملاً متفاوت چه خواهد کرد.   

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها