{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ونتورث میلر، هنرپیشه آمریکایی می‌گوید پزشکان سال گذشته علائم اختلال اوتیسم را در او تشخیص داده‌اند

ونتورث میلر، هنرپیشه آمریکایی می‌گوید پزشکان سال گذشته علائم اختلال اوتیسم را در او تشخیص داده‌اند
کدخبر : 4711

این هنرپیشه بریتانیایی تبار که پس از بازی در نقش «مایکل اسکافیلد» در سریال «فرار از زندان» به شهرت رسید، درباره تشخیص اوتیسم در بزرگسالی به طرفدارانش گفته است: «این چیزی نیست که بتوانم تغییرش دهم… اوتیستیک بودن بخش محوری هویت من است. بخشی جدانشدنی از موفقیت‌ها و آنچه که به دست آورده‌ام».

هنرام‌روز: اوتیسم یا درخودماندگی به نوعی اختلال رشدی گفته می‌شود که به خصوص در روابط و تعاملات اجتماعی، و با رفتارهای ارتباطی و یا کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. مبتلایان به اوتیسم شامل طیف گسترده‌ای از حالات و علائم هستند که از پیشرفته تا بسیار خفیف را در بر می‌گیرد. اوتیسم معمولا تا پیش از ۳ سالگی بروز می‌کند و دلیل اصلی آن هنوز شناخته نشده است.

ونتورث میلر در پیامی که برای مخاطبانش منتشر کرده نوشته که «دسترسی به امکانات تشخیص اوتیسم یک امتیاز است که در اختیار همگان نیست». او همچنین نوشته که پی بردن به اختلال اوتیسم او را «شوکه کرده» اما برایش «غافلگیرکننده» نبوده است.

او پیامش را با تشکر از همه کسانی که در این سال‌ها آگاهانه یا غیرآگاهانه با اندکی لطف و توجه بیشتر، به او کمک کردند که در این جهان پیشرفت کند به پایان برده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها