{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» اثرات مخرب داعش بر کودکان را نشان می‌دهد

فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» اثرات مخرب داعش بر کودکان را نشان می‌دهد
کدخبر : 3472

فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین بابائیان به مرحله پس تولید و امور فنی استودیویی رسید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری تسنیم، فیلم کوتاه «منفیه 3625» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین بابائیان در مرحله پس از تولید و امور فنی استودیویی به مدیریت پیمان شاه‌محمدی قرار گرفت. 

این فیلم کوتاه، روایت یک موقعیت ضدجنگ است که به موضوع جنگ و هجوم داعش می‌پردازد که اثرات ناشی از آن، بیشترین آسیبش برای کودکان بی‌گناه سرزمین‌های مشرق زمین است. شمار کودکان قربانی این کشتار جهانی، روزانه 7 نفر، در سال 3 هزار و 625 نفر و در طول هشت سال جنگ مجموعا حدود 29 هزار نفر کودک است.

پیمان شاه‌محمدی مدیر امور پس از تولید فیلم کوتاه «منفیه 3625» درباره امور فنی این فیلم گفت: ساختن چنین فیلمی نیازمند بررسی اقلیمی و بومی از قربانیان این وقایع جنگی است. اجرای صحنه‌ای در این‌گونه فیلم‌ها بسیار مهم است و اینکه چقدر می‌توان بدون داشتن ادوات جنگی و یا اکشن خاصی، بیشترین تأثیر مخرب ناشی از جنگ و جنایت را در ذهن مخاطبین القا کرد. این فیلم کوتاه، برشی تلخ از یک موقعیت دوگانه و متضاد است؛ پدری که ناظر بر قربانی شدن اعضای خانواده‌اش است و تقابل بین عاطفه و منطق، تقابل بین شرم و ایثار. 

وی افزود: دغدغه حسین بابائیان کارگردان این فیلم کوتاه نیز همواره ایجاد امنیت و صلح در زندگی بدون جنگ و تنش برای کودکان دنیا است.
در خلاصه داستان «منفیه 3625» آمده است: «داعش حمله می‌کند. دختری 7 ساله  به نام اسما زمین را بغل می‌کند.  پدر اسما حدوداً 5 ثانیه فرصت دارد. او باید تصمیم بگیرد...»

در این فیلم کوتاه، ابوالفضل همراه، پروا  آقاجانی، مهرانه عزآباد، میلاد حسینی، حلما ایمانی و میترا تبریزی به ایفای نقش پرداخته‌اند. حسین بابائیان پیش از این، فیلم‌های سینمایی ویدیوییِ «راز آسمان»، «گل نرگس»، «آرش و پدرزن»،  «شرم گفتن»، «زعیم» و ساخت 19 مستند اجتماعی را در کارنامه خود دارد. 

سایر عوامل فیلم عبارت‌اند از: نویسندگان: حسین بابائیان، محسن یاراحمدی، مدیرفیلمبرداری: جواد کسانی، صدابردار: علی فضلی، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه‌محمدی، گریم: سیده فرناز مرتضوی، منشی صحنه: فاطمه حوری‌نژاد، عکاس:کیمیا غفاری، مدیر تولید: مسعود داعی، دستیار اول کارگردان: میلاد حسینی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مجری طرح: محمدرضا جهانگیرتاج ، مدیر امور پس از تولید: پیمان شاه‌محمدی.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها