{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم «قهرمان» مشتری خارجی پیدا کرد

فیلم «قهرمان» مشتری خارجی پیدا کرد
کدخبر : 4607

کمپانی سینه‌آرت «Cineart» حق نمایش فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی را در هلند و بلژیک پیش‌خرید کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایرنا، شرکت پرآوازه Cineart که در بروکسل و آمستردام فعالیت می‌کند، حق اکران ۱۷ فیلم حاضر در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن را پیش‌خرید کرده است. از این ۱۷ فیلم، ۶ فیلم در بخش رقابتی جشنواره امسال حضور دارند: فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی (ایران)، سه طبقه به کارگردانی نانی مورتی (ایتالیا)، کازابلانکا بیت از نبیل آیوش (مراکش)، بی قرار ساخته خواکیم لافوسه (بلژیک)، بدترین آدم روی زمین از یواخیم تریه (نروژ) و پاریس منطقه ۱۳ کاری از ژاک اودیار (فرانسه).

این اولین همکاری فرهادی با کمپانی Cineart نیست، این شرکت پیش‌تر حق نمایش و توزیع شاهکارهای بین‌المللی سینمای فرهادی از جمله فروشنده، گذشته، همه می‌دانند و جدایی نادر از سیمین را تصاحب کرده بود.  

از دیگر مشتریان خارجی فیلم قهرمان می‌توان به آمازون استودیوز و ممنتو پیکچرز اشاره کرد که به ترتیب حق نمایش و پخش این فیلم فارسی زبان را در آمریکا و فرانسه برعهده دارند.

فیلم قهرمان درباره شخصیتی به نام احمد است که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، هر چند اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود.

جدیدترین ساخته فرهادی که به نمایندگی از ایران برای دریافت نخل طلای امسال با کارگردانانی از فرانسه، هلند، فنلاند، ژاپن، آمریکا،چاد، تایلند، استرالیا، روسیه، بلژیک، مجارستان، ایتالیا و نروژ رقابت می‌کند، اولین بار سه‌شنبه ۱۳ ژوئن (۲۲ تیر) در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد.

این فیلم چهارشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) ابتدا در ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن آیمکس پردیس سینمایی Le Cineum به نمایش گذاشته می شود و ساعت ۱۱:۳۰ برای دومین بار در سالن گرند لومیر اکران خواهد شد. قهرمان با دو نمایش دیگر به کار خود در جشنواره کن امسال پایان می‌دهد؛ این فیلم یک بار پنجشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) ساعت ۱۲:۳۰ در سالن اسکرین ایکس پردیس Le Cineum روی پرده خواهد رفت و یک بار جمعه ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) ساعت ۸:۳۰ در سینمای Salle du Soixantième واقع در کاخ جشنواره و کنگره کن.

اواخر هفته گذشته دیوید رونی (David Rooney) منتقد ارشد نشریه آمریکایی هالیوودریپورتر فیلم قهرمان را در کنار فیلم‌هایی چون آنت به کارگردانی لئوس کاراکس، بندتا ساخته پُل ورهوفن، جزیره برگمان به کارگردانی میا هانسن لوو، محفظه شماره ۶ از یوهو کوسمانن، همه چیز خوب پیش رفت از فرانسوا اوزون، مموریا ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول، نیترام ساخته جاستین کورزل و موشک سرخ از شان بیکر، به عنوان یکی از موردانتظارترین و دیدنی‌ترین فیلم‌های جشنواره کن امسال معرفی کرد.

امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی، سارینا فرهادی و جمعی از چهره‌های جدید در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم اولین بار در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره کن نمایش داده می‌شود و قرار است پاییز امسال در داخل کشور اکران شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها