{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمدمهدی عسگرپور خبر داد:

سالن‌های روباز سینما؛ اتفاقی نو در جشنواره جهانی فیلم فجر است

 سالن‌های روباز سینما؛ اتفاقی نو در جشنواره جهانی فیلم فجر است
کدخبر : 3761

دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از اختصاص سالن‌های روباز برای نمایش آثار این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی عسگرپور، دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، با حضور در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر، درباره برگزاری این رویداد سینمایی در شرایط کرونایی، توضیحاتی داد.

او با اشاره به برگزاری این جشنواره در تاریخ ۵ تا ۱۲ خرداد امسال، گفت: «به دلیل شرایط کرونایی در کشور، بسیاری از بخش‌های دوره ۳۸ جشنواره جهانی، به صورت مجازی برگزار خواهد شد. البته در صورت قرمز نبودن شرایط کرونا و بهتر شدن اوضاع، فیلم‌ها را به صورت محدود و حضوری نمایش خواهیم داد. همچنین در صورت باز بودن سینماها در ایام جشنواره، فیلم‌های این رویداد برای مخاطبان با یک سوم ظرفیت سینماها هم اکران خواهد شد.

عسگرپور در ادامه مژده داد: «امسال در اتفاقی نو، چند سینمای روباز هم خواهیم داشت و اکران فیلم‌های جشنواره جهانی فجر در آن‌ها صورت خواهد گرفت.»

این سینماگر درباره حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره گفت: «این‌که برخی فیلم‌های داخلی به جشنواره ملی فیلم فجر راه نیافتند، اما در جشنواره جهانی حضور دارند، نشانه کم کیفیت بودن آن‌ها نیست، بلکه به این دلیل است که در همه جهان، رویکرد جشنواره‌های جهانی و ملی متفاوت است؛ جشنواره‌های ملی، رویکردی فراگیرانه‌تر و عام‌تر دارند و جشنواره‌های جهانی معمولاً فیلم‌های خاص‌تر را نمایش می‌دهند.»

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها