{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

علی سرتیپی:

اعلام آنلاین میزان فروش فیلم‌ها از زمان سمفا اتفاق افتاد

اعلام آنلاین میزان فروش فیلم‌ها از زمان سمفا اتفاق افتاد
کدخبر : 4606

رئیس انجمن پخش‌کنندگان سینما، گفت: سامانه سمفا که توسط سازمان سینمایی راه اندازی شده موجب شده تا وضعیت فروش فیلم‌ها کاملا شفاف و به‌روز در دسترس قرار گیرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران(سمفا) متعلق به سازمان امور سینمایی و سمعی بصری است که کارکردهای ترمینال هماهنگی سامانه‌های فروش برخط، زبان اجرایی نظامنامه اکران و نظام آماری متمرکز سینمای ایران را بر عهده دارد.

علی سرتیپی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به نقش این سامانه و کارکرد آن در نحوه فروش فیلم های سینمایی، گفت: در گذشته تنها سایت سینماتیکت وجود داشت که آمار فروش فیلم‌ها را آخر ماه از تهران، شهرستان ها و دفاتر پخش جمع آوری و سینماشهر سوم هر ماه آمار دقیق را اعلام می‌کرد که در این حالت بازهم آمار و ارقام دقیق نبود زیرا یک سری از سینماها دیرتر اعلام می کردند و اطلاعات را به موقع نمی رساندند و به همین دلیل در محاسبه لحاظ نمی شد.

وی ادامه داد: اما با راه اندازی سامانه سمفا امروز این مشکل مرتفع شده و آمار فروش فیلم ها به روز و در لحظه نشان داده می شود و دیگر نیازی به جمع آوری فروش ها از دفاتر پخش و تهیه کننده ها نیست.

سرتیپی خاطرنشان کرد: سامانه سمفا از نظر شفافیت فروش سامانه بسیار خوبی است زیرا در لحظه می توانیم در جریان جزئیات فروش فیلم ها قرار بگیرم.

رئیس انجمن پخش‌کنندگان سینما، گفت: به روز بودن کار بزرگی است که توسط این سامانه صورت گرفته است و کار را برای ما تهیه کننده ها و پخش کننده ها آسانتر کرده است زیرا حتی می توانیم در جریان فیلم هایی که در سال های گذشته نیز اکران داشتند، قرار بگیریم.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها