{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا زنان و رنگین پوستان شانس کمتری برای دریافت جایزه اسکار دارند؟

چرا زنان و رنگین پوستان شانس کمتری برای دریافت جایزه اسکار دارند؟
کدخبر : 4560
مترجم: رژین میدانی

جایزه اسکار، جایزه‌ای برای شایستگی‌های هنری و فنی در صنعت فیلم بوده و مراسم اهدای جوایز آن، یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های جهان و جایزه آن معتبرترین جایزه در صنعت فیلم است.

نخستین مراسم اسکار در ۱۶ می ۱۹۲۹ در هتل روزولت هالیوود با حضور ۲۷۰ تماشاگر برگزار شد و ۱۵ تندیس کوچک به بازیگران، کارگردانان و دیگر عوامل فیلم‌ها برای گرامیداشت فعالیتشان طی سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۸ اهدا شد.

 

اسامی برنده‌ها از سه ماه قبل اعلام می‌شد که این رویه در دومین مراسم اسکار در سال ۱۹۳۰ تغییر کرد. از آن زمان و در ۱۰ سال نخست نتایج برای انتشار عمومی در ساعت ۱۱ شب برگزاری مراسم به روزنامه‌ها داده می‌شد. این شیوه تا زمانی که لس آنجلس تایمز نام برنده‌ها را پیش از شروع مراسم اعلام کند ادامه یافت. در نتیجه آن، آکادمی از سال ۱۹۴۱  اسامی برندگان را در نامه‌ای مهر و موم شده اعلام می‌کرد و مراسم از تئاتر کداک پخش می‌شد.

 

این مراسم سالانه حواشی مختلفی را به همراه دارد اما مسئله‌ای که در سال‌های اخیر توجه رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرده‌است، نادیده گرفته شدن بازیگران رنگین پوست و کارگردانان زن است که البته آکادمی اسکار برای خاموش کردن آتش نارضایتی‌هایی از این قبیل، دست به اقداماتی نظیر افزایش تعداد اعضای رنگین پوست آکادمی زده‌است.

 

آمار برنده‌ها و نامزدهای زن در بخش کارگردانی نسبت به مردان و همچنین رنگین پوستان در بخش بازیگری نسبت به سفیدپوستان بسیار تعجب برانگیز است که این ویدئو این آمار دقیق آن را برای شما شرح خواهد داد.

 

 

منبع:  Masters of Movies

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها